Oprichting: EersteEindhovenseModelbouwZeilbotenVereniging EO

• Topicstarter Topicstarter Snill
  • Startdatum Startdatum
Mooi. Die boot kan nog een stuk harder met wat trimmen.
De giek hangt zo te zie aan de kraanlijn, da's alvast nooit de bedoeling. [edit]dat was gezichtsbedrog. maar je zeil hangt er toch niet echt optimaal bij.

Wel een straf om daar te moeten zeilen he? Mooi water, mooi weer.

Vandaag was het zover, de 3de vaardag van de modelzeilers uit de omgeving van eindhoven. deze keer: locatie Geldrop

Hoewel hiet woord vaardag een beetje overtrokken is , het was mee een drijfdag aangezien de wind ons behoorlijk in de steek liet.

Aanwezig waren:
Pendelaar
GJ_
John33

maar al met al toch nog een heel klein beetje kunnen zeilen waarvan hier een kleine imressie:

hier was er nog enigzins wind
vaardag%201.jpg

Een "micro magic" in houtbouw
vaardag%202.jpg

Pendelaar en GJ_ met op de voorgrond de kleine Rainbow
vaardag%203.jpg

Bijna windstil.............
vaardag%204.jpg

Ik voel een vlaag, vlug te water........... (en weg was de wind)
vaardag%205%7E0.jpg

Hopelijk de volgende keer meer wind

En zoals het een vereniging betaamt:

er moet een logo komen !!!!!!

dit is mijn eerste poging:

eemz1-1.jpg

Wat denken jullie er van ?

Ziet er goed uit maar.......

We zijn begonnen met de afkorting EEMZVeo

Het zou moeten zijn EEeoMZV (en omstreken zou direct na Eindhoven moeten staan.

Om het niet al te moeilijk te maken zou ik het volgende voor willen stellen:

Eerste Eindhovense Model Zeilboten Vereniging (EEMZV)
of
Eerste Eindhovense Modelzeilboten Vereniging (EEMV)

Ik persoonlijk ga dan voor EEMZV.

verder zou ik de kleuren wat meer in de vorm van een golf (water)
brengen.

Zeilen is een passie: is voor mij een te hoog EO gehalte.

Ook eens proberen of rond mooier is als rechthoekig.

Ton

Een clubstandaard hoort toch driehoekig te zijn?
Behalve die van de voorzitter en erevoorzitter die zijn vierkant,
de ondervoorzitter, die is rechthoekig
en de ereleden want die zijn rechthoekig met zwaluwstaartvormige insnijding.

De clubstandaaard word in de masttop gevoerd.

Leuk: officieus en met bijna geen leden is zelfs de VORM van een logo al een punt van heftige discussie an het worden. :lol: Het varen is gelukkig meer van belang.

We kunnen een eventueel ontwerp wel gaan voeren als windvaan op onze boten..............en dan is een driehoek wel handig.
Moeten we alleen nog een constructie bedenken om deze in de masttop te bevestigen.
Kan mijn groene lintje ook eens verwijderd worden.
Al met al een leuk initiatief en wie weet groeien we nog in aantal "leden".

Ton

hierbij een aanpassing:

eemzv.jpg

Dit zou als vlag uit te voeren kunnen zijn eventueel misschien enz enz enz.

iemand nog suggesties ?

Top !!!!!!!!

Dit kunnen we mooi gebruiken als windvaan in de mast.
Maar hoe krijgen we dat op een stuk doek of iets dergelijks.

Ton

Tja,

daar zit het probleem een beetje.
Zeefdrukken is in een kleine (zeg maar gerust zeeeer kleine oplage) oplage gewoon duur.

drukken op spinakerdoek zal lastig zijn, de tekst komt er dan aan een kant in spiegelbeeld doorheen ben ik bang.

er moet dus gezocht worden naar een stofje of een bestaand vlaggjets wat groot dan wel klein genoeg is om het logo op te drukken.

misschien kan er een stempel gemaakt worden en dat we dan zelf de vlaggetjes uit een reep stof/doek knippen en dan zelf met een soort watervaste inkt met de stempel het logo er op stempelen.

Stickes zijn denk ik niet zo`n heel groot probleem, de sticker koning kan dat wel regelen.

het logo kan ik als eps of als pdf in cmyk kleuren aanleveren.
Drukkers vinden dat erg prettig, dit betekend voor hun minder werk.

Dus, op zoek naar doek/stof of iemand die kan drukken voor ons !!

Heren, drie verzoeken, waarvan 2 wellicht aan de de late kant, maar goed:

1e: Willen jullie de afspraken die jullie onderling maken (Waar en hoe laat te gaan varen, wie neemt de chips mee enz) even of via de reguliere mail regelen of via PB?

2e: zet de foto's even in het fotoforum. Daar is het voor, zeker van vaar- en sfeerfoto's.

3e: (misschien meer een goeie raad dan een verzoek) als jullie het nog niet eens zijn over de vorm, kleur en formaat van vaantjes, is het wellicht wijzer om voorlopig dit 'binnenshuis' te houden en er pas mee naar buiten komen als er een besluit over is genomen.
't Geeft een wat vreemde indruk naar buitenstaanders toe...
:?

Roel van Essen zei:
1e: Willen jullie de afspraken die jullie onderling maken (Waar en hoe laat te gaan varen, wie neemt de chips mee enz) even of via de reguliere mail regelen of via PB?
Da's niet handig als met velen wilt gaan varen. Een PB heeft niet het bereik van een topic.

De rest kan ik me wel in vinden.

GJ. daar heb je een punt, niet aan gedacht, sorry.

Maarre... hou het een beetje binnen de perken; zolang jullie nog geen vaste plek hebben, een locatie hier afspreken, oké, maar regel de chips even via PB...
:wink:

Zullen het weekend van 7/8 october maar weer eens gaan varen (tenzij er helemaal geen wind is)
En dan in principe lijkt het mij dat eerste keus weer in Tilburg is tenzij petervr niks van zich laat horen of geen zin/tijd/enz heeft.
En anders hebben we altijd de karpendonk nog.

John33 zei:
hierbij een aanpassing:

eemzv.jpg

Dit zou als vlag uit te voeren kunnen zijn eventueel misschien enz enz enz.

iemand nog suggesties ?

Vind het voorvoegsel, Eerste een beetje onlogisch. dat kan elke vereninging dan wel doen.

Hier verder afspreken:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/meeting.php?mode=detail&id=6&start=0

Jan Vos zei:
Vind het voorvoegsel, Eerste een beetje onlogisch. dat kan elke vereninging dan wel doen.
Moeten ze dat doen toch? De hele naam is nog niet echt serieus en vastgelegd. Het idee is (mijn persoonlijke mening) ook niet om perse een officiele club op te richten maar meer een groep mensen te verzamelen om niet alleen te hoeven zeilen. De gang naar de KvK is dus nog niet gemaakt zogezegd.

Back