oproep aan gebruikers van Langevelderslag

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Richard Branderhorst, 30 dec 2010.

  1. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Vanwege een verzoek van de zeilvliegers van Langevelderslag heb ik wat namen nodig van modelvliegende gebruikers van deze locatie om het e.e.a. af te stemmen, oa een bord wat daar geplaatst moet gaan worden.

    Dit vanuit mijn functie als CIV van de KNVvL, afd. modelvliegsport.

    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Richard Branderhorst[/FONT]
    [FONT=&quot]Voorzitter KNVvL Commissie Instructie en Veiligheid (CIV), afd modelvliegsport[/FONT]
    [FONT=&quot]CIV@modelvliegsport.nl[/FONT]
     
  2. MaartenX

    MaartenX

    Lid geworden:
    2 okt 2008
    Berichten:
    1.892
    Locatie:
    Regio Utrecht
    :)je hebt een pb
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2010
  3. Willem P

    Willem P

    Lid geworden:
    21 okt 2006
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Hoeven/ Oudenbosch
    Je hebt pb
     
  4. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    en weer een pb ;)
     
  5. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    en nog één.

    Dirk.
     
  6. houtjesplakker

    houtjesplakker

    Lid geworden:
    28 jan 2008
    Berichten:
    105
    Locatie:
    Omgeving van Gouda
    En nog één.
     
  7. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Zo, dat gaat snel!

    Ik ben bezig een coördinator aan te stellen voor de gebruikers van deze locatie, dus wacht ff met verder aanmelden, dan kun je gelijk aanmelden bij de goede persoon.

    Vanwege het medegebruik van de stek met scherm- en zeilvliegers wordt het tijd wat afspraken met elkaar te maken en dit komt op een bord te staan. Dit op verzoek uit die hoek.
    Zaak is dat we daar allemaal ff goed over nadenken en een vinger aan de pols houden.
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Richard Branderhorst[/FONT]
    [FONT=&quot]Voorzitter KNVvL Commissie Instructie en Veiligheid (CIV), afd modelvliegsport[/FONT]
    [FONT=&quot]CIV@modelvliegsport.nl[/FONT]

    [FONT=&quot] [/FONT]
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2010
  8. MaartenX

    MaartenX

    Lid geworden:
    2 okt 2008
    Berichten:
    1.892
    Locatie:
    Regio Utrecht
    Beste Mensen:

    Na overleg met Richard wil ik graag aanbieden om de belangen van de hellingvliegers op Langevelderslag te behartigen. Ik wil daarbij zeker niemand voor het hoofd stoten of mensen passeren, als frequente bezoeker van de vliegstek leek het mij wel passend om aan te bieden om deze rol op mij te nemen. Wanneer daar bezwaren tegen zijn hoor ik dat graag. Anders wil in overleg met jullie graag streven naar goede afspraken met de scherm -, en zeilvliegers (en afspraken voor onszelf) en behoud van de vliegplek voor modelvliegers. Ik sta zeker open voor input van jullie kant.

    Groeten, Maarten
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2010
  9. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Uitstekend initiatief en volgens mij zeker verstandig om gewoon goede afspraken te maken met de zeilvliegers want die mannen heb hard genoeg hun best gedaan om zulke plekjes te krijgen. Zodra het kan mag mijn naam ook op de lijst....Succes Maarten...mijn stem heb je hoor!

    Justus
     
  10. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Maarten,
    Je lijkt me daar absoluut de juiste persoon voor. Mijn zegen heb je.
    Hoor graag wat er uit komt.

    (overigens: als het nou zondag een beetje goed waait....)
     
  11. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Ik had me ook best hiervoor willen inzetten, ook ik kom er zeer regelmatig en woon een stuk dichter in de buurt, maar MaartenX is ook een goede persoon.

    Richard en Maarten, ik ken de plek goed en denk graag mee over eventuele afspraken.
    Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog nooit problemen heb meegemaakt, ik ga meestal snel een gesprekje aan met de scherm- of zeilvliegers en meld ze dat ik te allen tijde voor hen aan de kant ga, je ziet dat dat goodwill kweekt. Maar het kan zeker geen kwaad om duidelijke afspraken te hebben staan.
     
  12. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Richard,

    Goed initiatief. Bedankt.
    Ik heb zelf nogal wat vliegervaring op de Vissou in Frankrijk. Dat is een helling waar modelvliegers en parapente-vliegers naast elkaar vliegen, en goed werkende afspraken hebben. Die afspraken zijn niet zomaar te kopiëren naar de LVS, maar wel de manier waarop.
    In de gesuggereerde vergadering kan ik dat wel eens uitleggen.

    Gr. Dirk.
     
  13. Discus2ct

    Discus2ct

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    1.617
    Locatie:
    Rijswijk
    Zo net terug uit Duitsland van de kerst. Hierbij is dit draadje voor mij dus even nieuw. Ook ik sta achter goede afspraken om problemen te voorkomen en ieder zo veel mogelijk te laten genieten van deze stek. Ik weet nog niet precies in welke hoedanigheid mijn naam eventueel nodig zou zijn, maar indien het geval hoor ik het graag. :).
     
  14. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.679
    Locatie:
    Voorburg
    Richard: weer een PB,
    En goed dat er op dit niveau overleg komt.:)
    Blij dat nu al Raymond, Maarten en Dirk zich willen inzetten.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2010
  15. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    Richard en Maarten,

    ook een PB van mijn kant.
    Ik heb bij het vliegen altijd de veiligheid van de parapente- en zeilvliegers, maar ook die van de mensen op het strand voor op gesteld. Zelf verantwoordelijkheid nemen is logisch, maar gezien de toenemende belangstelling is het belangrijk om voor de modelvliegers die "te gast" zijn op de startplek te LVS duidelijk te maken aan welke regels en afspraken men zich dient te houden.

    Hans
     
  16. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    En ook nog een PB van mij.

    Jacob
     
  17. Discus2ct

    Discus2ct

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    1.617
    Locatie:
    Rijswijk
  18. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Ben ervan overtuigd dat we goede afspraken kunnen maken.
    Tot op heden nog altijd goed contact gehad met de zeilvliegers.
    Heb Maarten en Richard een pb gestruurd.
    Rick
     
  19. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Allen:

    Naar aanleiding van deze reacties en PB's heb ik een goed gevoel gekregen dat we hier helemaal uit gaan komen, iedereen heeft zich erg positief opgesteld en is bereid om tot goede afspraken te komen met alle gebruikers van deze stek.

    Vrijwel iedereen heeft ook het gevoel dat het tijd werd voor afspraken, dat stemt me ook tevreden dat iedereen toch wel vond dat er iets moest gebeuren. Wacht je met dit soort zaken totdat er een ongeluk/incident plaats vindt, dan leert de ervaring dat we als modelvliegers vaak aan het kortste eind trekken.
    Eerlijk is eerlijk, wij beoefenen onze hobby vanaf de grond, en het mandragend verkeer zit er zelf in dus die hebben een groter risico.
    Maar met goede afspraken kan dit veilig naast elkaar plaats vinden.

    We houden voorlopig dit draadje als communicatiemiddel als er ontwikkelingen op gang komen, dat gaat het snelste. Meld je nog ff bij MaartenX aan als geïnteresseerde/gebruiker, of als je Maarten anderszins denkt te kunnen ondersteunen.

    Groet, en allemaal een superveilig 2011 gewenst!

    Richard
     
  20. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Richard, ik had je een mail gestuurd op het email adres in de eerste post. Ik begrijp dat je dit verhaal verder aan Maarten overdraagt.

    Maarten, ik denk graag mee over de afspraken. Ik denk dat wij tweeen wel de meest actieve modelvliegers zijn op LVS en de plek het best kennen.
     

Deel Deze Pagina