Oproep voor Kyosho vliegtuigbezitters

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Johan schreef:
De calmato sports is behandeld met lak. Dat is een hele verbetering.
Maar standaard af fabriek waait het er gewoon af, de punten laten los en het
gaat steeds verder.

Johan, wat voor lak heb jij hiervoor gebruikt, ik hen nog een calmato sport liggen de tweede nadat de eerste de grond in gegaan is door (vinger???) storing. :( :( :( Ik vind het een heerlijk kistje om mee te vliegen en zou graag willen voorkomen dat de folie er weer afbladderd.
Dus als je een goede tip heb houd ik me aanbevolen

Groetjes Hans
:D :D :D :P :P :P

Zelfs op een electro uitgevoerde kyosho kist laat de folie los :( Zo slecht is het. God zij dank kan je het dan wel weer vast strijken maar het blijft steeds bijstrijken. Randjes willen op de duur niet meer dus plakband...

Toch hebben die kisten wel een goed punt want ze vliegen echt super. De calmato sport is echt super stabiel en vliegt enorm lekker. De mustang ook en toch reageert deze mooi schaal. Beiden vliegen als een droom en zijn degelijk gebouwd. De folie is gewoon echt jammer maar de andere goede eigenschappen maken het weer goed. Even lakken en je hebt echt een prachtige kist die goed vliegt.

Bij veel kisten zit de folie goed vast maar vliegt het voor geen meter. Laatst nog een arf kist gezien met een negatieve instelhoek :(:(:( Wat heb je liever? :)

Ik heb Motip blanke lak gebruikt.

2K lak werkt ook goed.

2x dunnetjes opspuiten, het hoeft er niet "af te druipen".

Daarna 24 uur afblijven totdat het goed is uitgehard.

Johan

He,

ik ga toch nog (ondanks dat het geen 3d is) een Oxalys kopen. De folie is dus ook bij jouw kist Kl#te. Jammer, want als ik de folie van kyosho eraf moet slopen en het met oracover bedek, dan is zijn mooie uiterlijk met al die sierstrippen eraf :? :mad:
Grappig, want hij walt op www.kyoscho.nl onder quality models :lol:

Grt

Julius Monchen zei:
He,

ik ga toch nog (ondanks dat het geen 3d is) een Oxalys kopen. De folie is dus ook bij jouw kist Kl#te. Jammer, want als ik de folie van kyosho eraf moet slopen en het met oracover bedek, dan is zijn mooie uiterlijk met al die sierstrippen eraf :? :mad:
Grappig, want hij walt op www.kyoscho.nl onder quality models :lol:

Grt

Afgezien van de folie zul je er geen spijt van krijgen.. het is een heerlijk vliegende kist. Dat is ook zo jammer aan dit hele verhaal, de toestellen zijn an sich gewoon goed.

vandaag een spit gezien van kyosho welke ik een jaar of wat geleden ook zelf heb gehad.
bij mij was het echt van die plakfolie met details enzo.
meuk.

deze stond erg mooi in de folie nog.
kijken hoe zich dit houd.

heb ook een SQS cap 232 en giles gehad van kyosho.
beide was de folie erg goed (tot moment van impact met de grond :D )

ik kan idd aan het idee wel toegeven dat kyosho bij sommige modellen wel wat aan hun folie mag doen, bijna alle calmato modellen laten de folie na een tijdje fladderen. bij mijn corsair van de sqs (super quality serie) klopt de kleur tussen het knik gedeelte en de vleugel einde welke er opgelijmd moeten worden lang niet. hopend op betere resultaten van kyosho. :|

Ik heb nu 6 vluchtjes gemaakt met mijn Calmato en voor het eerste gebruik heb ik hem volledig nagestreken. Tot nog toe blijft het redelijk zitten, als er een klein hoekje loslaat lijm ik dat direkt (eventueel op het veld) met secondelijm.

Nog nooit een Kyosho gekocht en als ik het hier zo lees zal dat ook nooit gebeuren...

Hoe goed ze ook mogen vliegen, van een ARF verwacht je toch niet dat je zelf nog met folie en lak moet liggen klooien? 8O

Laat mij er maar een paar keer "echt" mee vliegen Benno dan zullen we eens zien 8)

Na een vluchtje of 15/20 gaat het echt wel los.

door de olie gaat secondenlijm ook niet helpen.

En toch.......Ik zou zo weer een calmato sports kopen.

Mischien dat de mijne deze winter een nieuw jasje krijgt.

Maar dan wel oracover.

Johan

Yep, iets van 3600+ nieuwe berichten, maar even snel gefilterd tot diegene waar ik op gereageerd had ;-)

Zie je donderdag met goed weer :yes:

Beste Calmato sports vliegers,

Bij mijn calmato laat de folie ook los, nu wil ik hem wel in de orginele kleuren en striping houden. Mijn vraag is of iemand weet of er ook goede folie verkrijgbaar is in de zelfde kleuren als dat de Calmato geleverd wordt. Ik heb de blauwe uitvoering.

Mvgr, Arno.

folie kyosho

hallo ik heb ook n calmato en n extra 300 van kyosho!
als je wil dat de folie goed blijft zitten plak er dan als je m uit de doos haalt doorzichtig plakband op de naden!
dan heb je ook t probleem niet dat de folie eraf komt!
greetz richard

Back