Oproep voor Modelbouwmanifestatie Soesterberg

Discussie in 'Duikboten' gestart door toneburst, 24 sep 2006.

  1. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Ahoi,

    van 22 t/m 29 oktober a.s. vindt de Nationale Modelbouwmanifestatie plaats in het nationale luchtvaartmuseum in Soesterberg.
    Vorig jaar zijn Lex Verkuijl, virniksnibangniboot (Fred) en ondergetekende daar een dag aanwezig geweest om onze hobby door de (vele) toeschouwers te laten bewonderen.
    Hierbij een oproep aan de duikboters om dit jaar aan dit evenement deel te nemen. Het is handig als we de zaak zo kunnen organiseren dat er iedere dag (of een aantal dagen achter elkaar) iemand (of meerdere iemanden) van ons aanwezig kan zijn. Er kán gevaren worden in een bassin van een cm of 40 diep maar ga er van uit dat de 'grote jongens' (anderhalve meter lengte of meer) erg weinig manouvreer-ruimte zullen hebben.
    Vergoeding: gratis koffie....en een hoop aandacht!!!
    Check http://www.ipms.nl/nmm/nmm.html
    http://www.militaireluchtvaartmuseum.nl/evenementen

    Eventuele deelname s.v.p. zo snel mogelijk op dit draadje of rechtstreeks aan mij per email.
    Zodra ik contact heb gehad met de organisatie volgt hier meer...

    Grtz,

    Jos
     
  2. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    ik doe mee. dat kilootje is tenslotte ook plastic.

    ik neem er een dag voor vrij, maar ik kan niet op woensdagen.
    dus ma,di,do,vr en evt een zondag.

    UPDATE : zondag 29/10 ben ik verhinderd (speel ik zelf voor
    duikbootje).
     
  3. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Jos,

    Verleden jaar was erg leuk, dus reken mij mee voor óf zondag 22, óf zondag 29. Dit te bepalen aan de hand van de bezettingsgraad van de stand. Hebben we nu een eigen stand, of liften we bij Vaargroep Flevoland of de MMI mee?
     
  4. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Daar ben ik nog mee aan de rit: eerst even polsen wie wanneer kan. Ik heb wel de tijd om daar de hele week te staan maar Berlikum-Soesterberg x7 x2 xafstand is nogal wat kilometers.....
    Kortom: eerst's effe kijken wie wanneer kan, en dan gaan we zien. Nu heeft een eigen stand wel de voorkeur natuurlijk, maar dan moeten we wel continue iemand hebben die er achter kan staan (toch?)

    Jos
     
  5. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Helemaal mee eens! Maar mocht het toch te uitgesmeerd gaan worden, dan misschien juist clusteren zodat we een paar dagen met voldoende mensen staan in plaats van de hele periode in je eentje. Maar dit is misschien voorbarig, eerst maar eens kijken wie er wil. Het is echt leuk, en neem de kinderen (indien voorradig...) ook gerust mee, die vermaken zich er prima!
     
  6. vir niks ni bang ni boot

    vir niks ni bang ni boot In Memoriam

    Lid geworden:
    14 jan 2005
    Berichten:
    221
    Locatie:
    pingjum-friesland
    hoi
    waarschijnlijk ben ik de hele week ook in soesterberg,ik heb het voordeel dat ik bij een maat kan logeren daar in de buurt.
    ik sta in principe op een andere stand omdat ik daar via een vereniging ben maar dat is geen probleem op het toezicht en uitleg geven als het nodig is.
    groeten fred
     
  7. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hallo Jos

    Ik kan elke dag van de week ,als ik van te voren maar weet welke dat zijn i.v.m. planning op de zaak.
    Dan neem ik mijn boot ook mee,met geluid!

    Gr.Joop
     
  8. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Hallo Subschippers, even een mededeling van orde:
    De NMM heeft de volgende agenda:
    zaterdag 21 opbouw van stands (alleen voor verenigingen; museum is dan gesloten voor bezoekers)
    zondag 22 1e dag manifestatie
    maandag 23 gesloten
    dinsdag 24 tm vrijdag 27: manifestatie
    zaterdag 28: gesloten
    zondag 29: laatste dag manifestatie, 17.00 afbouwen stands, eventueel nog een praatje in de personeelskantine, en dan huistoe.

    Voor de rest kan jullie allemaal aanraden om er (met of zonder sub) heen te gaan, al is het maar voor één dag.
    't Is gezellig, leuk, geïnteresseerd publiek, een mooie ambiance (als je van vliegtuigen houdt :wink:) en veel leuks op modelbouwgebied te zien.
     
  9. vir niks ni bang ni boot

    vir niks ni bang ni boot In Memoriam

    Lid geworden:
    14 jan 2005
    Berichten:
    221
    Locatie:
    pingjum-friesland
    en niet vergeten voor de krentenwegers onder ons de toegang is gratis maar een donatie is welkom.
     
  10. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hallo allen

    Ik weet niet hoe wij dit verder gaan doen en of er nog meer liefhebbers zijn en eventueel een eigen stand krijgen?het wordt wel kort dag om een e.e.a te organiseren en wie doet dat?We hebben al enkelen van ons die in toerbeurten aanwezig willen zijn.

    Ik ben er twee jaar geleden geweest toen ik nog met mijn boot aan het bouwen was en was echt de moeite waard en veel bezoek over de vloer en vragen je de oren van de kop.

    Gr.Joop
     
  11. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Ahoi schippers...

    na de zoveelste dag bellen met het Museum en géén resultaat (het beloofde 'terugbellen' gebeurd niet) denk ik dat het tijd is om af te blazen..... Wel is het duidelijk gemaakt dat het 'erg laat is' om nog een andere indeling te maken voor de tentoonstelling...
    Wat natuurlijk ook telt is het kleine aantal bereidwilligen. Niet dat ik daar een probleem mee heb, want we zijn geen 'vereniging' en alles wat we doen is geheel vrijwillig dus dit is geen stille hint!!!!! maar de hele week een eigen 'stand' bemannen is niet mogelijk. Daar komt nog bij dat we natuurlijk niet van plan zijn onze modellen daar een week 'onbeheerd' achter te laten..

    Twee mogelijkheden:
    1) we doen er dit jaar niets aan;
    2) we 'zakken in' bij een al aanwezige vereniging die er geen problemen mee heeft op verschillende dagen wèl en andere dagen géén duikboten in hun gelederen te hebben (moet ik wel eerst even contact opnemen met 'n club)..

    ??

    Jos
     
  12. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Jos,

    Mijn stem gaat dan naar optie 2, meeliften met Vaargroep Flevoland, of de MMI. MMI misschien de voorkeur, die hadden verleden jaar ook veel tafelruimte, waar een paar subs mogelijk wel bij kunnen. Bovendien zit dat een beetje in onze richting. Als het doorgaat ga ik nog steeds voor de 22e.
     
  13. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Even kort samenvatten: omdat het er naar uitziet dat we geen 'eigen' stand hebben en onze boten er alleen zullen zijn in onze aanwezigheid blijven in ieder geval slechts enkele dagen over. In dat geval wel aardig als we er dan met wat meer deelnemers zijn, dus 'samen' daar zijn is een leuke optie.

    De volgende planning is mogelijk (alles natuurlijk onder voorbehoud van een plek bij een club):

    De 22e: Lex en Jos
    De 27e: Jan Huizenga en Jos

    Fred is er de hele week al.

    Wat is de voorkeur van Joop en Ronald? Kunnen jullie ook op deze beide data of liever een andere dag? Eventueel gezamelijk?

    Jos
     
  14. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    kan ik ook met mijn brandweer boot daar varen????????????? 8) :?:
     
  15. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    qua timing in de weekeindes heb ik
    een hele sterke voorkeur voor 22,
    als ik de 29e ga duiken, kan ik de achterban niet
    ook nog de 28e gedag zeggen.

    een dag doordeweek (ma, di do of vr) is ook mogelijk,
    maar kost me een vrije dag...

    ideetje : uitdeelpapiertje (8 op een a4 of zo)
    met de url's erop, om bij onze gastheren achter te laten voor
    het publiek dat ons misloopt ?
     
  16. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    De dagen die manko zijn,dus niemand aan wezig is,kan ik er wel staan,ik kan dat met mijn werk in vullen zo als ik zelf wil maar moet wel weten welke dagen.

    Wat er voor de rest gaat gebeuren is nog niet helemaaal duidelijk maar ik denk dat wij daar uit zullen komen .De dagen die ik er sta zal ik netjes op de spullen passen.

    Gr.Joop
     
  17. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Submerged gentlepeople.

    Als de MMI om wat voor reden geen optie zou zijn, denk ik dat jullie van harte welkom zijn bij VGF.
    Reden: ook wij kampen met een krapte aan vrijwilligers die één of meerdere dagen achter een stand staan en/of willen varen...
    Met name de door de weekse dagen is het een beetje passen en meten.

    Ik roep dit natuurlijk ver voor mijn beurt, want ik vertegenwoordig VGF niét, ben slechts simpel lid. Maar als ik dit aan het bestuur voorleg, denk ik (onderbuikgevoel, ying-yang, winwin enzo) dat het bestuur van VGF daar best blij mee is.
    Dus als er een ei gelegd is, laat het maar horen, dan bus ik het wel door aan 't bestuur.
    En wordt het de MMI: no hard feelings at all; ik slijp alleen de kiel van de Micro Magic even bij... :wink:
     
  18. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Dat wordt dan maar kort varen, dan ga je door het plastic van het bassin .... :lol: :lol:

    Maar dank voor je aanbod, namens de duikers!!
     
  19. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Hoi Lex en Roel,

    Een Lafajette op volle aanvals snelheid wil ook vast wel door het zeil heen. :D :D :D

    Maar die blijft vast wel achter de toren hangen, althans. 8O 8O zolang er geen zwembad trapjes gemonteerd zijn.

    Vrolijke groeten,

    Jan Huizenga.
     
  20. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Ik heb zojuist een berichtje gestuurd t.a.v. het bestuur van de Vaargroep Flevoland met een verzoek tot 'integratie'.
    Als Joop doordeweeks (23-26 okt) nog een dagje (of meer?) wil pakken is iedereen blij en tevreden....wel de muziek aan Joop!

    Jos
     

Deel Deze Pagina