opslaan van lipo's: vol of halfvol?

Voor de ongelovigen die het engels machtig zijn is dit een interessant stukje leesvoer:
RC Groups - View Single Post - Hyperion's new G3 series LiPolys
Conclusie: houd je Lipo's vooral koel en leg ze niet vol weg!

Deze....

Vind het alleen jammer dat er een single post wordt neergepoot in dit draadje om het verhaal te staven en als daar dan reactie op komt er wordt verwezen naar de volledige discussie...Zo blijft een mens bezig al twijfel ik niet aan de kunde van die heren en heeft Emanuel ongetwijfeld gelijk.

Stevo

Je doet het hier ook niet snel goed hè.
Doe je de moeite om een verhaal op te zoeken van iemand die er echt wel kaas van heeft gegeten, is het nog niet goed. Post je een link naar de hele discussie dan is het weer te veel om te lezen omdat het 72!!! pagina's doorloopt....

Ik weet het dan ook niet meer hoor.

Even terug naar de discussie zelf: let wel, de ene lipo is de andere niet. Er zijn zo veel variaties in de chemie en de gebruikte folie dat ze zich ook allemaal net iets anders gedragen. Het vol wegleggen is met name schadelijk voor de nieuwere generatie high performance LiPo's waarvan de G3's een van de eerste op de markt waren. Dat het in het verleden dus niet is opgevallen dat de LiPo's achteruit gaan bij vol wegleggen kan ik goed begrijpen. Maar dat betekend dus niet dat je het NU nog steeds kan doen met je nieuwe LiPo's.

Emanuel

Je doet zeker goed en ik heb je al gelijk gegeven ook (meer kan ik ook niet doen).

Alleen had ik enkel die single post aangeklikt die je aangaf (en niet gezien dat er een hele discussie aan vast hing want dat is ook niet te lezen via je link...) Vandaar mijn bemerking. Niet meer, niet minder.

Stevo

Het is al goed Stevo ;-)

Als je die single posting opent dan staat er rechts bovenin een link naar de complete discussie. Ik kan me heel goed voorstellen dat die niet direct opvalt. Ik breng wat meer tijd op RC Groups door voor de zeer actieve groep EDF vliegers daar en ken dat forum nu dus ook redelijk. Het EDF deel van dit Modelbouwforum is erg tam wat posting betreft.

Back