Opstijgen met veel wind

• Topicstarter Topicstarter Joeri_L
  • Startdatum Startdatum
J

Joeri_L

Guest
T' is misschien een beetje onnozele vraag, maar stel: Je vliegtuig kan opstijgen bij 50 km/h wind (tov het vliegtuig), en je hebt geen wind. Tov de grond stijg je dan met 50 km/h op, en tov de lucht ook. Maar stel dat je 50 km/h wind hebt, als je dan 'opstijgt', hang je tov de grond stil toch?
Stel dat het kan, gewicht, snelheid, realiteit etc. buiten beschouwing gehouden, zou het kunnen :P :?:

In FS2004 wel eens geprobeerd, maar t' lukte niet echt, te weinig wind mogelijk :roll:

Ben wel benieuwd eigenlijk. :P Stilhangen met een fixed-wing toestel.

Hoi,

Als het maar hard genoeg waait en de wind maar constant genoeg is dan kan dat inderdaad. Ik heb met mijn zwever wel eens achteruit gevlogen. Het leuke is dat je op een open veld (niet te veel bomen want dan valt de wind ineens weg en .... boink) bijna verticaal kan landen :D

mark

met erg harde wind kan je zelfs achteruitvliegen, erg leuk.
en met flinke wind kan je inderdaad erg snel opsteigen omdat je dan al meteen veel luchtstroom onder je vleugels doorkrijgt die lift genereerd.

bij ons heb ik het zelfs een doodgewone charter zien doen in de herfst, heel leuk en eigenlijk ook raar om te zien!!

Stilhangen met een fixed wing model kan, alleen opstijgen is een ander verhaal. Bij het opstijgen heb je veel snelheid nodig. Eenmaal in de lucht kun je gas terug nemen...

Met m'n 3D kist heb ik weleens stilgehangen in de lucht. Je moet een soort balans vinden tussen propellor thrust en de windsnelheid. Het dikke vleugelprofiel genereert voldoende lift om in de lucht te blijven zonder voorwaardse snelheid te hebben.

Zelfs met een Charter heb ik een keer verticaal geland. Alleen als je onder de halve meter komt heb je eigenlijk geen lift meer dus het laatste stukje valt hij wat harder op zijn landingsgestel... :)

Cool :), jammer dat ik een auto heb, daar stijg je niet zo veel mee op, wind of geen wind :)
Het lijkt me inderdaad heel raar om te zien, achteruit vliegen....

Vanavond nog achteruit geknive-edged met m'n Funtana mini 8O

Back