Optische illusie...

PH-TVS

verslagschrijvers
iemand een idee hoe dit gemaakt is?

draaiende-mevrouw.gif

Groet,
Theo

je ogen nemen je in de zeik doordat rood en blauw omgedraaid zijn bij de 2 buitenste.
en ze beiden de andere kant opdraaien ;).

leg je hand maar op de middelste.

Laatst bewerkt:
Nee hoor ! ik heb deze vaker gezien en dan alleen in zwart/wit 1 dame :p

Precies hetzelfde effect, ze kunnen 2 kanten opdraaien.

Iedere modelvlieger maakt hem mee, vooral in beginnerstadium: "hoe ligt ie nou in de lucht, vliegt ie naar me toe of van me af?"

misschien een leuk idee om hier een draadje van te maken om optische illusies te posten?

Bij de eerste klopt de linker wel en de rechter dame niet, al lijkt wel bijna goed ;) Ze draait wel echt linksom

Nee, het draaien van de dames kun je beide kanten op zien. Alleen door die kleuren erbij is er maar een mogelijkheid. Je ziet namelijk de kleuren kruisen, bij de linker dame kruist blauw voor rood langs waardoor ze automatisch naar rechts draait. De rechter dame heeft dezelfde benen gekleurd maar hier kruist rood voor blauw waardoor ze alleen maar linksom kan draaien.

De truc is dat je van de middelste niet kunt zien welke kant maar door toevoeging van de kleuren zie je het wel.

Dek de linker dame maar eens af, je ziet dat de zwarte vrijwel meteen "mee draait" met de rechtse. Dek je de rechtse dame af lijkt ze mee te draaien met de linker.

Je wordt gewoon gefopt :)

Over optische illusie gesproken, dat afschrift aan het einde van de maand, ligt het aan mij of is het iedere keer rooskleuriger dan het daadwerkelijk is......

bij de eerste post klopt volgens mij de rechter, kijk maar naar de schaduw van het zwaaiende been en de richting van de schaduw van het staande been

Bij de eerste klopt de linker wel en de rechter dame niet, al lijkt wel bijna goed ;) Ze draait wel echt linksom
Dat kun je nooit zeggen van een silhouet. Kan beide zijn.
Meest voor de hand liggende hier is trouwens rechtsom, omdat je bij linksom tegen de onderkant van de voet aan zou kijken. Volgens die link ziet 80% het in eerste instantie als rechtsom en 20% als linksom.

Die streepjes hadden ze trouwens niet toe hoeven voegen in het linkse en rechtse plaatje; die ogen doen het hem al! ;)

Nee, het draaien van de dames kun je beide kanten op zien. Alleen door die kleuren erbij is er maar een mogelijkheid. Je ziet namelijk de kleuren kruisen, bij de linker dame kruist blauw voor rood langs waardoor ze automatisch naar rechts draait. De rechter dame heeft dezelfde benen gekleurd maar hier kruist rood voor blauw waardoor ze alleen maar linksom kan draaien.

De truc is dat je van de middelste niet kunt zien welke kant maar door toevoeging van de kleuren zie je het wel.

Dek de linker dame maar eens af, je ziet dat de zwarte vrijwel meteen "mee draait" met de rechtse. Dek je de rechtse dame af lijkt ze mee te draaien met de linker.

Je wordt gewoon gefopt :)

Niet helemaal want alle frames links kloppen maar alle frames rechts kloppen niet, anatomisch gezien ;) Controleer maar eens frame voor frame en je zult zien dat het niet kan in alle situaties.

Back