Optrekken auto

Discussie in 'Electro auto's' gestart door bounthy, 1 nov 2020.

  1. bounthy

    bounthy

    Lid geworden:
    1 nov 2020
    Berichten:
    7
    Locatie:
    belgie
    Hallo me'n AXE monster truck 2wd trekt bijna niet meer op, ook haalt ie ze'n volledige snelheid verre van.
    Ik heb wel wat problemen ook met de M4 moeren van de achterwielen die durven loskomen.Heb ze al eens vastgezet met Bizon metal lock.
     
  2. HPIbrunssum

    HPIbrunssum

    Lid geworden:
    27 dec 2010
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Brunssum (loogies tòch?!)
    Het kan zijn dat je diff. slipt als je gas geeft en je hoort een ratelend geluid. Nieuwe tandwielen plaatsen (kitje).
    Je wielmoeren met Metal lijm lijmen? Niet doen hoor, mag wel je Hexen ermee lijmen niet je moeren op de as.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Als de 6-kant op de as of in de velg is dol gedraaid komen de moeren ook makkelijk los. Als de 6-kanten perfect op elkaar passen zal de moer niet loskomen.
    Of de 6-kant adapter zit niet meer geborgd op de as, meestal is dat een pinnetje overdwars.

    Ik neem aan dat het borgmoeren zijn, als die vrij losjes gaan moet je geen borgmiddel gebruiken maar gewoon een setje verse borgmoeren halen, kost hooguit 2 euro voor een zakje van 10 bij de lokale doe-het-zelf winkel.
     
  4. bounthy

    bounthy

    Lid geworden:
    1 nov 2020
    Berichten:
    7
    Locatie:
    belgie
    Alvast bedankt voor je reactie.Ik heb de auto nog maar een maand dus ik hoop dat het de tandwielen niet zijn.Hoor niet echt een ratelend geluid
     
  5. bounthy

    bounthy

    Lid geworden:
    1 nov 2020
    Berichten:
    7
    Locatie:
    belgie
    Bedankt voor je reactie, is allemaal nieuw voor mij
     
  6. bounthy

    bounthy

    Lid geworden:
    1 nov 2020
    Berichten:
    7
    Locatie:
    belgie
    De 6 kant as zal het probleem zijn. Nogmaals bedankt
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik zie dat de auto ook een slipkoppeling kent. Het grote tandwiel bij de motor zit tussen 2 frictieplaten op elkaar gedrukt met een veer en een stelmoer. Misschien die moer even een slag aandraaien (niet vast draaien.)
     
  8. bounthy

    bounthy

    Lid geworden:
    1 nov 2020
    Berichten:
    7
    Locatie:
    belgie
    zal ik doen,bedankt voor de hulp
     

Deel Deze Pagina