Opvullen Tempex

Beste modelbouwers,

Ik ben een bouwpakket in elkaar aan het zetten van een Mini Piper Cub. Vleugelspan 99cm.

Ik moest in het tempex snijden om de staartvleugel te monteren. Daar is het iets misgegaan want de vleugel bleek scheef te zitten. Dat heb ik met wat hulp kunnen rechtzetten maar daardoor is er wel een te brede sleuf open gebleven. Hoe en met welk materiaal kan ik dat opvullen. Ik heb nog wel wat folie over om het te camoufleren.

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.

vriendelijke groet

Dan lijm je er weer dat tempex in wat je er teveel hebt uitgesneden .

En als je dit met een weinig bruisluim doet is het sterker als zonder die naad. ;)

Mvg Johan

Ik had eigenlijk gehoopt dat er een soort plamuurachtig spul zou zijn waarmee ik hem weer zou kunnen opvullen. DE Tempex die ik er uitgesneden heb is niet meer bruikbaar. Is gekorreld.

vriendelijke groet

Hallo

Om sleuven en andere gaten op te vullen,zelfs om te verlijmen gebruik je best PU schuim. Dit kan je in elke doe-het-zelf zaak kopen.
Heb er zelf ervaring mee. Ik werk alledagen met dit materiaal

Groeten

Gino

Overal vind je iets van tempex wat te gebruiken is .

Elk apparaat word er in verpakt.
En snijden met een nieuw mesje voorkomt korrels .

En PU schuim gebruiken als je het al hebt , dan een strook zelf spuiten op een stuk papier en uitharden laten , hier van je keil snijden die je nodig hebt.

Mvg Johan

Het laat zich ook prima met epoxy of met Vuller van de gamma opvullen, die vuller is overigens wel bros.

Prima spul dat tempex, je schuurt binnen 2 dagen een hele Mig-29 eruit;)

Bedankt allemaal voor deze informatie. Ik heb nu verschillende mogelijkheden. Ik denk dat een combi tussen epoxy en tempex volstaat.

groet

Back