opzoek naar losse shaft

• Topicstarter Topicstarter manne
  • Startdatum Startdatum
M

manne

Guest
Hallo mensen. Mijn E-Sky ligt al een tijdje uit elkaar en te verstoffen in de kast. Een tijd geleden was mijn main shaft verbogen en ik heb toen een nieuwe besteld. Ik kreeg toen de shaft + het aandrijvingstandwiel aan elkaar gemonteerd thuis bezorgd, alleen het tandwiel was 1 a 2 milimeter kleiner in doorsnee en kon dus niet goed op het tandwiel van het motortje worden aangesloten....

Nou ben ik dus opzoek naar een losse shaft die niet standaard aan een tandwiel vast zit (zoals wel het geval was bij diegene die ik had gekocht). Als ik een losse heb kan ik die opnieuw monteren op mijn oude tandwiel die wel goed werkt.

Hier is een foto van de shaft, hij is ongeveer 7,7cm lang... maar ik kan dus nergens een winkel vinden die hem los verkoopt. Weet iemand waar ik dit misschien kan krijgen? Dan zou ik echt ontzettend geholpen zijn....!

helishaft1.jpg

kan je de motorsteun niet aanpassen? De gaatjes wat uitvijlen zodat de motor dichter bij het tandwiel kan gezet worden ?
tel het aantal tanden eens na, mogelijk zijn het er een paar minder.

nou, ik heb sowieso liever een losse nieuwe shaft. Want de kwaliteit van het originele tandwiel is stukken beter dan het nieuwe tandwiel dat ik had gekocht. Het origineel is dikker en steviger.

En ik heb geprobeerd om de shaft uit het tandwiel te trekken zodat ik die gewoon kon gebruiken op het oude maar dat lukte niet. Met andere woorden, dat tandwiel is nu naar de knoppe (gebroken).

Ik zou dan dus opnieuw een item moeten kopen wat a) niet past en b) ik eigenlijk niet wil :)

ontzettend bedankt robbert! als het goed is is er nu een losse shaft + tandwiel naar me onderweg :lol:

Ik zit met ongeveer hetzelfde, maar ik weet niet of de oplossing boven mij van toepassing is.

Ik heb een e-sky V1 CP uit elkaar liggen, ook een kromme hoofdas + paar tandjes kwijt.

Nieuwe besteld, maar ik kan alleen nog maar aan de V2 komen. Die as is ietsje langer, en door de kopconstructie heb ik nu meer pitch. Dit trekt de motor niet, dus ben ik op zoek naar een V1 tandwiel/as.

Heeft iemand suggesties of moet ik zelf deze as gaan verbouwen?

Om welke E-sky gaat dit eigenlijk?? Want ik heb nog een lege E-sky FP staan.

Gewoon een stuk rond zilverstaal ophalen ( wel de juiste diameter en lengte ) de boorgaten afmeten en boren.

er moeten inhammen in zitten om het tandwiel en de rest van het mechaniek erop te zetten. zonder ervaring met dremelen zal dit moeilijk gaan. met al dat slijpen kun je je as zo weer stuk maken :?

Back