ORATEX ANTIQUE

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door chickinox, 20 mrt 2019.

  1. chickinox

    chickinox

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Keiem- Diksmuide, Belgie
    Weet iemand of het plamuurwerk en verkleuringen van balsa zichtbaar is doorheen de Oratex antique ? Of moet er eerst een grondlaag aangebracht worden op de balsa ? Wat is het beste hiervoor ?
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.369
    Locatie:
    Woerden
    Oratex antiek is redelijk doorzichtig, je kan wat er onder zit dus zien. Sterk contrasterende kleuren zie je vrij goed. Voor "het mooi" zou je misschien alles het zelfde kleurtje moeten geven.
     
  3. FStrating

    FStrating

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Veghel
    Deze gigant is met Oratex antiek bespannen.
    [​IMG]

    Deze is inderdaad redelijk doorzichtig. Ik heb deze kist dan ook gespoten met Revell Aqua Color.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  4. chickinox

    chickinox

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Keiem- Diksmuide, Belgie
    Bedankt voor de informatie. Het ziet er inderdaad erg doorzichtig uit.
    Ik ga in ieder geval selectiever moeten zijn in de keuze van de balsa ( zie foto) en ik denk dat ik uiteindelijk zal gaan voor de rode versie, want het schilderen van de balsa zal weer bijkomend gewicht geven. [​IMG]
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.369
    Locatie:
    Woerden
    Schilderen hoeft niet per se. Je kan ook simpel water gedragen beits nemen dat je eventueel nog wat meer verdunt. Daar strijk je alle houten delen lichtjes mee in. Dat laat je goed drogen waarna je eventueel de nog steeds te lichte delen nog een keer behandelt. De beste kleur is volgens mij licht eiken. De hoeveelheid is zeer gering en het extra gewicht zal enkele grammen zijn, niet meer.
     
  6. chickinox

    chickinox

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Keiem- Diksmuide, Belgie
    Ik ga zeker eens een test doen met water gedragen beits,want ik vind de oratex antique nog altijd het mooist voor een oldtimer zwever .
     

Deel Deze Pagina