Orlice 3.1 van Wanitschek

Dat is de Sagitta van Douglas ook. Mijn Minimoa is 3,4m/3200 gram, dat gaat nog net. Natuurlijk is het voor de eerste keren veiliger achter bijvoorbeeld de big Lift van Hendrik maar het gaat wel passen als jij zo ver bent :-)

Dat is de Sagitta van Douglas ook. Mijn Minimoa is 3,4m/3200 gram, dat gaat nog net. Natuurlijk is het voor de eerste keren veiliger achter bijvoorbeeld de big Lift van Hendrik maar het gaat wel passen als jij zo ver bent :-)

Dat is mooi, de sleepervaring die ik heb is helaas van 30+ jaar geleden in een ASK 13 en Ka 1:1 achter een Klu Pipercub:rolleyes: maar dat komt samen met jullie vast allemaal goed:p

groet

Terence

En het was even droog en buiten in elkaar gestoken ter motivatie:p

full

groet

Terence

Ziet er goed uit man.;)
Zo te zien een kist met potentieel.
Veel succes met de maiden.

Laatst bewerkt door een moderator:
en waneer is t de maiden ?? ben erg benieuwt hoe deze prachtige orlice vliegt :yes:

Hallo Johan,

Ik ben aardig opgeschoten, spuitwerk is klaar

full
full

het is niet zo mooi weer nu en de komende dagen helaas.

Ondertussen rc ingebouwd, alles werkt, remkleppen op de gasstick en de motor op schakelaar.

Hij weegt nu 3 kg kompleet en ik twijfel of ik op 3S of op 4s moet gaan vliegen.
Motor is Dymond 3548 met 60 amp Dymond regelaar met Aeronaut 13 x 6,5 met Dymond 3S 3300 (dit heb ik liggen)

of moet ik naar 4S met 11 x 7 prop (moet ik dan gaan kopen)

Wie heeft voor mij de wijze raad hiervoor?:confused:

(Ik ben ondertussen met de voorbereidingen voor Oostenrijk bezig:D?

groet

Terence

nee t weer werkt idd niet echt mee terence:sad: ja ik ken mensen onder andere arjan die vliegt zn spats met ook n 3 cel lipo maar wat die weegt?? de orlice weegt 3 kg hhmmm dan zou ik kiezen voor n 4 cel lipo denk ik :yes: maar t zou best kunnen dat hij t ook perfekt afkan met n 3 cel da,s even testen terence :wink:

Maiden

Vandaag was het zover, Arjan mailde van de week dat de Orlice in Roden nog niet gemaidened (of zoiets) was en dat het er zondag het mooiste weer van de wereld voor zou gaan worden, en dan ook maar slepen achter Hendrik zijn BIG Lift.

Vanmorgen om 10 uur op de Ginkelse Heide, het mooiste weer van de wereld en de eerste Cumulussen waren al aanwezig.
Hendrik was helaas verhinderd, maar Arjan had de Taxi meegenomen en samen besloten dat we hier "No Fear" voor hadden ( Orlice weegt 3,1 kg).

full

Samen met Arjan roeruitslagen bekeken en nog het e.e.a bijgesteld en voorzien van de nodige Expo hier en daar. Mooi lesje zender instellen voor deze soms een beetje Digibeet:rolleyes:, bedankt Arjan:):)

Hierna De taxi ervoor en geprobeerd te starten, na een duwtje van mij aan de Orlice ging het in een mooie gestadige gang omhoog, Arjan melde terloops dat dit wel ongeveer de limiet van de Taxi was. Op niet al te grote hoogte afgekoppeld en hij vloog al heel aardig, moest nog wel wat sneller getrimd worden en de eerste landing ging zonder al te grote problemen, moet wel zeggen dat de reactie op richting anders voelt als met een kruisstaart.

full

Hierna nog twee starts gemaakt, in de tweede vlucht ook al direct thermiek gevonden en behoorlijk hoogte gewonnen.

In de derde start gezakt naar ong. 100 mtr, en toen een flinke bel met grote stijgsnelheden, thermieken gaat heel lekker en ziet er erg mooi uit.

Na het debacle van vorig jaar ben ik nu toch wel erg blij met deze redelijk unieke zwever, die erg lekker vliegt en in de lucht er fantastisch uitziet :D

Arjan heeft aangeboden om de filmpjes die Ronan gemaakt heeft te knippen en plakken en hier te plaatsen, want als ik het moet doen duurt het zeker wel een week;)

Arjan en Ronan bedankt voor de hulp en de heerlijke dag vandaag:proost:

groet

Terence

Hierna.... ? volgen de bewegende beelden? Gaaf dat ie gevlogen heeft, en mooi dat ie achter de taxi kon. Ik kon vanochtend helaas niet. in de loop van de middag zijn we nog even geweest.

Hierna.... ? volgen de bewegende beelden? Gaaf dat ie gevlogen heeft, en mooi dat ie achter de taxi kon. Ik kon vanochtend helaas niet. in de loop van de middag zijn we nog even geweest.

Jammer dat je er niet bij was, had ook graag achter de Big lift gesleept

bewaren we tot de volgende keer

groet

Terence

Gefeliciteerd Terence!
Je hebt weer een prachtige zwever erbij!
Heel veel plezier ermee.

Gaat deze Orlice ook mee naar de Koralpe?

Johannes

Terence gefeliciteerd hoor. Zowel met de maiden van je Orlice als met je eerste (model)sleep. Je bent de derde in 3 weken die ik z'n eerste sleepje mag geven en alle 3 de keren dezelfde glunderende kop na afloop, alleen daarom al zou je een sleepkist nemen :-)

Ik heb de filmpjes binnen, ben druk aan het converteren en ga er dan wat moois van maken. Er zit prachtig materiaal tussen.

Orlice1.jpg

Back