Ornithopter voor een beginner.

Discussie in 'Ornithopters' gestart door Tilion, 21 mei 2004.

  1. Tilion

    Tilion Guest

    Hoi. Ik ben op zoek naar hulp in de keuze van een ornithopter. Vliegen is voor mij een levenslange interesse, ik ben ook beginnend skydiver met 21 spongen. Een jaar of 8 geleden ben ik eens begonnen met de bouw van een rc-vliegtuigje maar heb het nooit afgemaakt i.v.m. studie/weinig tijd/geen zin om te bouwen. Ik zoek dus eigelijk al een tijdje naar een ARF of complete set.

    2 Jaar geleden zag ik voor het eerst informatie over ornithopters en ik was erg onder de indruk. Nu is de vlam weer aangewakkerd door het zien van verschillende nieuwe orni's (voor mij dan toch) zoals de Park- en Slowhawk, de Cybird en de Kestrel. Wie kan mij vertellen wat de verschillende kwaliteiten en/of nadelen van de verschillende ornithopters die verkrijgbaar zijn zijn en welke er goed voor beginners zijn. Én natuurlijk waar ze het goedkoopst zijn :D.
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    De parkhawk en de Kestrel zijn hetzelfde en zeer goede beginnersmodellen.de slowhawk is een grotere uitvoering van de parkhawk en vliegt iets langzamer en rustiger. De cybird is een koreaans geval met soms enkele problemen (volgens enkele personen op ezone forum). Het vliegen van deze vogels is geheel anders dan het vliegen met conventionele modellen, en als je nog helemaal geen vliegervaring hebt is het niet aan te raden om ermee te beginnen.
    Ornithopters en goedkoop dat gaat helaas niet samen. Niek en ik hebben tot nu toe al best wel een aardig bedrag gestoken in het ontwikkelen van een ornithopter.

    Dit als grap ontstane project willen we nu toch netjes afronden met een door ons zelf gebouwde vliegende ornithopter.
     

Deel Deze Pagina