Wie weet waar dit extra , tegenover de tankdruk nippel , puupske voor is ?
Het steekt ongeveer 1 cm richting cilinder.
Het steekt ongeveer 1 cm richting cilinder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je zegt het zelf al: de naald een halve slag verder open....Mij is in elk geval nooit duidelijk geworden waarom een normaal RC motortje als een OS 20 of ENYA 19 een tank onder druk nodig zou hebben.
Het vormt in elk geval een extra potentiële storingsbron.
Gewoon atmosferisch (uniflo) ontluchten, de naald een halve slag verder open en niemand die het verschil merkt.
Nou, dat is wat kort door de bocht... De doorlaatopening is niet de enige factor in het plaatje, de "vormgeving" van het inlaatkanaal speelt ook een belangrijke rol, alsmede de vormgeving van, de locatie van, en zelfs de hoek t.o.v. de luchtstroom van de spraybar.Je kunt het ook zó bekijken: Eigenlijk zijn die carburateur doorlaatopeningen, als je niet voldoende aanzuiging krijgt, dus (veel) te groot.
Overigens had ik nooit aanzuigproblemen met een atmosferisch beluchte ST G21-35 en die had toch ook al een beste inlaatopening.
Verwacht je wat anders dan, van een (part-time) LB-er?Nou, dat is wat kort door de bocht...
Daar zou ik dus helemaal niet zo'n prime-aansluiting verwachten...Dempertje is van het type dat op de fsr motoren van os zat.
Gemaakt in de 70 80.er jaren....van de vorige eeuw....![]()
Volgens mij kon je destijds die motoren in RC en CL uitvoering krijgen, het zou mij helemaal niet verbazen, want mijn in 1980 nieuw gekochte Enyaatje had ook nog zo'n prime-deurtje op de uitlaat.Daar zou ik dus helemaal niet zo'n prime-aansluiting verwachten...
Mijn 3.5 cc enya had dat dus ook.Volgens mij kon je destijds die motoren in RC en CL uitvoering krijgen, het zou mij helemaal niet verbazen, want mijn in 1980 nieuw gekochte Enyaatje had ook nog zo'n prime-deurtje op de uitlaat.
Ik denk dat dat ook wat kort door de bocht is, want niet iedereen vliegt F2B... Voor Combat, snelheidsklassen en "schaal" zullen ze prima voldoen,denk ik zo, en er zijn ook wel wat RC klassen te bedenken waar je helemaal geen gasregeling voor wilt hebben, zoals pylonracen of speed..Het gekke is dat zo'n FSR eigenlijk ongeschikt is als LB motor. Wil niet betrouwbaar "terugschakelen" van 2- naar 4takt.
Na de eerste keer recht omhoog, gaat 'ie in volle 2takt en blijft daarin tot de tank leeg is.![]()
Hij zei als je met een pijpensnijder vlak onder de kop van de zuiger 2 kleine groefjes snij stulpt Hij daar iets op en je krijgt een groefje waar een filmpje olie voor een beter afdichting zorgt.
Hij had daarna beduidend meer compressie.
Het zal wel niet volgens de regels der kunst zijn maar hij heeft nog jaren geprutteld.