OS heeft geen ABC bus... Zelf hebben ze het over een ABL bus.
Schijnbaar zijn er meer problemen mee.
Rest van de gegevens:
Motor is gemonteerd op een fourstar 40.
Prop: 11x7. Recent overgegaan naar een 11x6.
rpm met de 11x7 = 10.000 ongeveer, 11x6 gaf 12.000 rpm op de grond.
motor moet volgens de fabriek 16.000 kunnen lopen zonder problemen, aangezien daar het max koppelpunt zit.
Brandstof: Qmix 5% nitro.
Inloop is in mijn ogen correct gebeurt..
Heb hem goed rijk gehouden, grotendeels de handleiding gevolgd.
Dit is dus de WOT methode, als ik mij niet vergis.
De handleiding geeft aan dat zodra er een beetje regelmaat in de motor zit, je hem gewoon verder vliegend zijn inloop periode moet geven.
Het duurde wel 2 tankjes voor hij naar max toerental toe wilde, eerder stopte hij gewoon op 50% gas. en bloedjeheet, terwijl hij baggertjevet stond. Dus volgens de regelen der kunst laten lopen tot hij wat losser werd. Eenmaal boven die 50% gas gewoon de verdere inloop volgens handleiding gevolgd.
Heb hem wel 2 tankjes meer gegeven op de grond, maar daarna is hij gaan vliegen.
Meteen de volle 10.000 rpm of meer met een nieuwe motor lijkt mij juist reden voor stukken ijzer in de motor..
Zuiger zal toch eerst een beetje richting de bus gesleten moeten zijn voor hoge toerentallen handig zijn
Ik geloof niet dat ik daar echt fout op kan gaan..
Heb ook de warmte in de gaten gehouden, en hij is zeker niet koud gebleven..
Hij heeft ook een seizoen goed en sterk gedraaid. Ik gok dat er tegen de 10 liter door gegaan is.
11x6 zat er net 3 vliegdagen op, toen begon het gerommel.
Rottig starten. in de lucht geen puf meer hebben.
Krapper zetten tot hij in de lucht zijn werk deed zoals hij het eerder deed, gaf opeens een te arm beeld als je naar het loopgedrag keek.
Als ik iets fout gedaan heb, ok.. Kan ik mee leven..
Maar zou wel erg graag willen weten wat ik dan niet goed heb gedaan..
Schijnbaar zijn er meer problemen mee.
Rest van de gegevens:
Motor is gemonteerd op een fourstar 40.
Prop: 11x7. Recent overgegaan naar een 11x6.
rpm met de 11x7 = 10.000 ongeveer, 11x6 gaf 12.000 rpm op de grond.
motor moet volgens de fabriek 16.000 kunnen lopen zonder problemen, aangezien daar het max koppelpunt zit.
Brandstof: Qmix 5% nitro.
Inloop is in mijn ogen correct gebeurt..
Heb hem goed rijk gehouden, grotendeels de handleiding gevolgd.
Dit is dus de WOT methode, als ik mij niet vergis.
De handleiding geeft aan dat zodra er een beetje regelmaat in de motor zit, je hem gewoon verder vliegend zijn inloop periode moet geven.
Het duurde wel 2 tankjes voor hij naar max toerental toe wilde, eerder stopte hij gewoon op 50% gas. en bloedjeheet, terwijl hij baggertjevet stond. Dus volgens de regelen der kunst laten lopen tot hij wat losser werd. Eenmaal boven die 50% gas gewoon de verdere inloop volgens handleiding gevolgd.
Heb hem wel 2 tankjes meer gegeven op de grond, maar daarna is hij gaan vliegen.
Meteen de volle 10.000 rpm of meer met een nieuwe motor lijkt mij juist reden voor stukken ijzer in de motor..
Zuiger zal toch eerst een beetje richting de bus gesleten moeten zijn voor hoge toerentallen handig zijn
Ik geloof niet dat ik daar echt fout op kan gaan..
Heb ook de warmte in de gaten gehouden, en hij is zeker niet koud gebleven..
Hij heeft ook een seizoen goed en sterk gedraaid. Ik gok dat er tegen de 10 liter door gegaan is.
11x6 zat er net 3 vliegdagen op, toen begon het gerommel.
Rottig starten. in de lucht geen puf meer hebben.
Krapper zetten tot hij in de lucht zijn werk deed zoals hij het eerder deed, gaf opeens een te arm beeld als je naar het loopgedrag keek.
Als ik iets fout gedaan heb, ok.. Kan ik mee leven..
Maar zou wel erg graag willen weten wat ik dan niet goed heb gedaan..