OS 70 vreemd probleem

Rhelie

Forum veteraan
Dit probleem heb ik nog nooit eerder gezien.
De (nieuwe) OS 70 zit ingebouwd in een Vario mechaniek en het gas is niet te doseren. Zodra de gashevel 1 mm beweegt gaat de motor loeien als een gek.

We hebben de Carb uit elkaar gehaald en niets vreemds kunnen ontdekken, alles zit zoals het hoort.

De motor is 3 jaar geleden aangeschaft bij Vario, dus garantie kunnen we denk ik vergeten, heeft iemand een idee wat hier aan de hand is ??

Laatst bewerkt:
meer informatie zou handig uitkomen heb je het net gekocht? en voor het eerst uitgeprobeert?

het lijkt mij gewoon dat je een krachtige wedstrijd motor hebt? of bedoel je lawaai?

Ik kan me dit alleen voorstellen als hij veeeeeeeeel te mager staat.
Wijken de settings erg af van de default instelling?

Ik heb nog nooit een dergelijk probleem gehad met mijn OS70'ers.
Ik gebruikte een ENYA#4 en 15-30% Nitro overigens.

EN ik had niet de langere krukas die vario nodig heeft.

Als hij te mager zou staan, zou hij niet de rotorkop uit je handen trekken wat hij dus doet. Heus, we weten waar we mee bezig zijn. Maar dit is voor mij nieuw.

Kan hij valse lucht aanzuigen bij de carb? Dan krijg je dit namelijk ook..

Als hij te mager zou staan, zou hij niet de rotorkop uit je handen trekken wat hij dus doet. Heus, we weten waar we mee bezig zijn. Maar dit is voor mij nieuw.

Ik twijfel niet aan je hoor :p
Maar de hezik heeft wel een punt denk ik.
Als de carb ook maar een tikkie open staat KAN hij niet genoeg lucht krijgen om veel power te hebben.

Hezik heeft wel een punt ja.. maar waar kan hij die lucht vandaan halen ?
De passingen zijn allemaal perfekt.

Sproeiernaald O ring niet al te lekker ?
punt van de sproeiernaald afgebroken ?
Idelup staat nog aan ? of niet goed ingesteld in de zender ?

Heb het eerlijk gezegt nog nooit meegemaakt dat hij dat doet met 1mm gas tegeven.

Jan

Als de montage van de carb etc helemaal goed is, mss dat ie ergens anders lucht binnenkrijgt?

Het is heel simpel, wil een motor echt vermogen gaan leveren, heeft ie brandstof en lucht nodig. Als je de luchtvoorziening hebt afgesloten, en toch vermogen kan leveren, haalt ie dus elders lucht vandaan..

Back