os fs-90 user manual

• Topicstarter Topicstarter dean
  • Startdatum Startdatum
D

dean

Guest
Beste vrienden.

Wie kan mij helpen aan een user manual voor mijn OS FS-90
gisteren een noodlanding gemaakt omdat de motor afsloeg.
nu wil ik eens even de motor nakijken.

groetjes erik

die had ik ook gevonden maar de fs90 staat er niet bij..
zou ik de fs 70 kunnen nemen?

Licht eraan wat je precies wilt weten, je zou ook de FS91 manual eens kunnen bekijken, da`s de nieuwere versie van de FS90.

Maar weet je zeker dat het aan de motor licht?
Heb je daarna de motor nog eens gestart of een vlucht gemaakt?

Was het misschien vuil in de tank die je sproeiernaald doorgang blokkeerde? misschien een gaatje/scheurtje in 1 van de slangen? je tankontluchting misschien verstopt? of plug stuk?

Wat gedacht van de kou. De plug moet wel ongeveer 20 graden overbruggen. Is voor het vliegen de "volgas" status gecontroleerd?
Er zijn nogal wat oorzaken welke het afslaan van de motor tijdens vliegen kunnen veroorzaken.

net weer aan het starten geweest.
krijg hem wel aan het lopen maar op een gegeven moment slaat hij dan weer af.
volgens de gebruiksaanwijzing van de fs70 heb ik de carburateur weer in de standaard waarde gezet en hij loopt maar een minuut of zo.
volgens mij kwam er op het moment dat hij afsloeg lucht in de slang die naar de carburateur gaat.

zal misschien dan toch een lek zijn in de leidingen.
hoe kan ik dat controleren?

zal misschien dan toch een lek zijn in de leidingen.
hoe kan ik dat controleren?
Tja, alles eruit en nalopen.

beste manier is dan om gewoon direct alle slangen te vervangen, een klein gaatje kan al de boosdoener zijn (ook het slangtje in de tank).
Check tevens de pijpjes van de tank deze willen ook wel eens scheuren.

ik heb gemerkt dat er een pijp[je in de tank los zit.. zal dit het euvel zijn?

thanks voor je reactie alvast. en een prettig uiteinde

Zou maar zo kunnen, als de motor valse luchtaanzuigt klopt het mengesle niet meer en kan die ermee stoppen.

Alles goed monteren en weer proberen is dan de enige optie.

Ook vanaf deze zijde een fijn uiteinde.

ga ik doen.
trouwens het kisje waar ik mee vlieg is nogal nostalgisch heb ik vernomen.
de graupner super laser... daar zijn geen onderdelen meer voor te krijgen vertelde wouters uit bergeijk mij gisteren.. wel jammer.

ik zal van de week eens gaan slopen en dan laat ik nog wel even weten wat het euvel is geweest..

thanks alvast.

Laatst bewerkt door een moderator:
Berto, hier moet jij meer over weten, kan er bij deze temperaturen/luchtvochtigheid ijsvorming/condens in 'onze' carburateurs optreden? Ik heb het nooit gehad, maar dat was met een heli.

@Dean
Woonplaats in je profiel opnemen? Handig voor eventuele contacten.

Berto, hier moet jij meer over weten, kan er bij deze temperaturen/luchtvochtigheid ijsvorming/condens in 'onze' carburateurs optreden? Ik heb het nooit gehad, maar dat was met een heli.

@Dean
Woonplaats in je profiel opnemen? Handig voor eventuele contacten.

Ja en nee. Het verschijnsel "bevriezen" kan wel degelijk optreden. Maar niet onder de huidige omstandigheden "vorst".
Bij de huidige temperaturen zit er hoegenaamd geen vocht in de lucht zo rond de 35%. Zo tussen de + 10 graden en 0 graden is het wel kritisch. Kijk maar naar de wat oudere auto's toen moest je nog handmatig het luchtfilter omzetten van de zomer naar de winterstand.

het euvel is gevonden.
tank was helemaal vol met zwarte drap en er zat een scheur in het rubber waar de pijpjes door naar buiten gaan.
nieuwe tank gehaald en die zit er nu in.

morgen eens kijken of het dan beter gaat.

thanks voor jullie ondersteuning..

ja nogmaals bedankt Berto.
je hoort het mogen wel.

groetjes erik

vandaag warm laten lopen en afgesteld (samen met een clublid)
loopt prima en vliegt super strak.. lekker overpowerd maar omdat ik nog niet zo lang vlieg is dat wel fijn als ik hem met starten iets te snel omhoog laat gaan.

groetes erik

Kijk, problemen opgelost zonder de motor uit elkaar te hoeven halen ;-)

Back