Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
"Ligt U comfortabel op de bank, Mijnheer Busking? Wilt U een tissue? Schaam U niet hoor, is heel normaal. Dit is een veilige omgeving voor uw emoties"Haha… ik zocht net op een modelbouwpsiegiatert hier in Odie.
Je kunt de bout in de kop lichtjes inboren, tot net in het draad-gedeelte, met ongeveer 40 % van de nominale draad-diameter, maar dan moet je er wel verdomd zeker van zijn dat dat gaatje goed gecenterd zit.Dat breekbouten zelden goed werken is mij bekend (vleugel ligt -al dan niet verkreukeld- naast de restanten van de romp, waaraan de bout ophangingen ontbreken. Die zitten nog stevig aan de vleugel geschroefd....)
Dat is absoluut een goede, en als je het helemaal netjes wilt doen (maar dan moet er wel ERG zuiver gebouwd worden), dan ligt die plaat TEGEN de vleugel, en verlijm je IN de gaten in de vleugel strak passende korte stukjes messingbuis, zodat de "kniprand" scherp blijft.Zat de plaat ook korter op de vleugel en onder en boven extra hardhout, om de bout bij afschuifkrachten te laten breken ipv buigen als elastiek.
Niet dieper inboren dan plm 1 mm onder de boutkop. Je wilt dat de kop van de bout losbreekt, OF de bout afschuift tussen vleugel en inslagmoer, maar je wilt niet dat de bout een slappe spaghettisliert wordt, want wat buigt, dat breekt niet.Bert, geen gek idee. Ik kan dat gaatje wel zuiver inboren. Moet op 0,01 wel lukken.