OS SZH vs Webra P5 competition (mijn ervaringen)

laurens

Forum veteraan
Ik wil al een tijd deze 2 motoren vergelijken met elkaar om te kijken welke het makkelijkst af te stellen is en welke het meeste power heeft.

Eerst heeft de SZH een hele tijd in mijn raptor gezeten. Tijdens Belgium Masters vorig jaar had ik deze nog niet maar een Webra P5 competition geleend van Michiel Slegers. Tijdens de wedstrijd heb ik met deze motor gevlogen, met zeer goed resultaat.

Nu zit de SZH in de Fury en de Webra in de Raptor. Vandaag heb ik weer 2 vluchtjes gedaan met de Webra en dat ziet er veelbelovend uit! Na een klein beetje naaldengedraai bleef de temperatuur lekker laag. Helaas zat er nog wel wat predetonatie in wat met een shimmetje er hopelijk uit te halen is.

Het enige probleem ontstond bij het opnieuw afstellen van het gaslinkje. Tijdens het proberen losdraaien van het gasarmpje brak opeens een stuk van de carb af. Ik balen natuurlijk, daar gaat de kans op 2 vliegklare 90ers voor de komende maanden...

Niet getreurd, voor het eten een mailtje gestuurd met mijn verhaal. Kom ik terug achter de computer, meteen antwoord! Ze sturen een nieuw onderdeel naar met toe onder garantie. Ik had niet gedacht dat het zo snel zou gaan.

Ik ga dus de komende maanden kijken wat ik de fijnste motor vind. Deze post is meer het verhaal van de ervaringen tot nu toe.

eey laurens .
wat zijn eigenlijk uberhaupt de [karakter] verschillen van een webra tov een os ?
ik las er eigenlijk nooit veel goeds over , maar dat kan natuurlijk meer zeggen over de schrijver.
en vanwaar dat je met een webra aan het experimiteren bent gegaan ? want je hoort zo weinig over die motoren nl , en al helemaal niet in raptors.
ik had al wel eens wat gelezen hier van iemand die bijna 4 pk claimde uit een webra , maargoed idem natuurlijk.

Hoi,

Ikzelf heb ook in een Raptor 90 een Webra P5 competition gehad en dat ding had POWERRRRR zonder einde allen is het afregelen van de carburator nogal een veeleisend werkje maar dat heb ik verholpen met een Lötterle carburator (deze is wel prijzig maar de moeite waard) .
Voordien had ik er een Yamada 91 in maar verkies toch de Webra en in tegenstelling tot wat velen beweren loopt Webra wel goed indien goed afgeregeld.

Mvg

Ik heb hem te leen gehad tijdens Belgium Masters en begin dit jaar kon ik hem overkopen voor een mooi bedrag. Toen was het alleen nog het plan hem als reservemotor te kopen, maar als je na een tijdje ook reservebladen hebt is er toch wel ruimte voor een reserve 90er ;-)

Ik lees er ook weinig goeds over maar ik heb tot nu toe niet dezelfde ervaring. De eerste indruk is voor mij ook dat hij merkbaar meer power heeft dan de OS SZH.

@Raptorgek
Welke carb had jij er eerst op? Ik heb een 3N-60H. Webra heeft nogal veel verschillende carbs. Bij deze is het
stationair = stationair.
Middengebied = stationair+middengebiednaald
Topgebied = middengebied+topnaald

Hy Laurens,

De carbu was een MC van webra (motor was ca 8 maand oud) en eerlijk gezegd had ik alleen problemen met het afregelen en had mij daarom ook die Lötterle aangeschaft.
Verder kan ik je ook weinig vertellen over de orginele carb.
In ieder geval was ik wel tevreden van de Webra en ZEKER qua power.

Hy Laurens,

De carbu was een MC van webra (motor was ca 8 maand oud) en eerlijk gezegd had ik alleen problemen met het afregelen en had mij daarom ook die Lötterle aangeschaft.
Verder kan ik je ook weinig vertellen over de orginele carb.
In ieder geval was ik wel tevreden van de Webra en ZEKER qua power.

Als je zo tevreden was met de Webra, waarom gebruik je deze motor nu dan niet meer, en wat gebruik je nu?

Rossi of NovaRossi Mario?

Over de NovaRossi stond op runryder een redelijk positief verhaal maar over de 8.5cc novarossi waren ze wat minder enthousiast.

is rossi dan hetzelfde dan novarossi ?
ik las op de variosite [waar ze hem gewoon rossi noemen] , dat ze hem daar aanbieden , ipv de os 91 die ze altyd in hun programma hadden voor oa de experience.
die word opgegeven voor ik meen 3.6 pk zonder nitro.
ik heb zelf ook al eens in een afstel nachtmerrie gezeten met een rossie in een vario .
ik had er 2 [11.5 cc] 1 nooit problemen , 1 niet anders dan .
o , en mario , rossie heeft standaard een 8mm as.

Het zijn 2 verschillende merken met overeenkomstige letter. Ik heb een paar jaar terug een Novarossi .21 gehad, helaas nooit gebruikt.

MVL Doesburg van het forum heeft een Rossi 50. Het werkt, maar na overstap naar OS.50 heb ik hem nog nooit zo enthousiast over iets horen praten.

Rossi en Webra zijn beiden erg goede motoren die standaard zijn voorzien van een k*t carburateur. Novarossi heb ik geen ervaring mee.

Zet er een deftige carb op van OS of iets dergelijks en je hebt een beer van een motor. Vroegah kozen wij voor deze motoren omdat ze erg veel vermogen gaven en betrouwbaar waren. Toen was 10 cc trouwens de max in een 60 er heli. OS motoren hadden duidelijk minder power maar waren wel erg duurzaam en betrouwbaar.
Sinds de 90 klasse motoren is vermogen geen probleem meer en ontlopen de motoren qua power elkaar nauwelijks meer.

17e carb stukgemaakt, 17e mailtje gestuurd en antwoord terug....

Vandaag het nieuwe onderdeel in de bus!!! Dat is pas topservice.

Back