OSD Module N1 Plug and Play NAZA

De mijne is van de week binnen gekomen voor de 2 de keer en nu zat alles er in.
Vrijdag avond hem op gebouwd in mijn mini hexa met de naza lite op de V2 firmware en dan gisteren er mee gevlogen.
Het werk prima , totaal afstand, snelheid ,hoogte enz...
Ok ,niet in Nederlands of Engels , maakt me niet uit.

Ik moet wel zeggen dat hij goed aangeeft de home positie , een pijltje links of rechts en als je de home positie in beeld hebt komt er een vierkantje op de plaats waar je heen moet vliegen , prima vindt ik dan.

Maar is voor de prijs zeker waard.

Mooi dat het bij jou goed werkt. Haald hij de hoogte bij jou van de GPS of van zijn eigen sensor? Bij mij klopt de hoogte vaak niet.. Begint bij de grond al op -4 meter.. Heb je miss een screenshot van jou instellingen?

De mijne is van de week binnen gekomen voor de 2 de keer en nu zat alles er in.
Vrijdag avond hem op gebouwd in mijn mini hexa met de naza lite op de V2 firmware en dan gisteren er mee gevlogen.
Het werk prima , totaal afstand, snelheid ,hoogte enz...
Ok ,niet in Nederlands of Engels , maakt me niet uit.

Ik moet wel zeggen dat hij goed aangeeft de home positie , een pijltje links of rechts en als je de home positie in beeld hebt komt er een vierkantje op de plaats waar je heen moet vliegen , prima vindt ik dan.

Maar is voor de prijs zeker waard.

Mooi dat het bij jou goed werkt. Haald hij de hoogte bij jou van de GPS of van zijn eigen sensor? Bij mij klopt de hoogte vaak niet.. Begint bij de grond al op -4 meter.. Heb je miss een screenshot van jou instellingen?

Zal ff kijken of het lukt en ja , gaf de hoogte goed aan.
gegroet
edit: zal een dag later worden.

Laatst bewerkt:
ik heb vandaag de N2 versie ontvangen, iemand hier al ervaring mee?
Zojuist aangesloten en hij lijkt te werken ik moet nog even wachten voordat ik ermee kan vliegen wacht nog op 1 nieuwe motor

20150217_192707.jpg

20150217_192724.jpg

20150217_192830.jpg

20150217_192915.jpg

20150217_193055.jpg

Hoogte komt van NASA GPS of van de baro je kan instellen welke te gebruiken

Waarom klopt -4 niet ?
Er zijn plekken in Nederland die nog wel lager liggen.. ;)

Denk dat hij ervanuit gaat dat als hij hem daar op de grond zet, het op 0meter staat. Dus de relatieve hoogte, en niet de absolute hoogte ;)

N2 versie Scherm 1
linkse kolom
1 Instellen voltage batterij
2 instellen % batterij
3 calibreren throttle zodat deze van 0 naar 100% weergeeft
4 Video systeem
5 Preset modes
6 Hoogte meting met GPS of baro
7 Richting meting GPS of compas
8 iets met throttle

Rechtse kolom
1. Cross flow dir ????
2. Tilt direction (doet iets met de lijnen op het scherm)
3. Horizon display
4. Auto set home
5. Turn text display ?
6. rest to default
7 volgende pagina
8. Save en exit

op het 2e scherm kun je alle items aan/uit zetten en positioneren.
9k=

Heb zo'n OSD gekocht. Werkt alleen niet. Of ik zie de info (hoogte, afstand etc), of ik zie de camerabeelden. Om de info te zien moet ik de camera even ontkoppelen.

Op diverse buitenlandse forums lees ik soortgelijke problemen. Oorzaak? Oplossing?

Heb de osd aangesloten op een eachine transmittet en camera.

Hopelijk reactie

Even dit draadje weer tot leven wekken.
Ik heb al een hele poos de N1 OSD liggen. Paar dagen geleden alles maar aan elkaar zitten koppelen.

4S lipo.
In het menu kan je alleen caliberen voor een 3S. Maar ik wil vliegen op 4S.
Als je het calibreert met een 4S kan je alleen waarden van 11.1 tot 12.2 instellen.
Ik had een 3s lipo liggen waarvan ik de voltage had gemeten op 12.0. Die heb ik aangesloten en de OSD gecalibreerd op 12.0
Daarna heb ik een 4s aangesloten... en EUREKA hij geeft nou gewoon netjes de daadwerkelijke (4S) voltage aan.

Back