Otte's AX10

Via marktplaats heb ik een tweedehands Axial AX10 gekocht.

Electronica gemonteerd.
Esc: Tamiya TEU-101BK
Motor: de standaard 27 turn uit mijn reely
Zender/ontvanger: Mijn reserve 27 mhz set.
1447424000_6_TdeL.jpeg

Middag mee gespeeld en beviel zeer goed!
Motor kon het alleen niet aan, werd zeer warm en begon zelfs een keer te roken :P
Dus er werd een andere besteld.

Tijdens het rijden geen vreemde dingen ontdekt, maar vond het toch wel een goed idee om alles even te checken.
Hij moest dus uit elkaar.

Achter-as los
1447424126_6_jtgI.jpeg

Open gemaakt, en jahoor genoeg viezigheid.
Helaas is het vuil niet altijd even goed te zien op de foto's.
1447424171_6_j9G6.jpeg

Alles schoongemaakt en gesmeerd.
1447424258_6_NZIk.jpeg

Voorkant ook loshalen
1447424299_6_rBju.jpeg

Ook deze uitelkaar, schoonmaken en smeren.
1447424455_6_2JUn.jpeg

Toem was de gearbox aan de beurt
1447424547_6_L14V.jpeg

Zat helemaal niets aan smeermiddelen tussen de tandwielen :S

Alles weer terug geplaatst
1447424771_6_HOXh.jpeg

En ff testen in de huiskamer :P
1447424839_6_QYcZ.jpeg

Nieuwe motor is binnen :D
1447425029_6_P0z9.jpeg

1447425067_6_5NSP.jpeg

Verder vond ik dat de wielen soms te veel in de lucht bleven hangen.
Te weinig grip op gladde ondergronden.
En te snel achterover slaan bij steile hellingen.
Dus weer een middagje hobbyen :)

Lood om de velgen geplaatst.
1447425119_6_GTbu.jpeg

Het is trouwens ijzer..
80 gram per velg.
Bij de demontage van de banden er ook achter gekomen dat het foam ook niet altijd even goed in de banden zat..

De accu moest toch ook maar van de standaard plek af.
Wilde deze richting de vooras as.
De originele batteryplate op tussen de voor veren geplaatst.
Deze is beweegbaar en ligt los op de servo.
En een nieuw plaatje gemaakt op de originele plek van de accu, om de elektronica weer op te monteren.
Heb er voor gekozen om deze niet op de achteras te monteren, omdat ik waarschijnlijk 4ws wil.
Hier het resultaat
1447425235_6_LMHI.jpeg

Ik zie dat je een andere motor hebt besteld, ook zou ik zeker de Esc Tamiya TEU-101BK vervangen omdat deze niet echt hiervoor gemaakt is en zal op korte termijn doorbranden. Dit zijn super regelaars voor standaard Tamiya auto's e.d. Je kunt hiermee je crawler niet zo rijden als hij zou moeten.
Toch sux6 met je crawler.

Ik zie dat je een andere motor hebt besteld, ook zou ik zeker de Esc Tamiya TEU-101BK vervangen omdat deze niet echt hiervoor gemaakt is en zal op korte termijn doorbranden. Dit zijn super regelaars voor standaard Tamiya auto's e.d. Je kunt hiermee je crawler niet zo rijden als hij zou moeten.

Doorbranden zal hij niet...;)..Je hebt wel gelijk dat er betere zijn. Met wat meer dragbrake..Ligt eraan wat iemand aan geld wil uit geven. Maar een niet te dure en goede regelaar (heb ik in mijn Honcho)vind ik zelf de fusion podium 17T . Deze heeft een goede remfunctie/neutraal functie. Hij rolt niet door.

Groet Dennis

Het nut van een dragbrake zie ik nog niet. Laat ik het zo zeggen, ik mis het nu niet. Misschien verandert dat wel als ik er een keer mee gereden heb. Deze regelaar wordt niet heet ofzo.

Het is ook inderdaad wel een beetje een low budget project. Dingen proberen zelf te maken en tweede handse spullen te kopen zullen dus zeker nog vaker voorkomen.

Als ik er misschien een keer 1 voor een leuk prijsje tegen kom wil ik het wel proberen..
Met weinig gas geven sta ik nu stil op hellingen. Ik blijf nooit lang staan, dus tot nu tot geen problemen mee..

Wel een ander probleem ontdekt :S
Als hij in veert, komt de accu tegen de regelaar aan waardoor de accu naar voren worden gedrukt.. De regelaar en de ontvanger kunnen niet veel naar achteren, dus zal 1 van 2 naar boven moeten.

Als ik er misschien een keer 1 voor een leuk prijsje tegen kom wil ik het wel proberen..
Met weinig gas geven sta ik nu stil op hellingen. Ik blijf nooit lang staan, dus tot nu tot geen problemen mee..

Wel een ander probleem ontdekt :S
Als hij in veert, komt de accu tegen de regelaar aan waardoor de accu naar voren worden gedrukt.. De regelaar en de ontvanger kunnen niet veel naar achteren, dus zal 1 van 2 naar boven moeten.

Het is ook leuk om je Crawler langzaam te up-grade. Dan merk je ook het nut van de betere en vaak duurdere dingen.

Misschien eens gaan kijken of meedoen aan de Rookiecrawl;)..Waar Douwe mee bezig is...Kun je genoeg advies krijgen van hem..

Zodra ik zeker weet dat ik die datum kan, kom ik zeker ;)

Ik zou zeggen, Doe je best.. ze zal er echt heel veel leren...
Er loopt behoorlijk wat ervaring rond.. ook zul je een beetje kennis maken met de regels die er zijn voor de crawlers.. zodat je niet de verkeerde dingen koopt en je wagen buiten bepaalde regels valt.

Back