Oude airfix dozen deel2

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door eddd, 16 jul 2014.

  1. eddd

    eddd

    Lid geworden:
    6 okt 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Julianadorp/NH
    Hi ,all,

    dit maar deel 2 genoemd anders wordt het zo'n aan elkaar gebreid rommeltje.

    Van de week 4 doosjes op MP gevonden ,en na flink bieden in bezit .

    Het betreft hier de : Graf Spee, Prinz Eugen , en de Tirpitz van de schepen en van de vlieguigen een Lancaster B1.
    Zal proberen een stel foto's toe te voegen van de week.

    gr Ed
     
  2. eddd

    eddd

    Lid geworden:
    6 okt 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Julianadorp/NH
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
  4. eddd

    eddd

    Lid geworden:
    6 okt 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Julianadorp/NH
    Vond ik ook , heel apart om ze op MP te vinden , schijnt dat die Tirpitz al een beetje zeldzaam aan het worden is , gaan lekker bij de verzameling "hebbedingen"

    gr Ed.
     
  5. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Ik had geluk met de 1.24 Stuka die ik voor een spotprijs vond. Heb ook de oude Evening Star trein van Airfix, 1972.

    Op ebay kom je ze weleens tegen. Vintage modelbouwdozen. Schitterend.

    Was als een kind zo blij dat ik wat dozen met 1:72 Egyptenaren en Grieken van het merk ATLANTIC vond voor een goede prijs.

    Mooie verzamelaars objecten.
     
  6. eddd

    eddd

    Lid geworden:
    6 okt 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Julianadorp/NH
    Ja ,soms moet het geluk ook meespelen .
    Ik kreeg de vlam ,nadat ik in een oud antiekwinkeltje in Alkmaar een doosje zag staan van een lijnvliegtuigje, gekocht (natuurlijk weer veel te veel betaald ) maar ....daarna ging het weer los en zit regelmatig op sites te zoeken naar oud spul,je had vroeger van die combi dozen ,waar bv een spitfire en een messerschmidt in zaten op een standaardje ,geweldig toch om dat nog eens te bezitten .....tja
    Ben nu druk aan het zoeken naar de France en de Canberra van de passagiersschepen .komen er ook wel.

    gr Ed
     
  7. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
  8. eddd

    eddd

    Lid geworden:
    6 okt 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Julianadorp/NH
    Zo ,een "original Roy Cross ", ja wie wil dat niet ? alleen laat mijn financiƫle positie dat niet toe ,mijn vrouw krijgt nu al af en toe een rolberoerte als ik weer eens een hobbyshop inwaggel.haha

    Kreeg ooit via via te horen dat de illustraties die Cross maakte in de vroegere jaren waar de vliegtuigen en schepen nog op elkaar schoten niet meer mocht ,zo kocht ik ooit een messerschmidt met de swastika op de staart , nou dat kan niet meer ...............zoals de Bismarck die in zijn glorie tijd een reusachtige swastika op het dek had , ja die mag niet meer,misschien daarom de quest naar die oude dozen ,die waren nog puur en niet zo klinisch als nu.

    Ed(het is maar een mening)
     
  9. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Hahaha zelfde hier hoor maar dan zonder vrouw of partner.

    Inderdaad. Ik heb ook nog een oude doos waar de swastika op staat volgens mij. Maar in mijn 1:24 Stuka kit is de swastika er uit geknipt. Daar heb je tegenwoordig overigens goede decal sheets voor.

    Ik heb wel eens een posting gemaakt over de belachelijke politieke correctheid. Als ik in Japan iets bestel is het niet gecensureerd maar neem bijvoorbeeld Tamiya die in Duitsland de Europese imorteur hebben zitten. Dat verpest alle decals voor alle landen waar de swastika niet verboden is. Buiten dat zijn de Duitsers redelijk hypocriet want in luchtvaartmusea mag het weer wel.



    .
     
  10. eddd

    eddd

    Lid geworden:
    6 okt 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Julianadorp/NH
    Ach ,elk land of volk heeft wel iets uit het verleden waar het liever niet aan herinnert wordt, geeft ook niet ,tijd heelt alle wonden en ik ben niet heiliger dan de paus ,en ga gewoon door met het verzamelen van dozen ,kom tot op de dag van vandaag maar niet aan bouwen toe ,terwijl er nog diverse afgemaakt moeten worden,en er nog zo,n 70 op de plank liggen......grrrr

    Ed
     
  11. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Dozen die ongebouwd zijn in het originele cellofaan waar dit er nog omzit zijn meer waard. ;)


    .
     
  12. Vintagebrander

    Vintagebrander

    Lid geworden:
    31 jul 2014
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Belgium
  13. eddd

    eddd

    Lid geworden:
    6 okt 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Julianadorp/NH
    Ja leuk ,vooral die Santa maria is wel interessant.leuk ook die oude prijs er nog op staat.28Franc

    gr
    Ed
     
  14. Schwarzadler

    Schwarzadler

    Lid geworden:
    3 okt 2010
    Berichten:
    66
    Wat is het doel van een bouwdoos die tot het einde der tijden nutteloos in de originele cellofaan in een kast ligt? Bouwdozen zijn gemaakt om te bouwen.
     
  15. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Dat klopt inderdaad maar speelgoed verzamelaars en ook bouwdoosverzamelaars hebben vaak rare trekjes. Zo zijn bijvoorbeeld Star Wars poppetjes in ongeopende verpakking uit de jaren 70 honderden dollars waard.....


    .
     
  16. eddd

    eddd

    Lid geworden:
    6 okt 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Julianadorp/NH
    Buiten het feit dat sommige een behoorlijke waarde hebben ,zit er bij sommige ook nog wel wat sentimentele waarde aan vast ,en waarom zou je niet zuinig zijn op sommige verzamelobjecten ,een postzegel verzamelaar gooit ze ook niet los in een la ,maar dat is maar een mening hoor.

    met vr gr

    Ed
     
  17. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Volledig mee eens Ed !



    .
     

Deel Deze Pagina