Oude auto opknappen (Kyosho Burns)

banden + velgen:
De velgen hebben waarschijnlijk gewoon een 17mm zeskant wielopnemer, dus passen alle moderne velgen en banden. Medial Pro lever goeie en betaalbare setjes...

Ik vermoed dat dit niet juist is. Pas met de MP7,5 is Kyosho overgegaan naar de meer gebruikte 17mm hexhubs. Deze zullen 19mm zijn en het zal dus erg moeilijk worden om er nog velgen voor te vinden.

Alleen als je helemaal weg bent van de Burns en hem graag in volle glorie wilt herstellen, zeg ik ga ervoor en spendeer er wat geld aan. Gaat het je meer om het rijden, dan zeg ik koop een ander recenter model. Ik zelf heb bijv. een maand of twee geleden mijn Kyosho Inferno MP777 met R&B motor verkocht voor 250 Euro en daar zou je veel meer aan gehad hebben..........

Groeten,
Wouter

Hoi,

Deze ebay had ik ook al gevonden, maar dat is wel erg duur,, 160 euro voor een KAP en wat kleine onderdelen, en dan te bedenken dat het uit koewijt moet komen.

Als eerste wil ik die auto opknappen, en wel rijklaar krijgen. Hoeft ook niet vandaag, eerst eens goed schoon krijgen en dan motor + servo erin zodat ik er wel af en toe eens mee kan rijden. Deze auto heeft gewoon een grote waarde voor mij omdat ik daar met het echt RC gebeuren begonnen ben. En daarom moet die gewoon weer in goede staat hersteld worden.

Groeten
Roel

r_heliman zei:
Hoi,

heb net eens een modelbouw winkel gebeld, maar die zei dat het al lastig wordt onderdelen te krijgen. ...

Onzin! Als je de onderdeel nummers weet, is het nog gewoon te leveren via Kyosho! de modelbouwwinkel hoeft alleen het artikel nummer door te geven. Het is alleen wat lastiger om een komplete stukslijst of bouwhandleiding met onderdeel nummers te vinden.

Hoi Bart,

Denk je dat ik een onderdelenlijst kan opvragen bij een winkel? Want die bestellen kan? kan toch ook een lijst opvragen?

Groeten
Roel

Nee, helaas: die hebben ze meestal niet meer; het model is zo'n 20 jaar oud. Dus die papieren zijn er niet meer....
Je zou een oproep kunnen plaatsen op een Kyosho-liefhebbers-Vintage-forum en intensief het internet af kunnen speuren.

Ik heb zelf nogal wat oude Kyosho modellen, en als je wat getaileerde foto's van dat kapotte diff-huis kan plaatsen, denk ik dat ik je wel kan helpen. Als ik het goed zie zijn die diff afdek kapjes namelijk hetzelfde als van een USA-1 (een Monster Truck gebaseerd op de Burns) en die zijn leverbaar!

De wielen is ook geen probleem: de 19mm zeskant velgmeenemers zitten gewoon met een dwarspennetje op de assen, dus die zijn uitwisselbaar met 17mm zeskanten van een 'moderne' buggy.... Die kan je dus gebruiken en dan kan je meteen moderne velgen en wielen monteren.
En trouwens; de Crono 1 van SVM had ook altijd 19mm opnemers, en daarvoor zijn via het internet vast nog wel nieuwe velgen voor te vinden (Ebay italië?)
O...

De wielen is ook geen probleem: de 19mm zeskant velgmeenemers zitten gewoon met een dwarspennetje op de assen, dus die zijn uitwisselbaar met 17mm zeskanten van een 'moderne' buggy.... Die kan je dus gebruiken en dan kan je meteen moderne velgen en wielen monteren.

Niet helemaal mee eens, de pennen zaten bij de MP5 en -6 bijv. helemaal tegen het lager aan en bij de 17mm meenemers zitten ze in het midden van de meenemer. Maar er is natuurlijk wel wat te maken.............

En trouwens; de Crono 1 van SVM had ook altijd 19mm opnemers, en daarvoor zijn via het internet vast nog wel nieuwe velgen voor te vinden (Ebay italië?)

Heb zelf voor ik Kyosho ging rijden vier jaar met een Crono gereden. Crono Europa en Crono S6-Super light en heb de velgen en banden ook op de Kyosho gebruikt. Hiervoor heb ik wel busjes moeten laten draaien om het wiel goed te kunnen borgen. Past dus ook niet zomaar..... Maar is wel passend te maken.

Dus knap hem op om in een vitrinekast te zetten. Was destijds zijn tijd ver voorruit en verdiend een mooi plaatsje. Maar investeer er niet veel geld in om er mee te kunnen rijden, dan doe je er verstandig aan een andere te kopen.

Voor de wielmeenemers van 17mm bedoel ik ook eigenlijk die hop-up versie van een Savage, en wel deze: Artikel no. HPI86804 - HEX WHEEL HUB 17MM (SILVER) -> http://www.pkracing.nl/Find/list.jsp?id=hex

hpi86804.jpg

Jongens ECHT GEWELDIG...... ik ben heli-forums gewent en daar word je al goed geholpen. Maar hier ook..

Ik zal morgen eens wat foto's maken van de onderdelen die ik denk nodig te hebben..

bedankt
Roel

Mmmm ziet er dan niet verkeerd uit voor een oud bakje ;-) krijg er echt zin in. Morgen maar eens gaan grondig schoonmaken.

Vroeger kan ik mij nog herrineren dat als ik met de auto gereden had (30 min) dan was het 2 uur intensief schoonmaken. Is dat nog steeds zo?

Groeten
Roel

r_heliman zei:
Mmmm ziet er dan niet verkeerd uit voor een oud bakje ;-) krijg er echt zin in. Morgen maar eens gaan grondig schoonmaken.

Vroeger kan ik mij nog herrineren dat als ik met de auto gereden had (30 min) dan was het 2 uur intensief schoonmaken. Is dat nog steeds zo?

Groeten
Roel

2 Uur?? als je in het zand rijd ,denk dan maar aan 2 dagen.Ik zou zeker deze old timer daar niet aan wagen!!Zet maar op de kast en koop een auto van deze tijd!

Hoi,

Krijg langsaam het idee dat ik bijna een museum stuk hier nog heb staan ;-).... Eerst denk ik gewoon eens opknappen en kijken hoe ver ik kom met deze auto. Zal straks wel eens wat foto's posten van mijn vorderingen met het "schoonmaken" en nieuw in elkaar zetten van de auto.
Maar de motor gaat er echt uit, daar komt een motor met trekstarter in, deze is OS met dat "oude" start systeem is gewoon te omslachtig. Als ik ooit weer eens met die auto's ga rijden, wil ik een degelijke buggie die ik waar ik ook ben met mijn heli af en toe ook mee kan rijden.

Ik heb naar Kyosho USA een e-mail gestuurd om te vragen of die nog een lijst hebben van onderdelen / bouw handleiding zodat ik de spullen eventueel kan bestellen om deze kist in orde te maken.

Morgen vroeg op, en dan POETSEN en in elkaar zetten (mits ik nog weet hoe)
Groeten
Roel

Hoi,

Dan nu de eerste foto, van een schoon chassie ;)

img6760mt8.jpg

img6762jf0.jpg

En hier dan één van de twee diff kapjes die kapot is, met de versleten remschijf. Deze zullen denk ik toch wel ergens nog te bestellen zijn?
img6764rx8.jpg

De wielophanging laat ik nog een extra dag in de Diesel liggen ;)
Groeten
Roel

Hoi,

helaas heb ik het niet meer gered om zondag meer foto's te maken hoe die auto er nu uitziet. Maar ten opzichte van de eerste foto's duidelijk een verschik ;)

Groeten
Roel

hoi,

ik heb 3 PDF bestanden met lijst van onderdelen van de BURNS, wil ieman die op het internet plaatsen?

Groeten
Roel

Back