Oude Cirrus

En deze gekregen van een clubgenoot.
Mooi opknapproject voor a.s. winter

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Goede morgen samen
Ik ben Cor van Dijk
Ik ben in het bezit van een mal om daar een cirrus romp in te maken
Dat doe ik met epoxy en glas
de romp is dan sterker en lichter dan de oude romp van abs
ook van de asw22 heb ik een rompmal
Niet dat ik op veel werk zit te wachten maar als ik iemand kan helpen graag

goede morgen

Bedankt voor de uitnodiging maar op 17 mei houden wij de Haibokaal vliegen in son
dus ben ik verhinderd

Groetjes cor

Cor,
Dat is prachtig! (niet dat ik er direct gebruik van zal maken maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er blij mee zijn).

Als je nog actief vliegt: er is nog één plek beschikbaar op het Vintage Glider Treffen, 17 mei in Boxmeer.....echt iets voor jou! Je maakt dan in ieder geval kans op de prijs voor de oudste deelnemer :-)
vintage-glider-treffen-17-mei-2009-te-boxmeer

Via eBay in Duistland regelmatig te koop voor omgeveer 50 Eyro. Vorige weekend zijn er nog twee weggegaan.

Nu is er weer een te koop, maar die gaat voor wat meer weg denk ik zo.

Ruud

Tja Rick connecties hé.
En ze zijn al verkocht.

Gr Ton

Hoe komt u daar nou aan als ik het vragen mag:worship:
mvg Rick
Ps: Gaat u er ook een verkopen??:razz:

Hi Cor,

Ik heb wel interesse in zo'n GFK Cirrus romp.

Stuur mij maar ff een pb over de kosten.

Ben vanaf morgen een weekje op vakantie dan hoor je daarna van mij.

Gr Ton

Goede morgen samen
Ik ben Cor van Dijk
Ik ben in het bezit van een mal om daar een cirrus romp in te maken
Dat doe ik met epoxy en glas
de romp is dan sterker en lichter dan de oude romp van abs
ook van de asw22 heb ik een rompmal
Niet dat ik op veel werk zit te wachten maar als ik iemand kan helpen graag

Hoi Cor,

Ik denk dat er inderdaad heel erg veel geïnteresseerden zijn en zeker voor die prijs. Ik heb zelf ook diverse zaken door jou gemaakt en het is allemaal even fantastisch. Het zou wel erg leuk zijn als de 'oude Cirrus' van Graupner wederopstaat. Hoe meer zielen des te meer vreugd. Ik heb de mijne ook nog steeds en af en toe komt hij tevoorschijn voor de Huckepack. Een vriend van mij heeft de opvolger, Cirrus 75 (of 79) nog en hiermee gaan we af en toe ook huckepacken. Mooi hè, een Biglift en een Cirrus. Pure nostalgie. Als het lukt plaats ik een foto van beiden.

Groetjes, Erik.

Hier zijn ze dan in volle glorie:
De Biglift met de Cirrus.

Hook09Do28September2006.jpg

Groetjes, Erik

Ja, de foto vind ik zelf ook erg goed gelukt. Ik heb er nog een paar. Ik zal ze van de week wel plaatsen maar.........er moet ook gebouwd worden want ik wil één van mijn projecten (Seamaster 3) toch wel gauw de lucht in hebben.
Overigens deze Cirrus is ook met de hulp van Cor van Dijk opgeknapt en ingevlogen.

Groetjes, Erik.

Hoi,

Hier nog wat mooie foto's genomen door de eigenaar van de Cirrus, Peter Liebe. Trouwens Cor van Dijk heeft mij ook geholpen met het versterken van de romp van de Biglift, die uit 1982 stamt. Epoxy en glasvezel maken de ropm heel sterk. De Biglift is gemotoriseerd met een Saito FA 120. Daarvoor met een OS 120 FS maar deze is bij een chrash gesneuveld.

Hook03Do28September2006.jpg

Hook01Do28September2006.jpg

Hook05Do28September2006.jpg

En klaar voor de landing na gedane arbeid. De Cirrus is nog ver weg en heel hoog.

Hook07Do28September2006.jpg

Groetjes, Erik.

Inderdaad heel gaaf. En mooi wit is niet lelijk :) dat staat deze Cirrus heel goed.Is wel een Cirrus 75 trouwens volgens mij, ik meen dat de rompen die Cor maakt voor de 'gewone' Cirrus zijn.

Ja dat klopt. De rompen die hij maakt zijn van de allereerste Cirrus.
Alleen van hem zijn ze inderdaad veel lichter en veel sterker. Je kan er ook gewoon mee vliegen als het koud is. De oude romp werd dan hard en ging gauw kapot. De romp van Cor is van glasvezel en epoxy.

Back