Heren,
En lekker 2 dagen te gast geweest bij Thermiek 58 in Nuth bij het sleeptreffen.
Zaterdag om 11.00 daar aangekomen werden ontvangen met een Limburgse TASS KOFFIE.
Die dag zelf niet gevlogen omdat ik geen tijd daarvoor had,, ik zo lopen kwijlen bij die 5, 6, en 7 mtr bakken dat het zo snel 17.00 was dat het pas in de gaten had toen er werdt geroepen,,,ETEN KLAAR.
Dus aanschuiven maar en er stonden 3 friteuse's te pruttelen en een BBQ,,maar na 3X opscheppen toch maar gestopt.
Na de overnachting bij een kennis zondag om 11.00 weer op het veld,,,en waren allerminst blij bij het zien van de laaghangende bewolking,,krap 100 mtr.
Tegen 13.00 zagen we een E zwever toch nog behoorlijk hoog zitten, en zei tegen Geert kom we sleuren hem omhoog.
Dus de Cirrus op de Snoopy 2 geknoopt en omhoog gebracht,,, na 2 ronde werdt het tijd op maar eens alleen te gaan vliegen en zei gooi maar los,,,,,,,,,,,,
OOOOOOPPPPSSSS laten we nou net een wolk in vliegen en weg Snoopy en Cirrus.
Even later zie ik de Snoopy uit de wolk duiken en de Cirrus was nog helemaal in de wolken.
Na vol up en vol rechts gegeven te hebbben kwam hij ook vrij snel de wolk uit gespind.
daarna lekker ff 20 min gehangen.
Een 3e vlucht was ongeveen 45 min en 4 en 5 tegen de 30 min.
Echter ff iets minder leuks,,opeens horen we 2 man tegelijk zeggen LANDING,, en ja hoor Geert met de Snoopy en Paul met z'n ASW van 6 mtr.
Geert komt van rechts aan gevlogen en trekt vol gas rechts weg en Paul van links om het circuit in te gaan, en daar kwamen ze elkaar tegen.
Het was een doffe klap maar wonder bover wonder vlogen ze allebei door,,,waarbij de ASW weer in een bel kwam en nog 20 min. is blijven hangen.
De Snoopy was echter aan het wachten op de landing van Paul maar die kwam dus nog niet,,waarop de vrouw van Paul zegt,,moest jij niet landen want er wacht nog iemand op je.
OW zei Paul, land jij maar.
Na de landing van de Snoopy was er geen schade te ondekken en hij parkeerd hem vlakbij de startplaats om later nog een keer mij omhoog te brengen.
Na de landing van de ASW zagen we de gele verf op de vleugel zitten en een forse scheur boven in de vleugel.
Inmiddels was het 17.00 en zei laten we maar stoppen want we moet ook nog dat hele end terug rijden.
PFFF das ff geluk hebben want na het demonteren van de vleugel zagen we dat er een vleugel romp verbindingspen gebroken te zijn en de vleugel is blijven zitten door de struts.
Maar goed dus dat we niet meer zij gestart want dat was waarschijnlijk mis gegaan.
Tot zover het weekend in Nuth.
Mensen van Thermiek 58 klasse geregeld alles en het was ondanks het weer een top weekend en tot gauw weer een keer.
Gr Ton
En zo goed als de Cirrus vliegt,,daarmee ook de tijd.