Oude Matchbox bouwdozen

Ik heb een grote verzameling aan oude Matchbox bouwdozen uit de jaren 80. Het zijn nog de bouwdozen van Matchbox met de meerkleuren frames en sommige dozen hebben ook nog het bekende raampje. Die zijn volgens mij zelfs nog uit de jaren 70. Het meeste wat ik heb zijn vliegtuigen en wat auto's.

Zijn dit soort dozen nu wat waard geworden?

Ja, precies, kijk op ebay... dan heb je een mooi referentiepunt..

Trouwens, die dozen roepen een hoop herinneringen bij me op.. zelfs de lucht van het materiaal kan ik me nog herinneren van vroeger ;-)

Haha...:D Ook bij mij roept het herinneringen op. Jeugdsentiment.

Heb er dus ook veel gespaard en vroeg mij af of deze bouwdozen veel waard gaan worden. Heb alleen de dozen gespaard met de verschillende kleurenframes. De latere serie kwam volgens mij van Revell.

Tis een beetje wat de gek er voor geeft. Ben begonnen aan de Matchbox 1/32 classique serie. Heb inmiddels de Jaguar SS100 af en ben bezig met de MG TC sports. Wil deze hele collectie graag compleet hebben. Zie ze op beurzen soms nog wel eens langs komen voor tussen de 5 en 10 euro, op ebay ben je al gauw 3 tientjes kwijt.

Leuke modellen, maar soms een ramp om echt netjes te bouwen (oude plastic en de verf van vandaag wil soms niet helemaal meer)

Ik denk dat de TS na een half jaar al iets meer weet,. En hij is ook al 2 maanden niet meer online geweest dus ik denk dat het niet meer nodig is...

Zou wel leuk zijn geweest als hij wat foto's geplaatst zou hebben.

Een tijd niet meer actief geweest op het forum.

Hoop de plastic modelbouw hobby weer snel op te gaan pakken. Zolder wordt momenteel verbouwd en als deze klaar is hoop ik die mooi in te kunnen gaan richten voor de hobby. Ondertussen wel mijn collectie even op de foto gezet ;) Veel Matchbox bouwdozen verzameld en een aantal bouwdozen die ik in mijn jeugd heb gemaakt weer kunnen vinden via Ebay.

uvurasen.jpg

ydarebeg.jpg

9y9u9y2e.jpg

e8erajyb.jpg

y7aga2yr.jpg

5ezumamu.jpg

amy6ared.jpg

e4a9e6u7.jpg

te7yduny.jpg

e5eqa5en.jpg

aveja7u7.jpg

9ugebety.jpg

a5ehe8e9.jpg

epy2enub.jpg

te8ajapa.jpg

9y8yjema.jpg

turupa3y.jpg

utubavet.jpg

6y4uty2e.jpg

yteragu7.jpg

vetany7a.jpg

ava2atad.jpg

mypuvapy.jpg

7yzepa3a.jpg

ny6asyta.jpg

uqazaryp.jpg

6azage7a.jpg

e2ehuse2.jpg

apu8ubu7.jpg

asajuhaj.jpg

y8y6a2ur.jpg

a2ypajun.jpg

udy2u3ym.jpg

re8u4yza.jpg

e5ejuhyh.jpg

veruvu6e.jpg

aju9y7e4.jpg

uquqynu7.jpg

ube5esam.jpg

seby7ype.jpg

edujaheq.jpg

y9eqy2an.jpg

7ubu6ypy.jpg

maqemype.jpg

ny5udy3y.jpg

gage7u6y.jpg

jypegysu.jpg

ryjy4uhu.jpg

e9ereqed.jpg

e8ymevut.jpg

y7asehus.jpg

8ebypyda.jpg

bypa7ere.jpg

nyhenaga.jpg

zamady5a.jpg

ja9aqe6y.jpg

eve5uzeh.jpg

nynajeqy.jpg

u6uhuhap.jpg

ezaba8yn.jpg

emuhyhap.jpg

e8y3ybyg.jpg

apusyhen.jpg

hune3uva.jpg

yranygu3.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Coole collectie. Die Lysander en de Lancaster heb ik ook nog ooit gebouwd. Monsterlijk mooie bouwdoosjes zijn dat. Veel plezier er mee!

Back