oude Multiplex module HFM3 telemetrie aansluiting mogenlijk?

Discussie in 'Model elektronica' gestart door hannesie, 15 dec 2018.

  1. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Ik heb een klein vraagje over de MPX module HFM3 2,4ghz. (best nr 45610)
    Deze module heeft geen externe aansluiting voor de telemetrie aansluiting zoals de latere versie's.
    Is deze modul ook geschikt voor de telemetrie zodat er een extern beeldschermpje op aangesloten kan worden?
    Dit vraag ik omdat deze modulen niet meer worden geproduceerd.(losse verkoop)

    Mvgr Hans
     
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Die aansluiting is er, maar vermoedelijk moet jouw module nog worden gemodificeerd om deze bruikbaar te maken.

    Binnenin het module bevindt zich een 3-polig stekkertje, dat gebruikt kan worden om het module te updaten. Na een kleine modificatie en het vervangen van het onderhuis van het module kan dit stekkertje ook gebruikt worden om het telemetrie display op aan te sluiten.

    Ik moet even zoeken of ik nog een onderhuis heb met een uitsparing voor de stekker, anders wordt het zagen en vijlen. De correcte sticker, die er bij hoort, heb ik niet meer, maar nog wel een bruikbaar stickertje, waarop staat wat min, plus en signaal is.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2018
  3. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Dit zou helemaal geweldig zijn!
    Ik ga het zendertje binnenkort door jullie laten inspecteren en dan kan gelijk deze modificatie kunnen plaatsvinden en misschien kan ie helemaal geupdate worden met de laatste software als dat nodig is(en alles gereset)
    Ik zorg dan dat het telemetrie schermpje erbij zit (Quartel heeft deze liggen)
    Nogmaals bedankt voor je reaktie (je maakt me erg blij hiermee)

    Mvgr Hans
     
  4. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Jan,ik heb vandaag het MPX 4000 zendertje naar Quartel gebracht voor de algehele controle en de modificatie van het modulletje naar de telemetrie waar dan het schermpje op aangesloten kan worden.
    Bij voorbaat dank voor de service!

    Mvgr Hans
     
  5. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Vandaag zendertje opgehaald maar schermpje werkt voor geen meter(gaat wel aan maar dat is het)!
    Dus weer terug naar TD omdat ze vergeten(?) zijn deze te updaten wat in de beschrijving staat van het display(of ik moet wat verkeerd doen)!

    Mvgr Hans
     
  6. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    De hardware update van het HFM3 module betreft de voeding voor het display en uiteraard is deze update niet vergeten. Zonder deze update krijg je geen beeld. Software updates zijn niet noodzakelijk en ook niet beschikbaar (de laatste versie is al aanwezig).
     
  7. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Bij het HFM gedeelte rechts bovenaan blijven er streepjes staan i.p.v dat deze de firmware aangeeft!

    Mvgr Hans
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2018
  8. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Getver, dan communiceert-ie inderdaad niet met het hf-module. Ik zie de zender dan wel in januari terug.
     
  9. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Zendertje terug van de TD en alles werkt nu prima(hartelijk dank)!
    Nu nog alles op de zender wat alle instellingen e.d meer betreft op orde brengen(het is een zooitje) zoals het hoort(alles naar standaard dus geen gemix e.d) en daar gaat best wel wat(of veel) tijd in zitten!

    Mvgr Hans
     
    verfbrander vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina