Hoi,
ik heb laatst weer een beetje de kriebels gekregen om met mijn HPI Savage 25 & HPI Savage 4.6 big block te rijden. Weer een beetje ingelezen (toen ik er af en toe mee reed was ik 12 a 13 jaar) en ik ben naar de winkel gegaan om nieuwe gloeiplugs (R5 en R3) te halen, echter weet ik de betekenis van de R niet eens. Nitro gekocht (25% daar reed ik altijd op) en geprobeerd om ze te laten lopen. De Savage big block loopt sowieso niet, omdat de clutch Bell (?) het vliegwiel niet aan raakt. De Savage 25 geeft echter tekenen van leven. De situatie is als volgt: volledig opgeladen gloeiplug starter, nieuwe gloeiplug en een volledig opgeladen rotorstart 2. Als ik het op deze manier probeer, nadat ik via de leiding wat brandstof richting de carburateur heb geblazen, wil de auto niet starten. Als ik de gloeiplug verwijder en een beetje Nitro in dat nu vrijgekomen gat laat druppelen en weer de gloeiplug bevestig start hij vrijwel meteen... Ik geef gas en de auto loopt, maar op moment dat ik het gas loslaat/verminder zodat de auto in z'n lage toeren gaat draaien valt hij uit, waarna hij niet meer start mits ik weer de gloeiplug verwijder en een beetje Nitro in het gat druppel. Wie kan mij tips geven om toch weer met m'n auto te kunnen rijden? Alle "naalden" staan op fabrieksinstellingen voor zover ik weet. Alle informatie is welkom!
Alvast bedankt.
Tanguy
Ps
De auto heeft zo'n 5 a 6 jaar (als het niet langer is) stilgestaan.
ik heb laatst weer een beetje de kriebels gekregen om met mijn HPI Savage 25 & HPI Savage 4.6 big block te rijden. Weer een beetje ingelezen (toen ik er af en toe mee reed was ik 12 a 13 jaar) en ik ben naar de winkel gegaan om nieuwe gloeiplugs (R5 en R3) te halen, echter weet ik de betekenis van de R niet eens. Nitro gekocht (25% daar reed ik altijd op) en geprobeerd om ze te laten lopen. De Savage big block loopt sowieso niet, omdat de clutch Bell (?) het vliegwiel niet aan raakt. De Savage 25 geeft echter tekenen van leven. De situatie is als volgt: volledig opgeladen gloeiplug starter, nieuwe gloeiplug en een volledig opgeladen rotorstart 2. Als ik het op deze manier probeer, nadat ik via de leiding wat brandstof richting de carburateur heb geblazen, wil de auto niet starten. Als ik de gloeiplug verwijder en een beetje Nitro in dat nu vrijgekomen gat laat druppelen en weer de gloeiplug bevestig start hij vrijwel meteen... Ik geef gas en de auto loopt, maar op moment dat ik het gas loslaat/verminder zodat de auto in z'n lage toeren gaat draaien valt hij uit, waarna hij niet meer start mits ik weer de gloeiplug verwijder en een beetje Nitro in het gat druppel. Wie kan mij tips geven om toch weer met m'n auto te kunnen rijden? Alle "naalden" staan op fabrieksinstellingen voor zover ik weet. Alle informatie is welkom!
Alvast bedankt.
Tanguy
Ps
De auto heeft zo'n 5 a 6 jaar (als het niet langer is) stilgestaan.
Laatst bewerkt: