'oude' RC-Cars uit 1980 enzo...

Veco motoren hmmmmmmmmmm een ramp om af te stellen met de originele carb er op.
Ik draaide altijd een adaptor busje en zette er een schuifcarb op van of OS of HB.
Meer vermogen,beter loop en de motor bleef ook koeler omdat hij wat meer mengsel kreeg:cool:

mvg Roy

op 1 van mij zit een veco motor

Laatst bewerkt:
vintage ondelen zyn er genoeg in rotterdam is een zaak

hallo ,ik heb een vraagje ik heb mijn eerste rc auto weer terug gekregen van mijn neefje ,het gaat hier om een marui big bear ,ik zoek onderdelen heeft iemand dat nog liggen? ik zoek eigenlijk alles m aar voornamelijk de tanwielen.,Daan
in rotterdam is een zaak die je onderdelen verkoopt dat is meyer blesing

heey

ik heb een (blijkbaar) oude tamitya op marktplaats gekocht.
de boekjes ed. zaten er bij, maar ik moet een bepald onderdeel van de ophanging hebben.
het is een 1/8 subaru impreza met een TGX-MK.1 als onderstel.
achterin een boekje staan de onderdelen vor deze auto.
maar ik heb al verschillende rc winkels geprobeerd, maar daar hadden ze dat onderdeel ook niet.
ik heb wel een aandrijf as kunnen regelen en die moest helemaal uit japan komen.
het gaat hier om onderdeel 'R' met nummer '50613' erachter.

ik hoop dat iemand een adres voor me heeft waar ik dat kan regelen, anders ben ik bang dat ik mijn auto wel kan weg gooien.
peter
ga maar na pk racing

Vintage auto

Hier een foto van m'n Royal Ripper eind jaren 80 met foam banden er op gezet, de achter vleugel is een keer afgebroken. Is nooit echt een goede auto geweest snel slijtage aan de assen, glijlagers en mechanische regelaar.
Het chassis is ook op verschillende plekken gescheurd wat gelijmd is. De ontvanger eruit gehaald en over gezet naar m'n nieuwe TTO1.
dsc02122e.jpg

SG Léopard (1984)

2re17x2.jpg

Hier mijn SG met OS Max 21, kwam ik laatst tegen met opruimen..
Sorry voor de slechte kwaliteit, ff vlug met mn mobiel gemaakt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gosh, als ik dit hele topic teruglees...................
Dit topic is bijna vintage.

Heb nog even wat plaatjes
Een yucan, deze heb ik trouwens ook op marktplaats staan.

DSCF6786.jpg

Die heb ik hier ook nog staan. :) alleen heb ik andere voorwielen er op zitten. (met groeven, geen noppen. maar volgans mij zijn dat ook originele wielen. )

Mooie auto, vond ze vroeger al mooi met die kooiconstructies.
Meende te herinneren dat robbe een soortgelijke wagen ooit in hun catalogus hadden staan.
Maar kan het mishebben, is wel lang geleden.

Klopt, de "Roman & "Presto"! (heb t ff opgezocht)

Vintage Tamiya Radio Control Cars through to Modern Tamiya R/C - Home Page
onder aan de pagina kan je naar meer oude RC's door klikken

Page TT SG Racing Car du muse virtuel de rcmagvintage.com

Vintage Tamiya Radio Control Cars through to Modern Tamiya R/C - Showroom Page

RC cars (Vintage) - a set on Flickr

[URL="
- NK Offroad race 1985[/URL]

Ik heb ook nog een SG VCS Monte Carlo uit 1979..

Is er nog vraag naar dit soort oude rc's?

Laatst bewerkt door een moderator:
Vroeger woonde ik in eindhoven en was ik als klein manneke lid van een electro off-road club in Woensel. Zal zo rond 1984-1985 zijn geweest denk ik. Er werd toen gereden op een crossbaan. Er was bijna niets aanwezig maar het was wel een leuke tijd. Met de fiets 40minuten fietsen met de spullen achterop. De naam van de club is me helaas ontschoten.

We hebben toen ook een keer binnen bij de toenmalig tuincentrum Brands gereden (industrie terrein tegen veldhoven aan waar nu de praxis zit). Erg leuk allemaal. Heb toen ook bij de offroad brandstof club gekeken. Was allemaal zeer overweldigend :D. Helaas heb ik helemaal geen foto's van die periode. Mocht iemand toevallig toendertijd ook lid zijn geweest van die electro off-road club en nog wat foto's hebben dan hoor ik dat graag.

Ik heb een sg futura 111s waar ik nog steeds bezig mee ben om op te knappen. (ligt totaal in delen uit elkaar)

Back