oude verf van mijn robbe truck kapje eraf??

• Topicstarter Topicstarter tankie
  • Startdatum Startdatum
T

tankie

Guest
ik wil mijn robbe man f2000 een ander kleurtje geven en dan
met de airbrush..heeft iemand enig idee hoe ik de oude verf wat met een spuitbus is gespoten er weer een beetje fatsoenlijk af krijg??
als ik het er mooi af krijg kan ik de randjes en gleufjes ook weer normaal zien ...die zitten zowat dicht..de kap is dus van hard plastik en geen lexaan

Tja, dat is natuurlijk heel erg afhankelijk van de gebruikte verf.

Ik denk dat het een zware klus kan worden.

je zou ook kunnen proberen met schuren en de groefjes met een masje weer vrijmaken.

Ik weet niet wat het met kunststof doet, maar verfafbijtmiddel haalt de verf er wal af. Wel even proberen ergens op een stukje afval van het zelfde plastik wat het met het kunststof doet.

Elders genoemde remolie als verfverwijderaar zou ik NIET doen, je kunt materiaal waar remolie op ingewerkt heeft bijna niet meer overspuiten. Zelfs metaal blijft nadat remolie erop ingewerkt is altijd verf afstoten.

ben dus nu aan het schuren,het wil wel alleen is het idd een zware klus..
hahaha maar ja..ik ga vrolijk verder en wil het dan nog niet dan zal ik toch een afbijtmiddel proberen..
de randjes heb ik nu aardig schoon..is het niet zo dat als er een grondlaag op zit het weer aardig egaal is mits goed gespoten??

krijg wel spierballen zo..

Ovenreiniger erop spuiten, nachtje in laten werken en eraf spoelen.

Succes

Groeten Niek

Remvloeistof zou ik niet gebruiken....

Ik weet niet of het op lexan of andere kunststoffen anders reageert, maar als remvloeistof de lak van je auto losgevreten heeft krijg je die plek zo goed als nooit meer fatsoenlijk over gespoten

Gewoon in de vaatwasser. Of een vaatwas tablet gerbuiken in een bak warm water , nachtje laten staan en afborstelen.

Ik heb hetzelfde probleem, ik moet mijn Tamiya 1:10 Beetle kaalkrijgen.

Vaatwasserblokje en laten weken heb ik geprobeerd, maar werkt niet echt geweldig; het kost toch noch wat moeite om de verf er af te krijgen.

Heeft ovenreiniger geen effect op het lexan zelf? Ik ben bang dat het misschien gaat uitslaan ofzo....

Lexaan is een plastic wat zijn verf nou eenmaal niet makkelijk los laat, zeker niet door de veel gebruikte lexaan verf welke een beetje in het plastic bijt. Als je een lexaan kap opnieuw wilt spuiten ben je ten eerste heel veel tijd kwijt met het kaal krijgen, en het resultaat is nooit echt om trots op te zijn. Het plastic zal hoe dan ook beschadigen. Zelfs al krijg je alle verf er goed af en zonder het lexaan te beschadigen zal nieuwe verf nooit meer goed hechten.

Denk maar aan die kleding verf. Als je bleekvlekken wilt oververven blijft dat nooit zitten.
Terwijl op niet gebleekte stukken de verf perfect blijft zitten. Ik denk dus dat het zelfde gebeurd bij een lexaan kap.

Groeten, Thomas

Nou heb ik indertijd de binnenkant inderdaad met lexanverf gespoten, maar omdat dit een kneine ramp was geworden, heb ik er later aan de buitenkant een laag of 2 gewone Motip autoverf overgheen gedaan, met een heldere (auto) laklaag.
Na een nachtje weken met het afwasblokje (met powerball :)) is de autolak totaal wit uitgeslagen. (conlusie: was NOOIT je echte auto met Calgonit!)

Ik was er dus al van uitgegaan dat ik hem weer van de buitenzijde moest spuiten, maar ik dacht, met een beetje geluk, komt alle verf er mooi vanaf.

Desnoods moet ik een nieuw kapje kopen, maar met deze kon ik zowieso niet meer de weg op :)

Back