oude verf verwijderen

• Topicstarter Topicstarter corvette
  • Startdatum Startdatum
Rick zei:
wat als je het nou gewoon in smeerd met verf afbijt bij de bouw markt weg zal dat wle eens proberen

Dan brand je complete kap dus weg, heb zelf wel is wat per ongeluk @ scooterkappen laten vallen en kan je zeggen dat mijn kap dat niet leuk vond.

ik heb het 1 x gedaan met een mix van nitro en remolie werkte wel maar heeeeeeeel veeeeel werk en ook witte doffe plekken

tip als je het kan koop een nieuwe body !

ik heb mijn kap ook verf vrij gemaakt
ik heb de kap in een plastic zak gedaan
en veel remmenreiniger en nitro en toen
schudden maar en nachtje laten staan maar toen
ik de volgende dag het er probeerde er af tehalen
ging de buiten kant pervect maar de binnen kant
moest in heel hard schrobben en ook helemaal wit
uitgeslagen maar de kap was al wit met zwart hier
een foto ik ga de kap nu van buiten spuiten
IMG_2008.JPG

je ziet nu wat oude verf langs de randjes
die kleur was het dus

hilbren zei:
Wat ik mij nu afvraag is; wat zit er nu precies in die remmenreiniger voor iets dat die verf oplost?

ik heb het net ook geprobeert en je ziet de verf er vrijwel direct op reageren... (kap zit nu in een plasic zak)

hoi ik werk bij motip dupli colors en je vraag was wat er in remmenreiniger zit nou in de nieuwe remmenreinig word verdunning met kookpuntbenzine afgevuld die remmenreiniger ontvet alleen maar en maakt dus niet meer schoon in de oude remmenreiniger word aceton afgevuld wat dus ook verklaard dat als je te veel remmenreiniger gebruikt om je kap schoon te maken hij dof word. dat is op te lossen met nog een doek met ptfe spray er op eerst met remmenreiniger en dan met ptfe spray dan heb je een grote kans dat je je kap weer mooi schoon en niet dof krijgt alvast succes.

Al eens Mr. Muscle ovenreiniger geprobeerd??

Kap in een plastic zak, helemaal onder spuiten met Mr. Muscle
een nacht laten staan, en dan onder de kraan de restjes wegspoelen.

Werkt bij mij perfect, en geloof me, ik heb het regelmatig gebruikt, vooral mijn 1:16 figuur, die is al een keer of 10 in een mr. muscle behandeling gegaan :wink:

P.s. eventuele aluminium delen verwijderen, deze lossen op in de Mr. Muscle :oops:

Erik Schaap zei:
Al eens Mr. Muscle ovenreiniger geprobeerd??

Kap in een plastic zak, helemaal onder spuiten met Mr. Muscle
een nacht laten staan, en dan onder de kraan de restjes wegspoelen.

Werkt bij mij perfect, en geloof me, ik heb het regelmatig gebruikt, vooral mijn 1:16 figuur, die is al een keer of 10 in een mr. muscle behandeling gegaan :wink:

P.s. eventuele aluminium delen verwijderen, deze lossen op in de Mr. Muscle :oops:

ga het proberen , ben benieuwd.

Back