ouderwetse rc auto

Als de bekabeling lang genoeg is kun je misschien de accu onder de motorkap brengen, schuiven met het gewicht zal beter zijn dan extra gewicht toe te voegen.

Gewicht schuiven kan helpen tegen wheelies, maar je lost er niet de klappen mee op die de tandwielen te verduren krijgen.

Ah, ik ging ervan uit dat de auto een voorwiel optilt omdat hij overhelt in de bochten, en de achterkant door de vering 'hangt', gezien het formaat en het gewicht. Als het door teveel vermogen is, wheelies, dan heb ik niets gezegd...

Zo op de foto te zien zal ook de achterkant zakken, mocht je de moer verder kunnen aandraaien. Je kan ook plastic opvulring plaatsen aan beide zijde van het scheidingselement, die op het chassis is gemonteerd tussen de 2 veren, dit om zodoende de achterkant wat stijver te krijgen. Door wat meer opvulringen aan de ene of de andere kant te plaatsen, is het ook nog mogelijk om de rijhoogte van de achterkant iets te verstellen, tenminste zo het zich laat aanzien!!!!

Gewoon wat plastic ringen bij de bouwmarkt halen, een stukje er tussen uitzagen zodat je ze net over de stang kan klippen, anders moet je iedere keer de hele stang demonteren als je de setup wil veranderen!!!

PS het kan zijn dat de achterkant waar de motor zit, zwaarder is, hierdoor verliest het linker voorwiel ook snel het contact met de ondergrond, zoja, aan de motorkant de veren meer opspannen dan aan de andere zijde, om zodoende onbalans tegen gaan, rijhoogte kan aan weerszijde weer gecorrigeerd worden dmv de ringen, zoals boven beschreven!!

Laatst bewerkt:
het is niet door teveel vermogen.
ookal rij ik 5km/uur dan nog heeft hij het.

Ah, ik ging ervan uit dat de auto een voorwiel optilt omdat hij overhelt in de bochten, en de achterkant door de vering 'hangt', gezien het formaat en het gewicht. Als het door teveel vermogen is, wheelies, dan heb ik niets gezegd...

De achterkant stijfer maken zal alleen maar nadelig zijn, Veerspanning corrigeren tot daar aan toe.

Het blijft een zeer eenvoudig ding en moet je niet meer mee willen dan alleen fun.

Wel een aanbeveling om een wheely bar te maken of een beschermkapje om de reservewiel want die krijgt een schuin kantje....

ik wil er ook niet teveel mee maar hij moet wel normaal rijden zoals vroeger
bij een bocht horen de banden op de grond te blijven
mij nog onduidelijk waarom hij het ene voorwiel optilt
welke kant ik ook opga het is altijd het linker voorwiel
moet op te lossen zijn

batterij voorin plaatsen gaat niet lukken ivm met draad lengte

maar goed ik geef niet zomaar op
ben nu al zover ermee

heb gelukkig op marktplaat 2 van deze auto's gevonden
een zwarte(andere uitvoering)en 1 dezelfde

kan ik mooi voor onderdelen en tandwielen gebruiken. :)
ik helemaal happy :) :)

Geen idee of iemand dit nog leest maar ik ben klaar met de auto.
hij piept bij het rijden maar verder doet alles het redelijk naar behoren.
kan wheely's maken :) haha
auto ook qua lampen enzo helemaal weer compleet alles gaatjes zitten weer dicht met lamp kapjes, ook weer koplampen erin.
en heb zelf nog wat aanpassingen gedaan aan de auto:
verlichting werkend via schakelaars(voor en achter verlichting op 1 schakelaar)
2e schakelaar voor eventueel de rest van de lampjes
schakelpook gemaakt
eagle erop(niet originele maar goed).

hier nog een aantal foto's van het eind resultaat

2dj172d.jpg

mtwemv.jpg

2s627ly.jpg

2mn3ak4.jpg

m7g779.jpg

Leuke jeep en leuk gedaan. Hopelijk was je moeite niet voor niets als er mee gereden wordt :) Piepen en kraken is niet goed natuurlijk, overal een drupje olie op of vet in gedaan?

ja ik heb alles gesmeerd
en tja dat piepen komt meer van de achteras en de tandwielen(alles wel goed)
ouderwets he dus beetje ouderwets geluid hoort erbij.
hahaha

en ja voor mijn 1e projectje was dit wel leuk
aardig wat geleerd en vind het redelijk gelukt allemaal :)
ben er blij mee

Back