output Futaba 8FG

Is er iemand die weet hoeveel db de outbut is van een T8FG Futaba TX ?
div met een 2w booster en of ik een attenuator (verzwakker) nodig heb...;)

Thx !!

Volgens de productinformatie in deze link zou het maximaal 100 mW zijn (20 dBm).

bedankt man, ik kan dat echter niet op die pagina terugvinden, zie ik er over ?
Heb ondertussen zowat heel het internet afgezocht en heb het uiteindelijk op deze pagina gevonden, trouwens ook interessant voor andere zenders.Je moet wel de FCC ID code weten van uw zender.
Hier vind ik 16,77dbm of 47,53mw.
https://apps.fcc.gov/oetcf/eas/repo...=N&application_id=891735&fcc_id='AZPT8FG-24G'

Ik heb even de tekst hieronder gezet:

De google vertaling: van de Robbe site:
Volledig nieuw ontwikkelde V3.0 Software geeft dit 12+2 kanaals (MULTI2-MODE) computersysteem superieure prestaties met de geïntegreerde 2,4 GHz FASST technologie.
Het FASST systeem is een Spread Spectrum systeem met frequency hopping (FHSS).
Daarom kan deze uitstralen met een maximum vermogen van 100 mW EIRP en dus over voldoende reserves beschikt, en ook voor grote vliegtuigen.

Als je versterker 100 mW of minder input kan verdragen zou ik er geen demper tussen doen.

Aha, de boodschapper heeft het gedaan? Ik kan alleen maar hopen dat mocht het een keer mis gaan (maar liefst nooit natuurlijk), dat jullie de brokken krijgen door iemand met een booster, en niet mensen die zich wel gedragen.

Laatst bewerkt:
Ron, laat dit nu niet escaleren aub.
Moest het u geruststellen, ik vlieg niet in een club maar op een plaats waar kilometers
In de omtrek geen huizen of bedrijven staan. Ik weet het dat is tegenwoordig moeilijk te vinden maar toch is het zo. Ik kan dus onmogelijk iemand storen met ocharme 2w op 2.4ghz op een plaats met rondom alleen maar kilometers leegte. En in tegenstelling wat je zegt, ik vlieg wel met verantwoording.
Ik weet dat dit niet legaal is maar ik stoor of hinder niemand.
Ik hoop dat je nu een beetje bent gerustgesteld, ik ga echt niet iemand laten crashen.
Enneuh degene die zonder zonden is werpe de eerste steen...

Tja, weet het ook niet precies maar op de autostrade in België rijden de meeste buitenlanders te snel, raad eens welke nationaliteit die meeste hardrijders hebben :)
Ik bedoel maar alles met een korreltje zout nemen zolang je niemand hinderd of in gevaar brengt. Het leven is al moeilijk genoeg

Wat mij het beste lijkt om vervuiling van dit soort topics te voorkomen:

Laat een gesloten sticky aanmaken door de moderatoren waarin Ron ALLE FPV-wetgeving die hem relevant lijkt weg kan schrijven.

Aan de gebruikers vervolgens om te bepalen of deze denkbeelden enige realiteitszin hebben en wat zij hiermee zelf doen.

Voordeel hiervan is dat de info op gebied van wetgeving makkelijk terug te vinden is. Een effectieve boodschapper zou daar voldoende genoegen aan moeten hebben.

Mocht Ron hiertoe geen aanleiding toe zien, dan is me volledig duidelijk waar zijn "RC"-hobby tegenwoordig nog wél uit bestaat.

Kalm aan heren ,ik denk dat ron de waarschuwing er neer zet zodat de vraagsteller later niet kan zeggen dat iedereen het gebruikt en niemand op het MBF verteld heeft dat je dat ding stiekem moet gebruiken .
En het bipt is redelijk streng .

Waarom moet dat in elk draadje? ???

Normaal word er ook verwezen naar een ander draadje of zo van " lees eerst dit eens door"

Er bestaat een topic over regelgeving. Dat lijkt mij voldoende.
Niet alles wordt dubbel hier in het forum gekopieerd. En daarbij is ie meestal offtopic!

Een ieder word geacht de nederlandse wet te kennen.
Staat Ron bij elke nieuwe auto die verkocht word ook aan de nieuwe bestuurder uit te leggen dat ie een rijbewijs nodig heeft?

Ron is zo druk bezig politie agent te spelen dat ie geen tijd meer heeft om te vliegen. De laatste update van zijn website is een evenement uit 2007.
Dat krijg je als je iedereen hier wil betutelen. Dan heb je het er maar druk mee.

Kappen nou!

Frank, ook jij bent niet roomser dan de Paus, om hier zieltjes te verzamelen en allemaal via pb naar het FPV forum te leiden is ook kinderachtig.

Gedraag je gewoon is (allemaal bedoel ik dan). Neem iets ter kennisgeving aan (bv de opmerking van Ron) en ga verder met waar het over gaat. Je laat het zelf uit de hand lopen door elke keer er tegenin te gaan.

Kappen nou!

Frank, ook jij bent niet roomser dan de Paus, om hier zieltjes te verzamelen en allemaal via pb naar het FPV forum te leiden is ook kinderachtig.

Gedraag je gewoon is (allemaal bedoel ik dan). Neem iets ter kennisgeving aan (bv de opmerking van Ron) en ga verder met waar het over gaat. Je laat het zelf uit de hand lopen door elke keer er tegenin te gaan.

Waar het hier om gaat is dat Ron elke keer weer met zijn vingertje moet wijzen in vrijwel elk topic. Ik snap jouw punt ook wel, maar er zijn genoeg sticky's waar genoeg informatie in staat.

Je kan natuurlijk ook eens tegen Ron kunnen zeggen dat hij hiermee mag ophouden. Er struikelen een hele hoop mensen over, en dat maakt het lezen van topics met dat gezeik er tussen door niet leuker op.

Ja
  • We weten dat boosters niet zijn toegestaan
  • Het zenden op bepaalde frequenties niet mag
  • We maar tot bepaalde hoogtes mogen vliegen

En ga zo maar door. Het forum kan IMO nooit aansprakelijk worden gesteld omdat wij TS niet voor bepaalde dingen hebben behoed.

Laat iedereen zelf uitzoeken wat wel en niet mag, mensen zijn zelf verantwoordelijk!

Ook ik begrijp jouw standpunt. Echter willen we het hier netjes houden zonder iemand het zwijgen op te leggen, dat zou pas echt cencuur zijn. Ron valt niemand aan maar verteld alleen dat die dingen niet zijn toegestaan. Zijn goed recht. Als hij dat op een manier zou doen die niet door de beugel kan dan wordt hij daar zeker op aangesproken.

Waarom hij het doet kan ik ook nog begrijpen. Nieuwe mensen lezen helaas te weinig disclamers/stickies en noem maar op. Dan wordt er gesproken over een booster en kan degene zomaar aannemen (geheel ten onrechte) dat dat mag. Ron geeft op dat moment aan dat het verboden is, lees de reactie maar terug, zit geen vervelende opmerking bij.

Waar het daarna fout gaat is dat mensen het willen goedpraten dat ze het wel kunnen/mogen gebruiken. En dat is altijd met redenen die niet kloppen, het mag namelijk wettelijk gezien niet.

Dat het gebruikt wordt weet jij en ik en de rest van de modelbouwgemeenschap. De reactie die ik zou geven op een dergelijk bericht zou of niets zijn of iets in de trant van "Je hebt gelijk, wettelijk niet toegestaan dus weet wat je doet".
Dan loopt het nergens uit de hand en de nieuwkomer weet waar hij aan toe is.

In vroegere tijden met de 27Mc bakkies had ik ook een lineairtje met iets meer vermogen dan toegestaan. Wist dat het niet mocht maar deed het toch, net als dat ik soms wel eens te hard rij, door oranje rijd terwijl ik nog had kunnen stoppen of even snel op een plekje staan zonder parkeergeld te betalen omdat ik daar binnen drie minuten weer weg ben. Je ziet, ik lijk daarin ook net een mens ;). Als iemand mij verteld dat ik dat niet mag doen dan ga ik daar niet tegen in en als ik dan bekeurd zou worden probeer ik ook recht te lullen wat krom is tegen die ambtenaar (ik parkeer hem net, iedereen rijdt hier te hard, en meer van dat soort smoesjes.) Op een verjaardag dan ook steevast de schuld van die ambtenaar maar diep in mijn hartje weet ik dat ik zelf de aanleiding heb gegeven.

En het zelf uit laten zoeken, ben ik mee eens maar dan is een forum nergens meer goed voor, dan kunnen ze de rest ook wel zelf uitzoeken. Nu geef je in dit geval dus volledige informatie en pikt degene daar uit wat hij zelf wilt.

Even een voetnoot van de vraagsteller...
Het is toch niet omdat je een vraag stelt dat je zowieso een beginner bent en niet weet waar je mee bezig bent of wat?
Wees gerust ik heb hier wel de nodige kennis en ervaring en weet ook wat er mag en niet mag,(30j RC)
Maar Ron neemt zo maar aan dat een ander onverantwoord is, van niets weet en een beginnertje is.
Sorry maar wel erg laag door de bocht.

Back