Ook ik begrijp jouw standpunt. Echter willen we het hier netjes houden zonder iemand het zwijgen op te leggen, dat zou pas echt cencuur zijn. Ron valt niemand aan maar verteld alleen dat die dingen niet zijn toegestaan. Zijn goed recht. Als hij dat op een manier zou doen die niet door de beugel kan dan wordt hij daar zeker op aangesproken.
Waarom hij het doet kan ik ook nog begrijpen. Nieuwe mensen lezen helaas te weinig disclamers/stickies en noem maar op. Dan wordt er gesproken over een booster en kan degene zomaar aannemen (geheel ten onrechte) dat dat mag. Ron geeft op dat moment aan dat het verboden is, lees de reactie maar terug, zit geen vervelende opmerking bij.
Waar het daarna fout gaat is dat mensen het willen goedpraten dat ze het wel kunnen/mogen gebruiken. En dat is altijd met redenen die niet kloppen, het mag namelijk wettelijk gezien niet.
Dat het gebruikt wordt weet jij en ik en de rest van de modelbouwgemeenschap. De reactie die ik zou geven op een dergelijk bericht zou of niets zijn of iets in de trant van "Je hebt gelijk, wettelijk niet toegestaan dus weet wat je doet".
Dan loopt het nergens uit de hand en de nieuwkomer weet waar hij aan toe is.
In vroegere tijden met de 27Mc bakkies had ik ook een lineairtje met iets meer vermogen dan toegestaan. Wist dat het niet mocht maar deed het toch, net als dat ik soms wel eens te hard rij, door oranje rijd terwijl ik nog had kunnen stoppen of even snel op een plekje staan zonder parkeergeld te betalen omdat ik daar binnen drie minuten weer weg ben. Je ziet, ik lijk daarin ook net een mens

. Als iemand mij verteld dat ik dat niet mag doen dan ga ik daar niet tegen in en als ik dan bekeurd zou worden probeer ik ook recht te lullen wat krom is tegen die ambtenaar (ik parkeer hem net, iedereen rijdt hier te hard, en meer van dat soort smoesjes.) Op een verjaardag dan ook steevast de schuld van die ambtenaar maar diep in mijn hartje weet ik dat ik zelf de aanleiding heb gegeven.
En het zelf uit laten zoeken, ben ik mee eens maar dan is een forum nergens meer goed voor, dan kunnen ze de rest ook wel zelf uitzoeken. Nu geef je in dit geval dus volledige informatie en pikt degene daar uit wat hij zelf wilt.