output Futaba 8FG

Heb je gelijk in natuurlijk. Ging niet over dit geval maar in het algemeen. Je weet meestal niet of iemand een beginner is en of ze op de hoogte zijn van verschillende dingen. Vaak wordt er ook meer informatie gegeven dan noodzakelijk maar dat is dan weer goed als er echte beginners een dergelijk topic lezen.

Dus sorry als je je aangevallen voelt, was zeker niet mijn intentie.

Al met al hebben we het punt bereikt dat het FPV-onderdeel op dit forum niets meer voorstelt doordat ''de boodschapper'' telkenmale zijn punt moet maken bij werkelijk iedere gelegenheid die zich in zijn ogen voordoet. Daarmee slaat ieder FPV-topic meteen dood. Of dat nou op niet-aanvallende wijze gebeurt of niet: het doel van deze zendeling wordt daarmee steeds opnieuw bereikt.

Daarom mijn advies om er een stickie van te maken. En met het argument ''dat lezen mensen niet'' doe je de mede-hobbyisten volgens mij tekort. Zó stom zijn we toch niet, met z'n allen. Als iemand werkelijk dreigt te ontsporen wordt deze zeker de goede kant op gestuurd.

Enfin, weer een vermakelijk topic voor de heren moderatoren om op het besloten gedeelte hartelijk te lachen om ''die FPV'ers''. Kap dan inderdaad met dit subforum; dat schept ook duidelijkheid!

Enfin, weer een vermakelijk topic voor de heren moderatoren om op het besloten gedeelte hartelijk te lachen om ''die FPV'ers''. Kap dan inderdaad met dit subforum; dat schept ook duidelijkheid!

Kunnen de moderators hier iets meer over vertellen? Een aantal maanden geleden was er een soortgelijke opmerking van iemand anders.
Kan ik me als "FPVer" (die verder niets met het conflict te maken heeft) me nog serieus genomen voelen door de MBF moderators?
Zijn jullie echt van plan aan dit subforum een einde te maken?
Hoe moet ik die opmerking van MPXfan zien?

Dat zijn even wat vragen die naar boven komen borrelen.

Ik ben het ook wel eens met burp. Misschien kunnen we als fpv'rs anders reageren op ron omdat hij telkens zijn gelijk wil halen. Ik stel voor dat we voortaan gaan reageren op ron op de volgende manier:

"ron, hartelijk bedankt voor de geweldige informatie! Gaan we wat mee doen."

Ik denk dat hij dan snel genoeg stopt.

Kunnen de moderators hier iets meer over vertellen? Een aantal maanden geleden was er een soortgelijke opmerking van iemand anders.
Kan ik me als "FPVer" (die verder niets met het conflict te maken heeft) me nog serieus genomen voelen door de MBF moderators?

Zou ik zelf ook heel graag willen weten!! Insinuaties die nergens op slaan.

Ik ben helemaal niet tegen FPV en ik denk geen enkele mod. Waar we wel tegen zijn zijn de persoonlijke aanvallen die helaas (op feiten berust) telkens door "FPV'ers" worden gestart. Lachen om die FPV'ers? lijkt me niet. Liever zien we een harmonieus geheel, vergeet niet dat de mods net zijn als jij, gewoon een vrijwilliger die veel tijd steekt in het forum. Dat we onderling praten over het FPV deel lijkt me niet meer dan logisch, er gebeurd nogal eens wat, wat meteen een hoop tijd opslokt die we liever ergens anders aan besteden. Zo ook als het weer eens fout gaat in het verkoopdeel, wordt dan ook over gesproken. Niet meer dan logisch.

Om te stellen dat we smakelijk lachen om die FPV'er doe je ons veel te kort en vind ik jammer. Stemming maken heet dat, zie maar wat die opmerking doet met als direct voorbeeld PH7CW.

En opheffen? Als het aan mij ligt niet. Is een mooi deel van de modelvliegerij waar we in de toekomst hoop ik een uitgebreidere regelgeving voor zien (ten gunste van FPV dan wel te verstaan)

Tja ,vroeger toen ik nog mod was hier ,kon ik op een subdeel met de mede moderatoren overleggen over wat te doen wie te bannen wie de emmer vol doet druppelen ed .

voor de rest sta ik of jij er vast niet om te lachen in dat sub deel .
Als je je normaal gedraagt hier heb je nooit met een mod te maken .
Nu niet nooit niet .

Dank je Burp voor je antwoord, dit geeft mij weer duidelijkheid.

Ik kan er open en eerlijk over zijn: ik ben op beide fora actief, de een meer dan de ander. Het hele conflict, waar ik gelukkig wel buiten sta maar wel last van heb, stoort me in het plezier hebben van deze tak van hobby.
Af en toe denk ik er weleens over voor FPV vragen naar een buitenlands forum te gaan waar ik dit soort gedrag nog niet echt tegen ben gekomen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

MBF is een groot forum met veel verschillende mensen en ja, ik heb er ook een aantal op de "negeerlijst" staan en dat bevalt me goed.

just my 2 cents

[EDIT] dank je voor je reactie Wiebe, Ik kon het me ook al niet voorstellen maar omdat ik dit al eerder gelezen had van een ander, begon ik toch te twijfelen.

Laatst bewerkt:
Zo komen dat soort verhalen de wereld in helaas. Wiebe heeft helemaal gelijk als hij zegt dat we daar echt niet om lachen. Ik vind het in en in triest als het ergens niet lekker gaat. Kan soms gebeuren maar iedereen heeft het zelf in de hand of hij het toelaat ja of nee.

Net als het verhaal dat sommige mensen willen laten geloven dat elke mod maar wat doet. Echt niet, we houden elkaar scherp en mocht het bij een medeforumlid ergens gierend uit de klauwen lopen dan overleggen we wat er gebeurd. Gewoon, eerlijk is eerlijk, niets meer en niets minder.

2 berichten onder elkaar is niet nodig he burp, als je boven jou al een eigen bericht hebt staan wat niet ouder is dan 5 dagen, kun je gewoon de edit knop gebruiken!;)

Ook ik begrijp jouw standpunt. Echter willen we het hier netjes houden zonder iemand het zwijgen op te leggen, dat zou pas echt cencuur zijn. Ron valt niemand aan maar verteld alleen dat die dingen niet zijn toegestaan. Zijn goed recht. Als hij dat op een manier zou doen die niet door de beugel kan dan wordt hij daar zeker op aangesproken.

Waarom hij het doet kan ik ook nog begrijpen. Nieuwe mensen lezen helaas te weinig disclamers/stickies en noem maar op. Dan wordt er gesproken over een booster en kan degene zomaar aannemen (geheel ten onrechte) dat dat mag. Ron geeft op dat moment aan dat het verboden is, lees de reactie maar terug, zit geen vervelende opmerking bij.

Waar het daarna fout gaat is dat mensen het willen goedpraten dat ze het wel kunnen/mogen gebruiken. En dat is altijd met redenen die niet kloppen, het mag namelijk wettelijk gezien niet.

Dat het gebruikt wordt weet jij en ik en de rest van de modelbouwgemeenschap. De reactie die ik zou geven op een dergelijk bericht zou of niets zijn of iets in de trant van "Je hebt gelijk, wettelijk niet toegestaan dus weet wat je doet".
Dan loopt het nergens uit de hand en de nieuwkomer weet waar hij aan toe is.

In vroegere tijden met de 27Mc bakkies had ik ook een lineairtje met iets meer vermogen dan toegestaan. Wist dat het niet mocht maar deed het toch, net als dat ik soms wel eens te hard rij, door oranje rijd terwijl ik nog had kunnen stoppen of even snel op een plekje staan zonder parkeergeld te betalen omdat ik daar binnen drie minuten weer weg ben. Je ziet, ik lijk daarin ook net een mens ;). Als iemand mij verteld dat ik dat niet mag doen dan ga ik daar niet tegen in en als ik dan bekeurd zou worden probeer ik ook recht te lullen wat krom is tegen die ambtenaar (ik parkeer hem net, iedereen rijdt hier te hard, en meer van dat soort smoesjes.) Op een verjaardag dan ook steevast de schuld van die ambtenaar maar diep in mijn hartje weet ik dat ik zelf de aanleiding heb gegeven.

En het zelf uit laten zoeken, ben ik mee eens maar dan is een forum nergens meer goed voor, dan kunnen ze de rest ook wel zelf uitzoeken. Nu geef je in dit geval dus volledige informatie en pikt degene daar uit wat hij zelf wilt.

Thanks voor je bericht. Ik zal wel een disclaimer in m'n onderschrift bouwen haha :p

Nu inderdaad weer ontopic, laten we hopen dat het goed gaat. TS is zich nu wel bewust van de situatie ;)

Back