Bouwverslag OV-10 Bronco 2m 10

Ik ben begonnen met een 2m 10 OV-10 Bronco. hieronder vindt je een foto van de tekening. Hij is nu nog 1m 05 en ik ga hem opschalen naar 2m 10. Het word een schaalmodel schaal 1:5,7.
IMG-20190617-WA0000.jpeg

OV10 Bronco ochtend 19062019.png

Ik ben vanochtend bezig geweest met de Bronco. Ik heb de spanten klaar en uit de tekening gehaald, het stabilo en hoogteroer uit de tekening gehaald en klaar gemaakt. De vleugel ben ik nog aan heb bedenken, omdat ik de kist heb opgeschaald moeten er nu ook flaps bijkomen. Als jullie nog ideeën over de vleugel hebben hoor ik het graag. Het kielvlak moet ik nog wat aan doen maar het begint op te schieten.

Hallo,

Ben al wel wat verder (vanavond wat foto's). Maar ik heb een vraag over de motor setup. Hebben jullie een goede optie qua calculator of al een suggestie.

Groetjes Gijs

Hallo

hier zijn de foto's maar iets later.

De vleugel heb ik gekozen om helemaal overnieuw te maken, omdat er nu ook flaps inkomen en dat had de kleine niet.
OV10 Bronco ochtend 07072019 vleugel.png

De binnenste rode delen blijven aan de romp zitten. De dikkere lijnen zijn 6mm ribben, en de dunne 3mm.
Ik heb de vleugel in solidworks getekend,

Voor de rest heb ik het kielvalk, stabilo en spanten helemaal klaar.
OV10 Bronco ochtend 07072019.png

Ik ben al begonnen met de motorgondels te tekenen.

Gr,
Gijs

Hallo Gijs, jammer maar de Dornier is ook een prachtige kist :thumbsup:
Je hebt met dit project weer de nodige teken en ontwerp ervaring opgedaan welke je daar kunt toepassen

Succes, ik ga je vorderingen volgen

Groeten, Ralf

Back