OV-10 bronco

Ah, hij is nog niet door de ballotagecommissie begrijp ik? Ze zijn inderdaad streng hoor hier bij MBF, je wordt niet zomaar toegelaten tot deze Olympus van modelbouwwijsheid. Wanhoop niet, een zak met geld onder de tafel door doet wonderen.

en volgens mij is inschrijven zo gebeurt ,heb je geen week voor nodig ,of je hebt geberek aan internet ,dat kan dan ook .

ik heb het idd ook in 3 minuten gedaan :p
maar die mens ziet zelf wel ;) maar hij zal zich natuurlijk ook een account aanmaken op MBF ! :p
maar terug on-topic nu !

grtz

Upscalen is niet zo moeilijk als je het maar met alle tekeningen doet bij een een span van 175cm moet je dus alles 70% upscalen om tot de 3 meter te komen. Niet echt moeilijk met een een goed programma zoals adobe of autocad.

Upscalen is niet zo moeilijk als je het maar met alle tekeningen doet bij een een span van 175cm moet je dus alles 70% upscalen om tot de 3 meter te komen. Niet echt moeilijk met een een goed programma zoals adobe of autocad.

welja we zien wel..toch bedankt ;)
ik laat wel iets weten als er interesse is in jou plan ;)

grtz

Nu reeds beknibbelen op plannen voor een project dat je toch mag inschatten op 2000€ lijkt me niet verstandig.

Het toestelletje (sic) in de eerste post is vermoedelijk ook een zelf geschaalde versie. Ik kan zo niet direct iemand bedenken die deze schaal heeft.

Het lijkt me trouwens ook nog eens iets boven de 25kg te zitten.

... En hier ben ik dan;
de initiatiefnemer van deze schaal-Bronco.
Yonas en ik vliegen beiden in de WVLAC op het militair vliegveld van Moorsele. Makkelijk als je een pr-jonge(man) als medewerking hebt.
13 (of 14?) jaar of niet, het resultaat telt.

Het idee om deze gracieuze "vreemde" vogel op schaal te bouwen, ligt zo voor de hand. Op een boogscheut van ons terrein, ligt het vliegveld van Wevelgem, alwaar een 1:1 Bronco gestationneerd staat, die lang in dienst was bij het Duits leger. Deze werd gebruikt als 'target tug' voor de jagerpiloten.
Deze prachtig gerestaureerde OV-10 heeft daar blijkbaar z'n vaste standplaats en is - zeker dit jaar - te bewonderen op airshows in binnen -en buitenland. Piloot en toestel komen zich af en toe eens presenteren in het ruim boven Moorsele; zeer de moeite om aan het werk te zien. (Voor wie wil weten hoe die eruit ziet, hieronder een beeld.

Ik plan wel om met meter en fototoestel deze full-scale Bronco te gaan opzoeken. Maar als er al deftige modelbouwplans in omloop zijn, is het zonde om die te laten liggen.

De juiste spanwijdte ben ik nog bijster. Het zal 'em veel meer draaien rond de gewichtsklasse. Klasse 2-modelvliegtuigen gaat tot 25kg. Daarboven komt men in klasse 3, met heel wat meer papierwerk en keuringen op de grond en in de lucht. Dit exemplaar van Tony Nijhuis staat in de aanbieding: Tony Nijhuis Designs featuring Avro Lancaster plan and article RCM&E December 2006 . Momenteel toch een brug te ver voor mij...

De schaal van de plans die ik zoek, speelt eigenlijk geen rol.
Op een euro meer of min kijk ik evenmin; dat weet je al op voorhand als je in die orde bouwt.
Schaalgetrouwheid is wat ik nodig heb, vooral dan als het gaat om de canopy, motorkappen, retracts.

Zeker dank aan de reacties en hulpvaardigheid hiervoorgaand.
Ik neem contact op.

Hendrik
WVLAC

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dar is ie' dan :p
Hopelijk komt die bronco er! Kan niet wachten :p
Succes ermee! En tot zaterdag?

Greetz

... En hier ben ik dan;
de initiatiefnemer van deze schaal-Bronco.
Yonas en ik vliegen beiden in de WVLAC op het militair vliegveld van Moorsele. Makkelijk als je een pr-jonge(man) als medewerking hebt.
13 (of 14?) jaar of niet, het resultaat telt.

Het idee om deze gracieuze "vreemde" vogel op schaal te bouwen, ligt zo voor de hand. Op een boogscheut van ons terrein, ligt het vliegveld van Wevelgem, alwaar een 1:1 Bronco gestationneerd staat, die lang in dienst was bij het Duits leger. Deze werd gebruikt als 'target tug' voor de jagerpiloten.
Deze prachtig gerestaureerde OV-10 heeft daar blijkbaar z'n vaste standplaats en is - zeker dit jaar - te bewonderen op airshows in binnen -en buitenland. Piloot en toestel komen zich af en toe eens presenteren in het ruim boven Moorsele; zeer de moeite om aan het werk te zien. (Voor wie wil weten hoe die eruit ziet, hieronder een beeld.

Ik plan wel om met meter en fototoestel deze full-scale Bronco te gaan opzoeken. Maar als er al deftige modelbouwplans in omloop zijn, is het zonde om die te laten liggen.

De juiste spanwijdte ben ik nog bijster. Het zal 'em veel meer draaien rond de gewichtsklasse. Klasse 2-modelvliegtuigen gaat tot 25kg. Daarboven komt men in klasse 3, met heel wat meer papierwerk en keuringen op de grond en in de lucht. Dit exemplaar van Tony Nijhuis staat in de aanbieding: Tony Nijhuis Designs featuring Avro Lancaster plan and article RCM&E December 2006 . Momenteel toch een brug te ver voor mij...

De schaal van de plans die ik zoek, speelt eigenlijk geen rol.
Op een euro meer of min kijk ik evenmin; dat weet je al op voorhand als je in die orde bouwt.
Schaalgetrouwheid is wat ik nodig heb, vooral dan als het gaat om de canopy, motorkappen, retracts.

Zeker dank aan de reacties en hulpvaardigheid hiervoorgaand.
Ik neem contact op.

Hendrik
WVLAC

full

Laatst bewerkt door een moderator:
En ja ! De plannen liggen er..kheb er vanmiddag naar gekeken en ze zijn groooooooot :p
Er word misschien nog een bouwdraadje gestart..maar das ni zeker :d

Greetz
Yonas

Back