L
leovolkering
Guest
Op mijn werk heb ik een zakelijke account bij Conrad. Inmiddels is het in anderhalf jaar twee keer voorgekomen dat iemand anders via mijn account een bestelling bij Conrad kon plaatsen en die ook daadwerkelijk geleverd kreeg.
Die personen beschikten niet over mijn wachtwoord, maar ze werkten wel bij dezelfde onderwijsinstelling, dus de e-mailadressen –waarmee je inlogt bij Conrad- hebben dezelfde extensie.
Blijkbaar is dat, of het feit dat de bestellingen via dezelfde server komen, genoeg voor de bestelcomputer van Conrad om een reeds bestaande account te gebruiken, al wordt dat van die kant met klem ontkend.
Vervolgens kwam mijn account op de naam van de laatste "inbreker" te staan, en daarin was geen verandering meer te brengen via "mijn gegevens"en "wijzigen".
Contact via de mail met Conrad leverde duizend excuses en de belofte het probleem direct te verhelpen op, maar geen resultaat: Mijn account staat op een andere naam, en geen mogelijkheid er iets aan te veranderen. Herhaald bellen en mailen haalt inmiddels niets meer uit; er wordt niet meer gereageerd.
Er is onlangs een bestelling verkeerd afgeleverd. Ik had besteld, maar er werd aan de "inbreker"geleverd, want de bestelling wordt –ondanks duidelijk aangeven aan wie geadresseerd diende te worden- op naam van de accounthouder gezet.
Die was te achterhalen na zes weken zwerven, maar de bijbehorende factuur heeft echt allerlei omzwervingen gemaakt. De inbreker weet inmiddels beter en bestelt niet meer bij Conrad.
Natuurlijk hebben mijn collega's en ik geprobeerd dit gedrag van de bestelcomputer bij Conrad te laten herhalen, zonder succes. Het gebeurt blijkbaar niet vaak, maar volkomen willekeurig, en ze zijn er aan die kant van overtuigd dat het probleem niet in hu systeem zit.
Ik sluit niet uit dat mijn privé account bij Conrad even gevoelig is voor dergelijke uitglijders, en heb plaats daar geen bestellingen meer. Dit hele verhaal heb ik aan hun klachtenafdeling gemaild, met de boodschap erbij dat mijn zakelijke èn mijn privé account opgeheven kunnen worden. Geheel in stijl: Geen enkele reactie.
Ik zou jullie dus willen raden drie keer na te denken voor je zaken met Conrad doet. Je ziet tot wat voor inspirerende gebeurtenissen het kan leiden.
Met vriendelijke groet,
Leo
Die personen beschikten niet over mijn wachtwoord, maar ze werkten wel bij dezelfde onderwijsinstelling, dus de e-mailadressen –waarmee je inlogt bij Conrad- hebben dezelfde extensie.
Blijkbaar is dat, of het feit dat de bestellingen via dezelfde server komen, genoeg voor de bestelcomputer van Conrad om een reeds bestaande account te gebruiken, al wordt dat van die kant met klem ontkend.
Vervolgens kwam mijn account op de naam van de laatste "inbreker" te staan, en daarin was geen verandering meer te brengen via "mijn gegevens"en "wijzigen".
Contact via de mail met Conrad leverde duizend excuses en de belofte het probleem direct te verhelpen op, maar geen resultaat: Mijn account staat op een andere naam, en geen mogelijkheid er iets aan te veranderen. Herhaald bellen en mailen haalt inmiddels niets meer uit; er wordt niet meer gereageerd.
Er is onlangs een bestelling verkeerd afgeleverd. Ik had besteld, maar er werd aan de "inbreker"geleverd, want de bestelling wordt –ondanks duidelijk aangeven aan wie geadresseerd diende te worden- op naam van de accounthouder gezet.
Die was te achterhalen na zes weken zwerven, maar de bijbehorende factuur heeft echt allerlei omzwervingen gemaakt. De inbreker weet inmiddels beter en bestelt niet meer bij Conrad.
Natuurlijk hebben mijn collega's en ik geprobeerd dit gedrag van de bestelcomputer bij Conrad te laten herhalen, zonder succes. Het gebeurt blijkbaar niet vaak, maar volkomen willekeurig, en ze zijn er aan die kant van overtuigd dat het probleem niet in hu systeem zit.
Ik sluit niet uit dat mijn privé account bij Conrad even gevoelig is voor dergelijke uitglijders, en heb plaats daar geen bestellingen meer. Dit hele verhaal heb ik aan hun klachtenafdeling gemaild, met de boodschap erbij dat mijn zakelijke èn mijn privé account opgeheven kunnen worden. Geheel in stijl: Geen enkele reactie.
Ik zou jullie dus willen raden drie keer na te denken voor je zaken met Conrad doet. Je ziet tot wat voor inspirerende gebeurtenissen het kan leiden.
Met vriendelijke groet,
Leo