overbrenging TT01 tbv DTC 2012

• Topicstarter Topicstarter Observer
  • Startdatum Startdatum
O

Observer

Guest
Ik heb een tt01 gekocht om weer te gaan deelnemen aan het DTC.

Standaard zitten in de kit een 19T pinion en 61T spur gear.

Is er een overbrenging die geschikt is voor alle circuits?
Ik wil een setje van 55 en 58T spur gears kopen en een 25T pinion, dus snel.

Gaat dit goed op alle banen of is dit erg afhankelijk van de baan?

Ik wil voorlopig met de motor uit de kit gaan rijden. Trekt deze motor deze overbrengverhouding?

Een alu center shaft en kogellagers zijn ook besteld.

Op het lijstje staan nu nog:
53619 CVA damper set
53333 spring set
53662 steering turnbuckle set
53665 spur gear set
53666 metal motor mount
53673 rear toe in blocks 2gr
Eigen geknutseld lichtsysteem

Of wordt in de top stock klasse ook de FDR vastgelegd?

Hallo Leo,

Ik zeg kijk eens bij de regelementen van 2011.
Ik denk dat ze deze niet echt aan gaan passen omdat het met deze auto's gewoon goed ging.
Anders zou je Ted of Michael eens moeten mailen of ze al wat in de pen hebben zitten voor volgend jaar.

mvg Roy

Laatst bewerkt:
standaard wordt 25-55 gebruikt op de Carson motor.
Sinds vandaag staat ook het Belgische reglement online, met voor jou vanuit Tilburg een aantal wedstrijden in de buurt. In dit reglement staan voor de stock klasse de opties duidelijk beschreven. In België is de max overbrenging 28-55.

De standaard motor (mabuchi) uit de kit kan de 25/55 niet aan!
De motor word veel te heet.
Met de carsons cup machine kan dat buiten wel op de cirquits met wat langere rechte stukken maar werd binnen toch ook weer te warm

Welke overbrengverhouding kan ik dan het beste nemen?

Is er met de standaard overbrengverhouding competatief te rijden? Je zult daarmee denk ik veel topsnelheid missen.

Kit vandaag binnengekregen, als de center shaft binnen is ga ik bouwen.

Iemand nog een idee voor een mooie kleur?
Denk aan rood maar weet niet of de stickers dan goed uitkomen. Oranje is ook een optie.

De standaard motor (mabuchi) uit de kit kan de 25/55 niet aan!
De motor word veel te heet.
Met de carsons cup machine kan dat buiten wel op de cirquits met wat langere rechte stukken maar werd binnen toch ook weer te warm

Nooit last van gehad hoor..

Ook even aan het voorbereiden om a.s. zondag in gouda te gaan kijken met als doel om (vooral de kinderen) in DenHaag dan met de DTC te laten meerijden.

Vandaag voor het eerst met de TT01 met stock motor gerende (61/19) maar daar zit niet veel snelheid in.... Dus nu met de carson cup machine aan de gang.

Wat is de algemene ervaring met die motor? gewoon ook met de 61/19 blijven rijden? zit er dan al meer snelheid in? Ding hoeft niet bloedsnel te zijn. Of toch naar de 58/22

bij mijn weten (horen zeggen) kan de originele motor het beste met 25/55 omdat je dan toch een beetje snelheid krijgt.
stond ook bij om bij brushless de originele vertanding te gebruiken. 19/61

zal dan ook weer afhangen van welke lipo je neemt.

Bij de DTC is de maximale overbrenging 25/55.

Voor kleine banen is een overbrenging van 25/58 wellicht iets beter voor de motor.

Back