OVERDEKTE NITRO EN ELEKTRA RACE BAAN IN ROTTERDAM !!!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door kris27, 10 okt 2006.

  1. kris27

    kris27 Guest

    Hallo rc freaks.

    ik heb jullie hulp nodig met het volgende.
    wij zijn met 4 rijders bezig om een overdekte modelbaan te krijgen in rotterdam.

    deze baan zal beschikbaar zijn voor nitro en electa rijders.
    LET OP ON EN OFF ROAD BANEN ZULLEN ER KOMEN.
    dit uitteraard als de gemeente hier in toestemt.

    alles loopt voorspoedig maar ik heb e-mails nodig van jullie.
    dit om aan de gemeente te geven en te laten zien dat in heel nederland rijders zijn die dit wel willen.

    klein voorbeeld van wat we willen bereiken.
    1: overdag en s'avonds rijden doormiddel van lampen.
    2: een gegarandeerde goede conditie van de baan.
    3: OVERDEKT rijden weer of geen weer zomers of in de winter.
    4: wedstrijden organiseren.
    5: aantal keren per jaar verandering van de baan.
    6: er word een club opgericht.
    7: en belangrijkste van alles lol en de hobby promoten om nog meer rijders te krijgen.

    wat ik zou willen vragen aan jullie is het volgende.

    mij een e-mail te sturen met daarin

    1: naam en waar je vandaan komt
    2: waar je nu voornamelijk rijd
    3: als het kan een kleine motivatie waarom deze baan zou moeten komen.

    HET E-MAIL ADRES IS : RCROTTERDAM@CASEMA.NL

    al deze e-mails zullen overhandigd worden aan de gemeente.
    er zal zeer discreet met jullie gegevens omgegaan worden.

    als dit lukt zijn we de eerste overdekte baan in de benelux.
    waar we heel veel fun gaan beleven.
    ik houd jullie hier op de hoogte van de loop er van.

    laat iedereen die rijd dit weten hoe meer hoe beter en het liefst uit het hele land.
     
  2. kris27

    kris27 Guest

    kick
    \stuur die mails we hebbens ze nodig
     
  3. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Als je ieder half uur gaat kicken is ie over 20 minuten op slot.

    zodra er een onroad-baan bij is stuur ik een mail. Electro offroad kan in Bergschenhoek al, dus het is m.i. kolder om daar een nieuwe baan voor aan te leggen. Overigens lijkt het me ook dat onroaders meer behoefte hebben aan droog weer dan offroaders, maar daar kan ik volkomen naast zitten natuurlijk.
     
  4. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Onroad (elektro) indoor heeft ook mijn voorkeur. Ook ik zal een mail sturen als er een onroad baan komt.
     
  5. wouterb

    wouterb

    Lid geworden:
    13 dec 2005
    Berichten:
    139
    Hey Kris,

    Super iniatief. Altijd kunnen rijden ongeacht het weer.

    Ik denk dat er genoeg Electro- en Nitro off-roaders zijn die interesse hebben. Het zal dan wel voornamelijk gaan om (potentiƫle) wedstrijdrijders. Post je idee anders ook even op forums van de diverse off-road clubs. Denk hierbij aan bijvoorbeeld MAC-One Helmond, MVW Waterland in Purmerend, www.brothercup.com, MAC Vlijmen, MVB Berschenhoek, Real 80 in Groningen etc. Ik hoop dat de clubs dit niet als directe concurrentie zien, al zou dat voor MVB Berschenhoek wel moeilijk zijn;-)

    @Jaap.
    Voor electro on-road zijn er al een aantal locaties om 's winters structureel indoor te rijden, voor off-road echter nog niet. Dus om zo'n iniatief op voorhand onzinnig te noemen, waarschijnlijk alleen omdat je zelf on-road rijdt, lijkt me wat voorbarig.


    Groeten,
    Wouter
     
  6. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik noem het ook niet onzinnig, ik noem het "m.i. kolder." Dat zeg ik omdat ik denk dat de gemeente minder happig zal zijn om ergens toestemming voor te geven of zelfs subsidie te verstrekken, als in de gemeente al een vergelijkbare faciliteit is, in ieder geval in de waarneming van de dienstdoend ambtenaar.

    De dichtsbijzijnde onroad-baan is in Gouda en de dichtsbijzijnde overdekte is Dordt en anders Ede.

    Offroaders laten zich toch niet tegenhouden door een beetje sneeuw, wind en regen? :wink:
     
  7. kris27

    kris27 Guest

    wouter vraag of zo veel mogelijk leden daar willen reageren
    ik wil de gemeente echt overdonderen met mailtjes
    des te meer kans we maken als ze zien dat het gewild is
     
  8. kris27

    kris27 Guest

    jaap niet zo negatief als je het niet probeerd weet je ht nooit.
    plus we hebben een goed contact met de wethouder van rotterdam.
    dit gaat wel lukken we hebben de ideale plaats.
    alleen die houden we nog even stil.

    ik zou het als moderator juist stimuleren.
    wellicht een sticky van maken.
     
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Nu kan er in Rotterdam ook een alochtonen Ziekenhuis gebouwd worden, dus waarom dit niet?.....
    Of waarom leg je geen dak op de Kuip, wordt dat stadion tenminste nog eens nuttig gebruikt, want gevoetbalt wordt er niet meer.... :wink:

    Het is een heel leuk initiatief, maar je zult zien dat al mocht je genoeg handtekeningen krijgen er veel mensen afhaken, simpelweg "omdat het te ver weg is"......
    Ja, als het er eenmaal op aankomt, dan zie je de mensen pas afhaken.....
    Behalve het aanleggen van de baan, moet je toch bij zaken als
    "een perfect onderhouden baan"
    "een overdekte hal"
    wel goed gaan denken aan onderhoudskosten.......
     
  10. kris27

    kris27 Guest

    is allemaal aan gedacht
     
  11. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik maak m niet sticky, want dat doe ik alleen met dingen die nuttig zijn voor het forum en de gebruikers, in die zin dat er rc-informatie in moet staan die zij moeten weten. Dat is hier niet het geval.

    Ik wil niet negatief zijn, maar wel realistisch. Het zou super zijn als het je lukt en ik zal ook zeker eens komen kijken en komen rijden, maar ik ga pas handtekeningen zetten als er ook onroad gereden kan worden. Ik kannu wel zeggen dat ik offroad zal steunen, dat wil ik ook best moreel doen, maar niet met aanwezigheid.

    Ik denk dat er heel veel mensen in de randstad zitten te springen om een fatsoenlijke (!) indoorbaan voor onroad, dus ik hoop dat dat in de plannen mee kan.
     
  12. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    :lol: :lol: :lol:
     
  13. wouterb

    wouterb

    Lid geworden:
    13 dec 2005
    Berichten:
    139
    @ Jaap

    Jij hebt zeker nooit een auto die zelf maar 3,5 kg weegt van ong. 3,5 kg klei moeten ontdoen?

    Zo erg kan het zijn als je een regenwedstrijd rijdt :wink:

    Gr.
    Wouter
     
  14. m.velder

    m.velder

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Purmerend
    Ja Jaap , ik geloof niet dat je het helemaal begrijpt. Ook onze electronica kan kapot hoor , en wat dacht je van de lagers en motoren.

    gr Michel
     
  15. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb wel eens een auto van 1800 gram van 1800 gram klei moeten ontdoen, telt dat ook? Dat was overigens ook offroad, voor wat het waard is.

    En naar mijn beste weten zijn de offroaders wat beter toegerust op ruigere omstandigheden, maar blijkbaar is dat niet zo. Overigens steun ik een onroad baan nog steeds van harte en gun ik iedere offroader zijn binnencircuit. Ik steun het alleen (nog) niet op basis van wat ik nu weet.
     
  16. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Misschien is het handig om even wat indoor nitro ervaringen hier neer te zetten.
    Eerlijk gezegd heb ik ZELF geen indoor nitro ervaringen "rijtechnisch", maar er zijn er hier die dit wel hebben.
    Wel heb ik een aantal indoor nitro wedstrijden gezien, en ik moet je zeggen, na een dagje binnen gestaan te hebben, ben ik ervan overtuigd, dat roken minder slecht voor de gezondheid is......
    Directe gevolgen zijn er ook, een vreselijke smaak in je mond, hoofdpijn en je kleding meurt behoorlijk.......
     
  17. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik begreep dat het hier om een overkapping gaat, dus een overdekte baan. Geen indoorbaan dus.
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik vind het op het moment gebakken lucht (noem mij maar wantrouwig)

    Een zeer kleine groep is bezig met een accomodatie waar offroad en in de toekomst ook onroad gereden kan worden. Begrijp mij niet verkeerd maar het is niet zomaar iets wat je effe opstart....

    Andersom probeer je dmv. een handtekeningenactie uit het hele land gebakken lucht te verkopen aan de mensen die de hal je kunnen toezeggen.
    Met handtekeningen red je het niet, je moet eigenlijk al een club met een werkelijke ledenbestand hebben om mensen te overtuigen van de actieve rijders maar ook je financiele positie.

    Ik ga mee met Jaap dat offroad voor mij niet direct interessant is maar ik ook niet zo snel mijn email ergens in een box achterlaat.
     
  19. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Ik ben het met Roelof eens,ook ik laat mijn mail adres niet zomaar ergens achter.Ik geloof niet dat de gemeentelijke instellingen enige waarde hechten aan honderden emails.Ze steken meer energie in het NIET verstrekken van een milieu vergunning.

    Ook ik wil niet negatief zijn ,maar het zal een heeeeeeeeeeeeeleee lang weg worden.Ik hoor al jaren allerlei verhalen over Utrecht dat nog steeds niet rond kan komen en van de zomer kwamen er geruchten dat er in Lelystad van alles gebouwd zou gaan worden wat nu ook weer een "luchtkasteel" blijkt te zijn!!
    Dus mooi plan,maar of het haalbaar is....ik denk het niet.
     
  20. Guest

    Guest Guest

    Hey roelof,

    'Begrijp mij niet verkeerd maar het is niet zomaar iets wat je effe opstart....'

    nou moet je mij niet verkeerd begrijpen, maar je kent hem niet.

    Ik weet waaruit jouw reactie voortvloeit, en dat is niet omdat je alle 'realistische dingen' op een rijtje hebt gezet. Nee, dat is omdat Kris hier een bericht post met een iets minder professionele opmaak.

    geloof me, het gaat verder en dieper als een typefout in een bericht.

    Volgens Kris loopt het allemaal voorspoedig en moet hij de gemeente overtuigen of er genoeg animo is.
    Kris is positief ingesteld en heeft een leuk plan, of het hem gaat lukken weet hij natuurlijk zelf ook niet, maar hij is tenminste optimistisch, i.t.t.

    Met handtekeningen redt je het niet zeg jij, volgens jou heb je eigenlijk al een bestaande club nodig. Dat is natuurlijk onzin, misschien is het handig als je al een club hebt voor naamsbekendheid, leden etc, maar het kan natuurlijk ook omgekeerd.

    'Maar ook je financiele positie...'
    wie zegt dat hij en z'n maten het niet voor elkaar gaan krijgen? Als hij zegt dat alles voorspoedig loopt en al aan de zaken is gedacht.

    Ik vind dat raar dat je zijn post op een realistische wijze probeert te bekijken, maar als je realistisch bent, weet je ook dat het misschien lukt.

    Alle begin is moeilijk, en daar kan iedereen van ons over meepraten, maar als iemand met een leuk idee komt, moedig hem dan aan, in plaats van tegenargumenten te geven waarom het niet zou lukken.

    (en dat is niet om voor te behoeden dat hij er later spijt van krijgt), soms komen je posts wat betweterig over, en niet op de manier dat je het positief bedoelt, ook niet negatief, dat zeg ik niet,
    maar zoals ik al zei; begrijp me niet verkeerd, maar begrijp me goed


    vr gr
     

Deel Deze Pagina