OVERDEKTE NITRO EN ELEKTRA RACE BAAN IN ROTTERDAM !!!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door kris27, 10 okt 2006.

  1. kris27

    kris27 Guest

    mensen ik zie jullie wel op onze baan

    enige wat ik hier hoor zijn vooroordelen op een idee wat ik heb.

    zetten jullie dit dan is op en bewijs mij dat jullie het beter weten.
    dat is tot nu toe het enige wat ik lees hier dat jullie het allemaal beter weten dan ik.
    ik heb nog niks nieuws gelezen wat ik nog niet weet.

    voor nu gebruik ik andere kanalen om steun te krijgen die geen vooroordelen hebben enhet beter weten.

    zoals ik al zij ik probeer het tenminste en ik geef het niet op
    valt mij alleen tegen dat een hoop hobbyisten hier geen steun aan een idee geven die ook voor hun is bestemt.

    ps de mensen die dit idee wel steunen bedankt daarvoor en ik zal alles geven om het voor elkaar te krijgen.
     
  2. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Het grappige is dat iedereen het steeds over een hal heeft, terwijl daar volgens mij helemaal geen sprake van is. Het gaat om een overdekking, dus het is open aan de zijkanten (zo stel ik me dat tenminste voor).
     
  3. m.velder

    m.velder

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Purmerend
    Kris 27,

    Ik hoop van harte dat je slaagd in je poging , mijn steun heb je .
    Het lijkt me verstandig dat je niet meer reageerd op deze groep nietsnutten , die er maar mee door blijven gaan iedereen zijn ongevraagde mening op te dringen , ik wordt er echt beroerd van . Hebben jullie nu echt niets anders te doen.

    Ik lach me rot als je slaagd , wedden dat al die azijnzeikers dan als eerste op je baan staan.

    gr Michel
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik weet niet van welke planeet jij komt maar als je wat dichterbij de verenigingen met een (brandstof)circuit staat kan je weten dat veel van deze accomodaties onder druk staan vanwege div. milieuvergunningen.
    Wij als vereniging (Roadrunners) zijn al in het verleden 2 jaar bezig geweest om iets van de grond te krijgen waarbij ook div. gemeentes positief waren maar door het ontbreken van genoeg leden en/of de juiste bestemmingsplannen was het gewoon onmogelijk. Zelfs op Texel en in Utrecht zijn ze al een paar jaar bezig.
    Waarom zou dan zoiets vanuit het niets wel ineens kunnen zonder een heuse club en zo ook financiele achtergronden maar vooral (voor ons) een duidelijk plan van aanpak?

    Daarnaast is al gebleken met de zgn. roto/trekstart klasse bij de MACH dat bijna 40 man er aan mee zouden doen en de 1e keer niet eens 10% daarvan op komen dagen. En als je verder hier op het forum leest blijft ruim 90% van de straatrijders liever op straat rijden omdat ze een club te duur en te ver weg vinden. Hun steun en toezegging is leuk maar helpt het ?

    De doemdenkers die hier zitten staan gewoon iets dichter bij de realiteit. Ook wij zouden het fantastisch vinden als het lukt maar wat er tot zover openlijk van bekend is verwachten we geen kans van slagen. Maar we wachten af.....
     
  5. m.velder

    m.velder

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Purmerend
    wij hadden deze problemen ook in Purmerend .
    Maar wij hebben nu wel de vergunningen rond , dus ik weet best hoe het een en ander werkt . Dus blijf POSITIEF , en loop niet steeds negatieve teksten te schrijven , en ach zielig hoor dat jullie nu ook al de KvK hebben geraadpleegd. Dit gaat toch wel erg ver , Hebben jullie geen werk of zo .Kom dan anders gezellig bij ons de baan onderhouden

    Michel
     
  6. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Hmmm en die uitspraak gaat niet ver :roll:
    Mijn werk is het schrijven van businesscases, en ik weet uit eerste hand dat het wel kan lukken. KvK is perfect, een bank nog beter.
    Mijn ervaring is met alle overdekte locaties dat je een ieder geval een dikke zak met geld moet hebben. Kom je ervaring eens opdoen bij RCindoorGroningen!
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Ook julie club in Purmerend is ingeschreven bij de KvK. Een dergelijke inschrijving geeft je bij de gemeente een serieuzer beeld en dan nog maar niet te praten over de voordelen van BTW aftrek waarmee je veel geld kan besparen met het opzetten van de accomodatie.

    Dan had je het over de milieuvergunning. Nu heb je hem maar bij de volgende verlenging (over 5 jaar ?) begint de ellende opnieuw en het zal alleen maar strenger worden....

    (PS, hoewel je vind dat er onzinnig gepraat wordt liggen er zo weer wat hints en tips in dit topic)
     
  8. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Als ik je mails terug leest, moet ik erkennen dat je echt “keihard ondernemers bloed” in je aderen heb stromen, wat uiteindelijk misschien wel tot succes kan leiden! “Onvoorwaardelijke steun” [e-mails] vraag je keer op keer in je berichten, vraagt iemand iets over “voorwaardelijke steun”, welke verkregen moet worden bij financiers, gemeentelijke overheden, enz dan gooi je keihard de deur voor hun neus dicht. Ook je ontevredenheid over je steunbetuigingen hier, steek je niet onder stoelen of banken, de mensen die je wel hebben gesteund worden netjes bedankt, maar nu is het tijd om af te reizen, en nieuwe steunbetuigingen elders aan te boren. Of lees ik dit nu alleen maar?

    Als startend ondernemer is het goed om te weten wat je in het traject tot het einddoel aan tegenslagen tegen kan komen, hierop kan je dan anticiperen en het tot succes brengen, waar kennelijk andere niet in geslaagd zijn. Dat jij je succes-formule niet met hun wil delen kan ik mij voorstellen, maar geef je zelf de kans om “hun waterloo” in te calculeren, en ga in discussie met hen, desnoods via PB of email.

    PS. Wat is eigenlijk “elektra rijden”? Een klein beetje verdiepen in de materie kan hier geen kwaad.
     
  9. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Ik heb in het begin van dit topic niet gereageerd, en ook sommige reacties gewoon niet gelezen (ik had immers wat beters te doen). Aangezien 't topic zo lang is geworden en het mijn intresse zeker trekt ben ik dus vragen gaan stellen en heb ik mijn mening geven (dat is immers wat je doet op een forum).
    Veel mensen vinden dit een nadeel van een forum, dat mensen een mening kunnen geven. De mensen die zo'n standpunt hebben zie ik over het algemeen niet op een forum. Waar dient een forum anders voor?

    Met het openen van een topic als deze kan de topicstarter verwachten dat er reacties op komen. Er zijn hier een aantal mensen die van dichtbij hebben meegemaakt hoe moeilijk het is om zoiets op te zetten en vervolgens te behouden. Dat de topicstarter geen inzicht wil geven in de manier en feiten hoe hij dit wil gaan doen geeft reden genoeg om hier vragen bij te stellen.
    Ik zeg niet dat de topicstarter verplicht is om te reageren, maar een antwoord terug in de strekking van "het komt goed, ik regel het en we hebben het super voor elkaar" is simpelweg niet genoeg.

    Iedereen die hier vragen steld wil je prima steun geven, maar we moeten wel weten waar we achter staan.
     
  10. kris27

    kris27 Guest

    drift junkie

    ik heb ook ondernemers bloed in me zit in de familie.

    en ja ik ben een direckt persoon en zal mijn mening niet onder banken of stoelen stoppen.
    weet iedereen waar die aan toe is hoop mensen in de wereld kunnen dat niet aan dat weet ik.

    ik weet dat het een moeilijk traject is en weet ook dat ik misschien niet slaag maar daar denk ik niet aan.
    ik ga er voor en ondanks de vele voor mij die niet geslaagt zijn en die mij dit ook laten weten heb ik het lef om het toch te proberen.

    1x nee wil niet zeggen dat dat nee blijft.
    en ik reis niet af om ergens anders steun te halen ik heb nog steeds mailtjes nodig en wil daar nu meer tijd in steken.
    het spijt me dat ik door mij direckte reageren misschien mensen tegen hun schenen aan schop maar zo ben ik nou eenmaal.

    ik ga hiermee door en ik heb nog steeds een positief gevoel hierover dat dit me gaat lukkken.
    ik heb nu ook de juiste maten van het terrein totaal is het 6600m2
    zou betekenen dat ik 3000m2 per baan kan maken en dat alles overdekt dus geen hal gewoon buiten maar overdekt.

    mensen die me willen mailen en hun steun willen geven en dat is niet onvoorwaardelijk of voorwaardelijk meer jullie woord dat jullie graag een baan in nederland er bij willen hebben om de hobby uit te oeffenen.

    mail me dan naar : rcrotterdam@casema.nl

    liefts met naam (achternaam niet nodig)
    waar je nu voornamelijk rijd en met wat.
    en als het kan en kleine motivatie waarom volgens jouw die baan moet komen.

    zoals eerder verteld ik ben de verantwoordelijke voor jullie mailtjes en de enige. ik overhandig ze en ik wil ze ook weer terug om jullie privacy te garanderen.
    aan het eind zullen de mailtjes allemaal na persoonlijk een bericht gestuurd te hebben vernietigd worden.
    daar geef ik mijn woord op.
     
  11. kris27

    kris27 Guest

    ik snap dat helemaal maar er zijn nou eenmaal mensen die mijn idee wellicht voor hun zelf willen gaan gebruiken dat mag ook wel maar pas als ik groen licht heb dan wil ik meer dan graag iedereen helpen hun plan ook voor elkaar te krijgen.
    snap je mij ook als ik nog niet alles wil prijs geven en ja het komt vaag over dat weet ik. dat heb ik ook eerst goed overwogen komt ook bij kijken dat ik met meerdere mensen te maken heb die net zoveel te zeggen hebben als ik op het moment.
    ik doe dit niet alleen.

    ik wil gewoonweg graag heel graag die ruimte hebben want ik weet dat ik iets unieks heb voor de hobby. er is geen enkele overdekte baan waar je zowel off road en on road kan rijden.

    bedenk je is hoe dat zal zijn als ik het van de grond krijg.
    lijkt mij helemaal top.
     
  12. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    kris
    ik wens dit project van je alle voorspoed.
    hoop echt dat het lukt waar anderen de pech hebben om te falen waar onder ik door tijds gebrek.
    het plan heb ik wel gehad maar het probleem is het kost je zo veel tijd.
     
  13. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Beste Michel,

    ik heb hierboven even wat uitspraken van jou op ene rij gezet die me opvielen omdat ik me in toenemende mate aan je uitspraken stoor. Dat doe jij ook aan die van mij, dus wat dat betreft staan we quit.

    Echter, als jij alleen op dit forum komt om andere gebruikers te vertellen wat ze zijn en hoe zielig ze zijn, dan heb ik liever dat je wegblijft. Vooralsnog beperkt jouw aandeel in deze discussie zich tot het afzeiken van andere gebruikers, en daar hebben we hier niets aan. Als het hier allemala van die azijnzeikerds zijn waar je je niet prettig tussen voelt, dan wijs ik je graag het gat van de deur, je moet vooral noet ergens blijven waar je je alleen maar stoort aan mensen.

    Voorts, Kris, de getallen die hier worden genoemd; de aantallen leden die je moet hebben, of het geld dat je binnen moet brengen, had je daar in je plan aan gedacht? Is dat te dekken met subsidies of iets dergelijks, of is er een privateer die het project financieel wil steunen? Of is dat nog een onderdeel waarmee je druk bezig bent?
     
  14. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik ben iets beter op de hoogte van de plannen, en ik kan zeggen dat dit wel tot één van de meest goede kansen op een nieuw circuit in een groot stedelijk gebied is, die de nederlandse 'rc-auto scene' heeft gehad in de tijd dat ik me er echt in verdiep.

    Ik heb in de afgelopen jaren vele plannen zien komen en gaan, en dit is eigenlijk één van de twee initiatieven (*) die ik het meeste kans van slagen geef. Kris is vaag, maar als de kogel door de kerk is, dan zullen ook veel sceptici vast begrijpen dat hij zijn plannen niet publiek kon maken. Het probleem daarin zit in de 'geniale eenvoud' van het plan, en dat er kans is dat er anderen misschien -geïnspireerd door de eenvoud- spaken in het wiel van Kris kunnen steken... Maar het zijn goed onderbouwde plannen die Kris heel enthousiast aan de man weet te brengen.

    (*) Het tweede initiatief is van RC-Junkies en daarover wordt in een later stadium meer bekend...
     
  15. m.velder

    m.velder

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Purmerend
    Jaap J,

    Wellicht ben ik een beetje te vervelend voor jouw , maar wees eens eerlijk en lees eens terug wat je allemaal hebt geschreven . Het is allemaal negatief of afbrekend aan deze poging de hobby een hele goede dienst te bewijzen . Maar ik ga niet meer reageren op jouw . Ik wil graag positief blijven en deze poging steunen.
    Wij in Purmerend hadden op een gegeven moment ook problemen met de millieuvergunning , maar dit is samen met de gemeente dit jaar allemaal opgelost. Ik snap dan ook niet waarom jullie op voorhand blijven volhouden dat dit geen kans van slagen heeft ONZIN.
    En ach als jij op deze manier aan mij wil laten weten dat jij als moderator , mij de mond wil snoeren , dan is dit forum volgens mij toch niet zo democratisch zoals jij beweerd.

    gr Michel

    p.s ik ben wel benieuwd wat je mij nu weer gaat vertellen , want zoals ik al eerder schreef jij wilt echt altijd het laatste woord hebben.
     
  16. wouterb

    wouterb

    Lid geworden:
    13 dec 2005
    Berichten:
    139
    Feit: Kris wil geen inzicht geven hoe hij een en ander voor elkaar wil krijgen (en heeft daar volgens hem voldoende argumenten voor.)

    Feit: Het enige dat je hebt te verliezen is je e-mailadres. Hoe zwaar dat voor je weegt moet je zelf weten.

    Feit: Het zal een hele kluif worden voor Kris om zijn doel te bereiken

    Feit: Hij zal veel kunnen leren van anderen die verstand van zake hebben, en / of zelf een zoiets geprobeerd hebben.

    Feit: Hij vraagt hier niet om tips, maar om steun in de vorm van e-mails.

    Wees niet zo pessimistisch, geef opbouwende kritiek. Meer in de trend van: Kris heb je hier bijv. al aan gedacht? En niet: Het gaat niet lukken want..... Want hoe weet je eigenlijk dat hij daar niet aan gedacht heeft???

    Tip: Tips kun je ook per e-mail of PB geven :lol:

    En Nismo, als jouw werk het schrijven is van Businesscases (wat dat ook mogen zijn, Businessplans ken ik wel) dan zou je hem evt. ook je hulp kunnen aanbieden. Al is het alleen maar het aanbieden van een raamwerk, zodat hij evt. weet hoe zo'n plan opgezet moet worden en wat er allemaal in moet staan. Dan is de kans van slagen toch immers groter? En uiteindelijk willen we dat toch allemaal??? Behalve dan de eventuele 'Kapers op de kust' en dat zijn jullie toch niet...........toch?????????????

    [/b]
     
  17. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Wat ik me afvraag is waarom Bart Banaan wel insight in de plannen heeft en de rest van het forum niet. Sterker nog, als ik zie dat jaap ook een circuit plan heeft is hij juist de persoon die de plannen niet zou moeten weten.

    Het is jammer dat Kris aan bepaalde personen wel inzicht geeft en niet aan ons. De mensen die hij vraagt om steun.

    Overigens kan hij nu de plannen wel bekend maken aangezien hij het er al met een wethouder over gehad heeft, ik neem aan dat als ik nu met exact hetzelfde plan kom dat Kris simpelweg zegt 'ik was eerst' en dat dat bevestigd wordt door de wethouder. Maargoed, misschien denk ik daar wel weer te simpel over....
     
  18. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Voordat ik 2600 man vraag om een mailtje te sturen, wil k wel even iets beter op de hoogte zijn. Kris is een heel eerlijke en open persoon, waarmee het via de telefoon goed praten is. In zo'n gesprek komen meer feiten naar boven, dan hier gepost 'kunnen' worden. Als ook jij meer wil weten, PM dan je telefoonnummer even aan Kris, en hij is echt niet te beroerd om ook jou even te bellen en wat overleg te voeren.....
     
  19. rs4evo3

    rs4evo3 Guest

    en dan zou er eindelijk eens een goed nitro circuit zijn in de buurt van de echte randstad(rotterdam, den haag) nu moet ik naar gouda waar ik in de zomer graag kom omdat ik de sfeer goed vind en de baan erg leuk vind maar in de winter sta je er te vernikkelen. en zoals al opgemerkt je email aan zoiets verliezen is niet echt een risico. en zoals jaap opmerkt nadat die het heeft mogen inzien(denk dat we jaap toch wel mogen beschouwen als een man met vele contacten in deze wereld en aardig weet wat er speelt) dat er toch goed over na gedacht is.

    mvg jarno
     
  20. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ik ben ook bij de MACH wel eens bezig geweest om een overkapping te krijgen, althans we hebben er eens kort over gesproken......

    Nog even wachten, maar ik ga het zeker nog eens ter sprake brengen.......

    Het wordt dan wel iets winderiger daar, maar nagenoeg droog rijden met regen is wel erg prettig....
    Nagenoeg zeg ik, want er zal door de wind altijd water op de baan komen, al is het maar in de vorm van opspattende "mist" en we weten allemaal hoe snel onroad bandjes reageren op water.......
     

Deel Deze Pagina