OVERDEKTE NITRO EN ELEKTRA RACE BAAN IN ROTTERDAM !!!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door kris27, 10 okt 2006.

  1. Hopulopulos

    Hopulopulos

    Lid geworden:
    11 apr 2005
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Dakloos
    Ik wist wel dat je oud werd Frans, maar zo oud ?
    Leeftijd 107, dat je nog een zender kan vast houden vindt ik opzich een geweldige prestatie.

    Groetjes en kijk uit dat je niks breekt want zo snel zal het niet meer helen, Jopie.
     
  2. TGXnut

    TGXnut

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    405
    Locatie:
    IJsselstein
    Wauw dat is nog eens een bijdrage aan het topic
     
  3. retep

    retep

    Lid geworden:
    29 nov 2005
    Berichten:
    558
    Ik heb niet heel het topic doorgelezen, maar ik weet wel dat een
    beetje fatsoenlijke bedrijfshal al snel een 100,- per meter
    per jaar kost ,en lijkt het me dat je toch wel een 150 meter nodig hebt,
    dus 100,- x 150= 15000,- euro, dus heb je al 200 vaste leden nodig
    die jaarlijks 75 euro clubgeld moeten dokken, en dan heb ik het niet
    eens gehad over de vaste lasten zoals water en stroom en eventuele
    verwarming, dus lijkt me het onwaarschijnlijk om een indoorhal te realiseren,
    want ik ken geen modelclub waar je meer dan 75 euro clubgeld per jaar kwijt
    bent, en denk ik dat er maar heel weinig mensen zijn die er nog meer geld
    over voor hebben. Bovendien ken ik ook geen club met 200 leden,
    want die kunnen dan op drukke dagen nooit allemaal tegelijk gebruik maken
    van de baan, en dat beperkt dan ook de mogelijkheden van een modelbouwclub.

    Wat imo meer kans van slagen zou hebben is bij een boer een leegstaande
    koeien of varkensstal te gaan zoeken, want die zijn vaak omgebouwd tot
    opslag of stalling, en dan hebben ze er vaak een betonnen vloer ingestort,
    en het dak geisoleert, en ben je dan onder de 50,- euro per meter per jaar
    klaar.
    Als je dan genoegen wilt nemen met een ongeisoleerde stal, en je zelf
    eenmalig het geld voor een paar kub beton en betongaas kunt zorgen,
    kun je zoiets al vinden voor rond de 25,- per meter per jaar, en dan
    wordt het al een stuk betaalbaarder en realistischer.
    Nou nog de vraag of een gemeente daar wel een vergunning voor
    zou willen geven want dat weet ik natuurlijk niet.
     
  4. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    150 meter? Uitgaande dat dat vierkante meters zijn, is 150 vierkante meter wel heel klein. Leuk voor 1:10, 1:12 en 1:18. Wil je echt offroad met je ook volume nodig in verband met uitlaatgassen etc. Denk eerder aan 450 tot 1000 vierkante meter (zo'n 30x15 meter tot 25x40 meter). Dan begint het ergens op te lijken. Zonder winnend staatslot, enorme subsidies en/of megasponsors is een dergelijke hal kansloos.

    De kunst is inderdaad een oude loods of dergelijke te bemachtigen en die met overheidssteun (subsidie) op te knappen. Gooi het op een jongerenproject waarbij de deelnemers zelf de boel opknappen met geld van de gemeente en eventueel sponsors.
     
  5. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb even de vrijheid genomen de zinnen uit je post te knippen waar ik op wilde reageren. Ten eerste is het denk ik wle handig dat je het hele topic even doorleest voordat je ferme uitspraken gaat doen, want veel van wat je zegt slaat in dit verband echt als een tang op een vraken.

    Allereerst gaat het helemaal niet om een indoorhal, het gaat om een overkapping. Die overkapping kun je zelf aanleggen, maar je kunt natuurlijk ook een circuit aanleggen onder iets dat als overkapping kan dienen, bijvoorbeeld onder een brug (ik noem maar een dwarsstraat). Daar is in dit geval volgens mij sprake van.

    ALs je lid wilt worden bij PK kost dat € 160 per jaar, als je alleen de winter lid wilt zijn, kost dat € 115. Ze zijn er dus wel degelijk. PK is overigens wel een indoorhal (www.pkracing.nl)

    de MACH heeft volgens mij ongeveer 400 leden (toch?!), dus die clubs zijn er zeker wel.

    Ten slotte heb je bijzonder weinig grip op beton alleen, dus daar heb je echt niet voldoende aan.

    Je racet zeker niet zoveel met auto's? :wink:
     
  6. retep

    retep

    Lid geworden:
    29 nov 2005
    Berichten:
    558

    Mijjn bericht staat vol met woorden als '' waarschijnlijk'' , en ''volgens mij'' en ''ik denk dat''
    m.a.w. er staat nergens dat wat ik zeg dan ook zo is. Het is dan ook maar speculeren wat ik doe,
    en dat alles alleen maar om een ander te helpen of aan het denken te zetten,
    en als je dat had begrepen, had je niet zo van leer hoeven trekken met uitspraken als
    ''een tang op een varken'', wijsneus.

    Verder zijn koeien en varkensstallen voorzien van mestputten met daar betonnen roosters overheen,
    en om dat geschikt te maken voor een indoorbaan was dat beton nodig waar ik het over had, maar goed,
    sommige mensen hebben nou eenmaal meer dan een half woord nodig om iets te begrijpen he jaap?
     
  7. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik wist niet dat jij zo zou schrikken van de uitspraak "als een tang op een varken". Ik vond het nog redelijk beschaafd, want onzin is het wel. Ik heb de 'mitsen' en 'maren' voorozver ik dat kon ingevuld waar jij ernaast zat, om een ander te helpen of aan het denken te zetten. :wink:

    Ik heb blijkbaar niet aan een half woord voldoende, dus misschien moet je volgende keer dan duidelijker zijn, speciaal voor wijsneuzen als ik? :wink:

    Overigens: ik ben ook helemaal niet zo heel erg enthousiast over dit plan, maar om andere redenen. Getuige het feit dat we niets meer horen van de TS, maak ik me zorgen over de voortgang van het project, want het zou wel heel erg tof zijn als het lukt!
     
  8. retep

    retep

    Lid geworden:
    29 nov 2005
    Berichten:
    558
    Het zal me verder een rotzorg zijn hoe het verloopt, want mijn goed bedoelde meningen zijn toch niks
    anders dan een hoop onzin dat als een tang op een varken slaat, dus zal ik me er verder niet meer over uitlaten.
     
  9. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Ho ho ho, moddergooien doen we maar ergens anders, toch? :? Het is een modelbouwforum, geen agrarische aangelegenheid waarbij dieren mishandeld wordt met gereedschap. :wink:
     
  10. Paul Konings

    Paul Konings

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Achlum - Friesland
    Aan allen,

    Zoals men elkaar op dit forum toespreekt, men elkaar geen ruimte gunt zal menig gebruiker van dit forum volgens mij doen afhaken. Ik ben van mening dat de moderatoren zich vooal dienen bezig te houden met de wellevendheid binnen de discussies. Moderatoren dienen boven strijdende partijen te staan.

    Ik draag dit forum een warm hart toe en ofschoon ik niet meer in Rotterdam woonachtig ben, het initiatief om tot een overdekte rij gelegenheid te komen veel succes toe. Indien men de moeite neemt of reeds heeft genomen zal een bijdrage hierover in dit topic kunnen nalezen.

    met vriendelijke groet,

    Paul Konings
     
  11. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    het gene is paul dat er een verschil is tussen moderator reactie en persoonlijke reactie.
    natuurlijk kan een moderator wel bezig blijfen als ze overal het er bij moeten vermelden als het een persoonlijke reactie is.
    dus in dit geval kun je denken dat het toch echt een persoonlijke reactie is.
    tenslotte is een moderator hier niets anders dan wij een mens met een passie voor modelbouw en daar door ook gewoon een gebruiker. maar dan wel van tijd tot tijd iemand die met de extra last en mogelijkheden die een moderator heeft.
    let wel dit is geen zegen. het is echt werk voor die groep mensen
     
  12. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Dank je Marco, je haalt me de woorden uit de mond. :D
     
  13. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Nou zeg, dit kwam er bij mij dan blijkbaar veel rotter uit dan ik het bedoelde. Om eerlijk te zijn retep, ik meen toch dat ik jou ook wel eens tamelijk ongenuanceerd stelling heb zien nemen. Ik dacht dat je wel tegen een stootje kon, maar ik heb nooit bedoeld je te schofferen hoor. Als dat wel zo is, mijn welgemeende excuses. Je mening is natuurlijk iets waard, maar ik zal ook in de toekomst niet schromen eventuele onwaardheden in je verhaal te duiden - volgende keer zal ik dat dan genuanceerder doen.

    Aan Paul,

    Ik vind dat we echt een beetje afmoeten van het idee dat een moderator iemand is die boven het forum staat. Natuurlijk moeten we onpartijdig zijn, maar ik mag toch wel, als gebruiker van het forum, een mening hebben over dingen en die hier ventileren? Jouw conclusie lijkt me tamelijk algemeen en breed, en dat doe je dan op basis van bovenstaande discussie?! Dat lijkt mij dan weer erg kort door de bocht. Ik gun iedereen heel veel ruimte - tot op zekere hoogte - het zou jou sieren als je mij dan ook ruimte geeft.

    :eek:ntopic:

    Bart_Banaan, jij wist hier in een eerder stadium meer van. Weet jij hoe dit project vordert?
     
  14. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Yep, Rijkswaterstaat wilde geen duimbreed toegeven, en zover ik weet ik deze Kris (de TS) met de noorderzon vertrokken... Hij heeft één keer gebeld toen hij nog erg enthousiast was en heeft toen het verhaal uitgelegd, en daarbij is het gebleven.

    Ik heb nog geen mail gehad op het mailadres wat ik ingestuurd had (ik had even een apart accountje gemaakt voor de mail aan hem -ter controle-), dus de mail die gestuurd is om hem steun te betuigen is ook niet 'misbruikt' ....

    Maar ja, veel mensen hadden toch gelijk; zo'n doorzetter was de topic-starter blijkbaar toch niet.
     
  15. Bart J

    Bart J Guest

    Ik hoop wel dat hij zijn verlies fatsoenlijk geaccepteerd heeft en niet onze hobby zwartgemaakt heeft waardoor een eventueel volgend initiatief een mogelijk slechte start bezorgd heeft.
     
  16. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    erwin ik moet jou en de rest bedanken jullie niet mij.
    ik zelf ben ook actief bezig met websites en zo. daar krijg je ook een hoop poep over je heen.
    dat is dus de reden dat ik weet hoe het zit
     
  17. retep

    retep

    Lid geworden:
    29 nov 2005
    Berichten:
    558
    Tuurlijk mag mekaar best verbeteren, alleen....ach wat, laat maar zitten Jaap, dit soort misverstandjes
    gebeuren nou eenmaal op een forum, en ben ik geen haar beter hoor, dus zand erover. :wink:
     
  18. Paul Konings

    Paul Konings

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Achlum - Friesland
    Beste Jaap,

    Ik onderschrijf het volgende:

    Quote:
    Ik gun iedereen heel veel ruimte - tot op zekere hoogte -
    Unquote

    maar wel een ieder in zijn of haar waarde laten natuurlijk. (zijn of haar in volslagen willekeurige volgorde)

    met vriendelijke groet,

    Paul Konings
     

Deel Deze Pagina