Het landingsstel heb ik ook veranderd , wat op de Megastar stond was in feite maar voldoende tot een vlieggewicht van 5 kilogram ( F3A landingsstel Hobby-in )
Daarnet ook eens een test gedaan op 12 cellen....
Normaal vloog ik met 10 cellen met een APC-E prop van 20 x 11. Hierbij trok hij een stroom van 75 ampére .
Nu met de 12 cellen met een houten XOAR-E prop van 18 x 10 trok hij ook 75 ampére , maar het was om er schrik van te krijgen , zo blies hij
Ik denk dat ik het maar bij de 10 cellen ga laten voorlopig
en ook maar nieuwe lipo's bestellen omdat mijn vorige toch te zwak waren ( Turnigy 5S5000 20 C ) beter een hogere C-rate uitzoeken van 30 à 40 C minimum.
Met een zwaardere ( + 10 kilogram ) zwever erachter en dan tot 500 meter moeten klimmen, daar kregen de Turnigy 5S5000 20C lipo's het hééél warm van .
Daarnet ook eens een test gedaan op 12 cellen....
Normaal vloog ik met 10 cellen met een APC-E prop van 20 x 11. Hierbij trok hij een stroom van 75 ampére .
Nu met de 12 cellen met een houten XOAR-E prop van 18 x 10 trok hij ook 75 ampére , maar het was om er schrik van te krijgen , zo blies hij

Ik denk dat ik het maar bij de 10 cellen ga laten voorlopig

Met een zwaardere ( + 10 kilogram ) zwever erachter en dan tot 500 meter moeten klimmen, daar kregen de Turnigy 5S5000 20C lipo's het hééél warm van .
Laatst bewerkt: