Overige kanalen op ontvanger

Hallo,

Ik heb vorige week een Kyosho Inferno Neo gekocht.

Deze heeft een KT-200 ontvanger
kyosho-synchro-kr-200-receiver.jpg

echter, CH3 en CH4 zijn niet in gebruik. Kan ik deze gebruiken voor bijvoorbeeld verlichting? En heb ik dan een andere zender nodig of staat er standaard stroom op?

Bedankt

waarschijnlijk heb je een andere zender nodig.
maar dat weet ik niet zeker, ik ken je zender namelijk niet. misschien dat er wat bijgezet kan worden
maar die extra kanalen zou je inderdaad kunnen gebruiken voor verlichting of een andere extra functie

Bedankt voor je reactie.
Is het bekend of er zonder zender ook stroom op staat? Wil graag verlichting gaan inbouwen, en die mogen van mij aan zodra ik de schakelaar vanaf de accu aanzet.

wet ik niet zeker, maar zou je kunnen controleren met een multimeter , lampje of een losse servo.
multimeter en/of lampje lijkt me duidelijk maar een servo zal ik even uitleggen.
je neemt een losse servo ( of evt een van de servo's uit je model ) en die plug je in een van de losse contacten van je ontvanger. dan zet je het spul aan en als je dan je servo ziet of hoort reageren staat er stroom op.

maar als verlichting meteen aan mag kun je de stroom ook ergens anders van pakken.
bij brandstof kun je je ontvanger accu gebruiken en bij electro je aandrijfaccu

Je kan die extra kanalen gebruiken voor bijv. een transponder. Je kan er ook een extra servo op aansluiten. Volgens mij gebruiken ze bij big scale auto's wel is 2 stuurservo's of een extra servo voor hydraulische remmen. Bij een HPI Savage kan je er de achteruit mee inschakelen.
Je zender moet hiervoor wel geschikt zijn(behalve bij een transponder, dat werkt altijd).

Ik heb een voltmetertje zitten op een van de overblijvende kanalen. Om de spanning op de batterijpack te zien.
Er zit dus idd spanning op.

Je zou met een 3e kanaal ook verlichting kunnen schakelen... (mits je zender een 3 kanaal ondersteunt anders dan een vaste rem of mix)

Back