Overstap van brandstof naar electro

• Topicstarter Topicstarter Console
  • Startdatum Startdatum
C

Console

Guest
Dag heren,

Sinds een paar maanden zit ik er over na te denken om over te stappen naar electro (onroad). Ik reed hiervoor altijd met 1:5/6 2takt offroad auto's maar de kant van electro en voorname het onroad (AMCA) rijden trekt me steeds meer aan, maar één ding houd me nogsteeds een beetje tegen en dat zijn de 'rijtijden'.

Ik zie dat er tegenwoordig dat de LiPo accu's redelijke capiciteiten hebben van rond de 8000mAh. Maar wat ik ook zoal hier gelezen heb hangt de rijdtijd veel van de regelaar/motor, hoe lager de turns hoe korter de rijtijd?

Ik wil heel graag de kant van electro op maar dit 'dingetje' zit me nog steeds dwars. En ik hoop dat jullie me kunnen overtuigen om de overstap te maken naar electro.

Als je van plan bent wedstrijden te rijden op een circuit dan zijn de wedstrijden 5 tot 7 minuten en heb je aan 5000mah genoeg.

Wat wil je gaan rijden? Als ik je een suggestie mag geven...... pro10 is een aanrader ;-)

Als je van plan bent wedstrijden te rijden op een circuit dan zijn de wedstrijden 5 tot 7 minuten en heb je aan 5000mah genoeg.

Wat wil je gaan rijden? Als ik je een suggestie mag geven...... pro10 is een aanrader ;-)

We willen op ten duur wel meerijden met wedstrijden maar omdat het voor ons allebij de electro kant nieuw is en voor haar het hele rc gebeuren, willen we eerst veel ervaring opdoen met electro en natuurlijk het onder de knie krijgen van het onroad rijden.

Kwa wat we willen rijden zijn we wel over uit en dat is met een Tamiya TA-05IFS. Over dit chassis heb ik veel goede dingen gehoord en gelezen.

Met dat chassis zou ik je aanraden niet hoger te gaan rijden dan in een stock klasse (meestal nu met een 10.5 brushless of 13.5 met lipo). Modified zal niet erg goed zijn voor dit chassis.

Als je met dit chassis en een 13.5 met lipo gaat rijden met een capaciteit van +/- 5000Mah heb je wel een redelijke lange rijtijd en de belasting is ook niet zo hoog op de electronica. Ga je dan wedstrijden rijden zit je toch aan een rijtijd van 5min. vast dus. Langer zijn de heats en finales nu eenmaal niet.

Ik zelf zou ook zeggen ga voor pro10 maar ja... Dit ligt nu eenmaal niet iedereen, net als 1/12. Je houd ervan of je haat het...

De TA-05IFS is goed te upgraden maar dan nog steeds zou ik hem niet in de modified inzetten...

Joost.

yup de ta-05 is een hele goede beginners auto die goed met een 10.5t te rijden is. Heb zelf ook een ta-05 gehad. Je zult er veel plezier van hebben zeker als je wedstrijden gaat rijden dan zul je niet snel teleurgesteld worden.

Welkom in de wondere wereld van electro!!

En over de pro10...... daar heb je gelijk in joost :-)

Back