overstappen naar 2.4 ghz

• Topicstarter Topicstarter mazereeuw
  • Startdatum Startdatum
M

mazereeuw

Guest
wie heeft er ervaring met de 2.4 ghz WK-2801 Transmitter (Mode 2) + RX-2801 receiver?
deze is te koop voor een aantrekelijke prijs van 225,-incl.ontvanger.
ben een beginner maar wil meer instel mogelijkheden maar wil het wel een beetje simpel houden maar niet met troep thuis komen.

Dan moet je naar mijn mening iets langer doorsparen en voor een Futaba of Spektrum gaan.
Futaba FF7 of FF10 en anders Spektrum DX6 of DX7..
Dit is een Walkera zender, en die hebben over het algemeen niet zo'n beste reputatie op het gebied van electronica ;)

Ik verplaats deze post gelijk even naar de electronica afdeling.
En vermeld voortaan a.u.b. zoveel mogelijk info in je titel.
zendertype en dat het voor een heli is.

Voor waar wat te posten kan je dit linkje goed gebruiken:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap.70587

M.vr.gr.
Eric :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Walkera zender is gelijk exclusief aan walkera modellen.
Neem dan inderdaad een Futaba / Spektrum / JR of whatever zender zodat je nog een beetje kunt wisselen.

Laatst bewerkt:
Een bekende en goedkope is de spectrum Dx6i. Ook met ontvanger en prima kwaliteit voor een nog betere prijs van zo'n €170.

Of een gebruikte FF-9 oid met 2.4 Ghz module erin. Een setje van Assan is goedkoop en werkt heel prettig. Ze hebben tegenwooordig een mooie selectie ontvangers die je rond de € 20,- kan bestellen ik HK.

hoi allemaal heb met een vlieg maat gesproken hij heeft al een lange tijd en Futaba 6exh 2.4 ghz.hij kan er van alles mee en weet goed hoe hij werkt vliegt zelf ook 3d en vliegtuig.dus maar voor die zender gekozen $199 dus ook nog een mooie prijsklasse!!gr en bedankt voor het advies

Op zich een prima keuze denk ik. Maar vanwege de munteenheid heb ik het vermoeden dat hij buiten de EU is/wordt aangekocht. Houd dan rekening met BTW en douanekosten.
In dit subforum loopt nog een draadje over welke zender aan te schaffen: goede-keus-nieuw-zender

Gaat me even om de reactie van Silentscope. Daarbij komt nog dat DX6I een timer heeft en volgens mij de futaba niet. Kleinigheid, maar niet onbelangrijk.

Een bekende en goedkope is de spectrum Dx6i. Ook met ontvanger en prima kwaliteit voor een nog betere prijs van zo'n €170.
Trek daar nog maar eens zo'n €50,- vanaf en dan heb je hem op de deurmat liggen (FastLad/ UK) ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf vlieg ik met de 7C van Futaba. Als je het mij vraagt is het een prima zender waar voor een beginner meer dan genoeg instel mogelijkheden op zitten. Simpel, geen 'troep' en je kunt er zeker mee thuis komen... ;)

Trek daar nog maar eens zo'n €50,- vanaf en dan heb je hem op de deurmat liggen (FastLad/ UK) ;-)

????
Bij Fast Lad, is de DX6i met de huidige koers +/- 145,- euro, (zonder verzendkosten) hoe kom je dan op +/- 120,- op de deurmat?

Of is de 130 pond van toepassing als je niet ingelogt bent op de site?

????
Bij Fast Lad, is de DX6i met de huidige koers +/- 145,- euro, (zonder verzendkosten) hoe kom je dan op +/- 120,- op de deurmat?

Hij is in prijs gestegen, ik heb er begin van het jaar een stel gekocht voor 100 pond, en dan kost die inderdaad 120 euro op de deurmat.

????

Zoals Vin al schreef, een prijsstijging. Sorry voor de evt. "dooie mus":hammer:

Back