overstappen op brushless

Zoals de titel al zegt ben ik van plan om over te stappen. na LiPo leek dit mij wel een goed plan.

iemand een mooi idee als vervangening voor een sp400. ik heb zelf wat rond gezocht en heb het volgende gevonden:
http://www.kontronikusa.com/motors/fun400-motors.html

bij quartel ook te koop:
KONTRONIK Fun 400-23 + Smile 30-6-12 Prijs: € 225.00 (inclusief BTW) 8O

Da's ff schrikken!

maar ik hoop dat jullie mischien nog alternatieven hebben.

Groeten

Rode

Die kontronik spullen erg duur

Kijk maar eens naar de Mega motoren die kosten 89 dollar. Dit zijn binnenlopers
de 1615/5 is een allround type. Je kunt ook gaan voor een lager nummer achter de / als het wat sneller moet

Typhoon heeft ook leuke motoren type 6 dit zijn buitenlopers
prijs klasse 50 euro

En zo zijn er noge vele andere

ok bedankt, ik ben op zoek naar buitenlopertjes. Zal ff naar die typhoon kijken dan .

badankt voor de reactie!! Andere ideeen zijn altijd welkom :D

Groeten

Rode

Hoi Roderick,

Kijk eens op www.aircraft-world.com daar hebben ze zowel mega als axi.
Met beide merken heb ik in mijn omgeving zeer goede ervaringen.
type 400 motoren van deze merken kosten ongeveer tussen de 75 en 95 dollar.
Tevens hebben ze hier verschillende merken brushless regelaars van bijvoorbeeld Jeti en Castle Creations voor eveneens een bedrag in die klasse.

Succes!

groeten Vip-er

de Himax 2025/4200 +phoenix 25 speed controler is in amerika te bestellen voor een spot prijs $109.99 bij grandrc.com
de himax blijkt het meest gebruikte motor te zijn

ik heb ook zo'n himax combi, als speed 400 vervanger, en dat gaat als de bliksem.
nadeel is de geardrive, mijn volgende brushless word toch een direct drive

hallo gerard, op welk termijn komt jou volgende? dan kan ik een beetje afkijken bij jou :D

J.v.d.Wetering bedoeld geloof ik deze: http://www.grandrc.com/inc/pdetail?v=1&pid=1158 dit is ook outdoor? Whaaaaaaah, er zijn er zooooveel, hoe moet ik nou weten wat ik moet keizen? 8O

En als ik het geod begrijp is het dus bijna altijd zo dat het in het buitenland geodkoper is dan hierzo. maar wordt dat niet anders als er weer import en verzendkosten ovenop komen?

De Himax 2025 motoren zijn in mijn ogen minder geschikt als normale speed400 vervangers. Wel voor hele snelle modellen zoals speed400 pylonracers of kleine snelle speed400 speedboten, maar niet voor dingen als slowflyers of zwevers. In de laatste 2 gevallen heb je dan beslist een vertraging nodig.

Laat eens weten om welk model het gaat. Als het om de Easystar gaat is de Mega 16/7/10 met Grp. grijs 6*3 een uitstekende combinatie die het goed op 3 1500Mah lipo´s doet.
:D

ik zou de himax niet zonder vertraging gebruiken in een vliegtuig.

ik heb hem ook met de originele himax gearbox.

het gaat inderdaad om de ES maar denk dat ik hem later in de Pico cub van MPX wil stoppen.maar in de ES kan ik toch geen motor met vertraging stoppen?

Ik heb trouwens 2s LiPo's 7,4 volt dus en 2000 mAh

Ik heb het inderdaat over WWW.grandrc.com uit Mountion View USA
maar je krijgt er ook nog een heatsink bijen dat alles voor $109.99
De kosten voor post and package vallen ook wel mee $ 15.00 het enige probleem wat ik heb is om geld over te maken naar deze site
je kunt nergens opgeven voor p/p een ook orders buiten amerika en/of canada geven problemen
de motor wordt daar veel gebruikt als upgrade voor vliegtuigen ook geschikt met vertraging maar dat komt volgens mij door het hogen toerental waardoor de propeller minder evectief is dan door de motor zelf
groeten jan

dat klinkt goed. ga ik daar maar even kijken dan

Ik heb even gekeken. er staan zoveel motoren daarzo. Ron weet je mischien wat een goeie buitenloper zou zijn?
Als regelaar dacht ik aan deze: http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=299 "The new Phoenix 35 can easily fit in most 400-Class models"

Als motor dact ik aan deze: http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=2031 "An excellent S400 replacement for direct drive on 2S Li-Poly"

Na ff rondzoeken dacht ik dus aan zoiets, maar of dit goed bij elkaar past, en een goede keus is weet ik dus nog niet zo zeker.

Ik hoop het van jullie te horen

Rode

deze heeft geen himax motor in zijn leverings programma
de phoenix 35 is geschikt tot 35 Ampere wat je voor deze inset van de motor niet nodig heeft/
groeten jan

Hoi,

Een leuke buitenloper voor je is bijvoorbeeld de AXI
2208/20 of 2212/20.
Met de eerst genoemde gaat een easystar zowat vertikaal.. met 3 lipo's 1500 en een APC 6x4
Met 2 lipo's is deze motor te gebruiken met grotere props waarmee je ook een leuke piper kunt vliegen.

Zie www.kb-modell.de voor gegevens over motoren. hierin staan zeer gedetallieerd alles details van de geteste motoren.

groeten Vip-er

eigenlijk wilde ik een nieuw onderwerp beginnen, maar dacht dat het hier net zo goed kon.

Waarom is er eigenlijk geen borstelloze faq??? Een te nieuw onderwerp? nog te weinig over te schrijven? lijkt me niet. En zo te zien zijn er ook wel mensen die er iets van af weten. :wink:

Er zijn al meerdere topics over begonnen dus ik denk dat er wel behoefte aan is. Zeker met de komst van lipo's is dat toch een nieuwe mode geworden. Maar er zijn zoveel verschillende fabrikanten, je ziet tussen de bomen het bos niet meer.
Verschillende factoren van motoren zijn: Magneten, wikkelingen. Maar wat houd dit nou eigenlijk allemaal in?

Alvast bedankt(of heeft iemand een een link met uitleg?

yep.
je kunt nog overwegen een motor met vertraging of een motor met
een kleiner toerental te nemen
dus minder stroom dus langer vliegtijd!
bijv. himax 2025/3600 of nog minder himax 2025-2400
of een himax 2015 bijv. afhankelijk voor wat model!

ik ben van plan om hem in mijn Easy star te stoppen, dus dan kan ik geen vertraging d'r op, want dan wordt de prop te groot. maar het zou fijn zijn of ik hem later weer op een ander toestel zou kunnen zetten. maarja, welke weet ik nog niet, dus lijkt mij het beste om wat te zoeken wat op mijn Easy Star past.

kant en klaar vlieggewocht ongeveer 680 gram. D'r zit nu een speed 400 in.

Back