overtrek bijlanding eerst zwaare crash vastvleugel

hallo iedereen
ik heb natuurlijk een vraag ,maar voor dat iedereen meteen begint met ga eerst maar een langs een paar clubs (als ik dat kon dan deet ik het wel)ik woon op het plate land en er is geen club in de buurd tot zo verbekent bij mij en ik zit in een rolstoel dus echt ver kan ik niet

hier is mijn vraag; is de robbe freewind e-zwever een goed beginers model voor iemand die niet veel geld heeft te besteden en servo's kunnen die als voor rol roer gebruikt ook zonder dat je de achteruit schakelaar moet gebruiken bijde kanten op gebruiken

B.V.D.
Marco Bosch

hey.

Dus je wilt een niet zo heel duur vliegtuig om mee te beginnen, dat snap ik.
En een zwever is altijd wel goed.
Allee heb ik nog een vraagje.
Heb je een foto van die zwever.
En de vraag over rol roeren begrijp ik niet zo goed.
ik hoor het nog wel.

groetjes matthijs

hey.

ja, dat zou ook nog kunnen.
Dat is ook niet zo duur, en daar heb je ook wel wat leuke zwevertjes.
maar wil je een zwever met motor of zonder?
ik hoor het nog wel

groetjes matthijs

hoi marco, kan je iets specefieker zijn in wat je bedoelt met het servo verhaal ? het is me niet helemaal duidelijk.

verder kan je prima met een zwever beginnen, maar probeer als het even kan iemand te charteren in je omgeving die je een beetje kan begeleiden bij de bouw en die evt de tijd heeft om je te leren vliegen, zodat het ook wat heel blijft.

een ander alternatief is een epp piepschuim toestelletje wat een beetje beter tegen een klappertje kan.

hey.

Ja, daar heb je gelijk in.
Als je een keertje met een charter of een colibri de lucht in gaat, dan heb je mischien een beetje het gevoel.
En ik sap dat sevo gedoe ook niet egt, zou je dat nog 1 keer willn uitleggen.
ik hoor het nog wel

groetjes matthijs

matthijs kroese zei:
hey.

Dus je wilt een niet zo heel duur vliegtuig om mee te beginnen, dat snap ik.
En een zwever is altijd wel goed.
Allee heb ik nog een vraagje.
Heb je een foto van die zwever.
En de vraag over rol roeren begrijp ik niet zo goed.
ik hoor het nog wel.

groetjes matthijs
als je een foto zoekt kijk maar eens op www.model-air.tk die jongen heeft een freewind daarom ben ik er ook zo zeker dat ik dat een mooi vliegtuig vind
en wat betrefd die servo is de vraag bedoeld is een servo altijd maar een kant op te gebruiken als je geen schakelaar hebt om de stroomkring om te draaien( als je dus een draai naar bakboord kan doen kan je dan ook naar stuurboord zonder dat je een aparte schakelaar moet gebruken)

M.V.GR.
Marco

Een servo kan altijd 2 kanten op :) Hij staat 'neutraal' in het midden. Dan kun je hem naar 2 kanten bewegen met de knuppel op je zender :) Je hebt bij een servo een plus, een min en een puls draad. Via de puls draad wordt hij bestuurd :) (Correct me if i'm wrong) :)

ron van sommeren zei:
@Marco
Overzichten van modelvliegclubs (geen van beiden volledig), je vragen zijn zo fundamenteel, breng eens wat bezoekjes en laat je e.e.a. demonstreren. En vragen, vragen, vragen ...
ron zo als ik al in mijn eerste bericht vertelde ik ben niet zo mobiel als dat ik op mijn 21ste was en ik lees net dat zwolle een club heeft maar dat is niet echt dicht bij omdat ik geen eigen vervoer heb ben ik altijd afhankelijk van anderen (dus zo als ik ook al zij als ik het kon dan deed ik het wel!!!! :evil: )
Maar wel bedankt voor de links
groeten marco

DualdudE zei:
Een servo kan altijd 2 kanten op :) Hij staat 'neutraal' in het midden. Dan kun je hem naar 2 kanten bewegen met de knuppel op je zender :) Je hebt bij een servo een plus, een min en een puls draad. Via de puls draad wordt hij bestuurd :) (Correct me if i'm wrong) :)
bedankt dat je dat ff heb veheldert voor mij want er is zo veel keuse op het net aan servos dat ik het ff niet meer wist

M.V.GR.

ron van sommeren zei:
Marco, ik had gelezen dat je minder mobiel bent. Ik zou toch een keer iemand vragen om voor je te rijden.
beste ron meschien dat jij je niet kan bedenken dat iemand die altijd heeft kunnen lopen en nu niet meer niet gouw om hulp vraagt en ook geen hulp wil dit geld trouwens voor de meederheid van rolstoelers

hey.

Ik snap het wel.
Maar je zei dus dat je op het platteland woond.
Daar heb je toch ook heel veel weilanden.
waarom vlieg je daa dan niet, genoeg ruimte en het is vlak bij je huis.
En als je een keer op de club kijkt dan heb je vast wel een instructeur die wel een aantal keren met je gaat vliegen ( op dat weilenand dan he ) tot je het vliegen onder de knie hebt.
Het is een optie.

Groetjes matthijs

bertus je zegt het goed daarom is het onderwerp ook vastvleugel elektro ik wist dat die niet gestart hoeft te worden en ik wist ook dat als je niet kan staan je veel moeite hebt met wielloze toestelen maar ik kan gelukig nog wel staan alleen niet lopen ik hoop dat dit ook zo is voor jou zusje want anders is dat wel zwaar shit en ik voel met julie mee
Z.V.Groeten marco

best matijs ik dacht dus ook al van op een weiland je gaan vliegen maar ik las gisteren iets over dat wild vliegen verboden is maar ik weet niet hoe dat is geregeld kijk ik ben een stadswachter geweest en ik heb daar nooit wat over gelezen in de wet boeken en ik heb ze allemaal door gelezen maar ik moet er dan wel bij zegen dat het oude boeken waren, weet jij of iemand anders hier ook iets over?
groeten marco

beste high flyer.

Ik wet dat wild vliegen verboden is.
Maar wild vliegen is wel iets anders.
Bijvoorbeeld in het park... dat mag niet.
Maar als je gewoon op een weiland vliegt, mag dat wel.
Het enige wat je dan nog moet regelen, is een verzekering.
Die verzekering krijg je er metteen bij als je lid bent van een club, maar dat ben je dus niet want je vliegt niet op de club.
Maar die verzekering moet je hebbben voor het geval je tegen een auto vliegt, of tegen mensen.
Maar dat moet je dan regelen en dan vlieg je eigenlijk niet meer wild.
Je vliegt dan wel wild, maar je MAG dan vliegen, en op een weiland zitten ook haast geen mensen, ja, mischien wat kijkers.
maar begrijp je het een beetje.
Als je nog vragen hebt, zeg het dan even.

Groetjes matthijs

Back