overtrek bijlanding eerst zwaare crash vastvleugel

bertus ik weet dat het folieen niet temakelijk gaat maar tot zo ver ik mij kan bedenken en van wat ik heb gezien is dat je het met een strijk ijzer die op de heetste stad gezet het behoorlijk goed gaat en natuurlijk is een las wat donkerder als je twee veletjes over mekaar last maar dat kun je bij werken als ik dat goed heb gelezen en ik weet ook al een beetje welke kleuren ik zal gebruiken dus daar maakt ik mij niet druk over wat ik gewoon niet kon begrijpen was dat terwijl ik meteen begon over zelf bouwen dat meteen aan de kant werd gelegt en dat vond ik wel een beetje raar want ik heb toch echt wel de tijd om een vliegtuig te bouwen dat wil zelfs heel graag want het houd je bezig en ik hoef niet meteen te vliegen ik vlieg veel liever met iets wat ik zelf in elkaar heb gezet dan iets waar je totaal geen waarde aan hecht maar ik vroeg dus in eerste geval of de robbe freewind een goed vliegtuig was om dat ik het een mooi toestel vond maar natuurlijk is het nog mooier als je zelf de kleuren kan bepaalen oke het is wat moelijker maar dat vind ik juist leuk iets waar je echt je tanden in moet zeten net zo lang dat het je lukt

Groeten marco

Marco,
Her en der een punt, hoofdletter en nieuwe alinea zou het wel wat leesbaarder maken.
Folien is niet echt moeilijk. Eerste keer wat lastig, maar dat geldt voor zoveel wat je voor het eerst doet.
ARF (kant en klaar) vliegtuigen zijn tegenwoordig iets goedkoper als zelf een model bouwen. Is maar net waar je voor kiest. De modelhobby kent vele facetten. Als jij bouwen leuk vindt is dat een deel van de hobby waar je veel plezier aan kunt beleven. De voldoening van je eigen bouwsel de eerste keer de lucht in te helpen is erg groot.

Ik ken geen ARF electrozweefmodel wat ik je aan zou kunnen raden. Misschien dat een van de andere leden een suggestie heeft.

Gerben

Ik weet eigenlijk zeker dat, wanneer je bij een club langs gaat, daar zeker een ervaren modelbouwer bereid zal zijn om je de beginselen van het bekleden met folie voor te doen en te leren. Het is, zoals je door anderen in dit topic al is verteld, een handigheidje dat je snel kan aanleren, zeker als het je eerst gedemonstreerd wordt. En dat idee van "de heetste stand van je folieijzer"is niet juist, dit hangt van het merk en type folie af en zal je zonodig met proefstukjes moeten aanleren, een kwestie van ervaring opdoen dus. Hieruit kan je dus ook opmaken dat je een strijkijzer (liefst een speciaal folieijzer, lichter en compacter in gebruik dan een gewoon strijkijzer en gewoon verkrijgbaar bij de modelbouwzaken) nodig hebt met een regelbare temperatuurinstelling. En, jou situatie en interesses gelezen hebbende, denk ik dat een houtbouwmodel het meest in aanmerking komt. Niet goedkoper als het geen ARTF ( Almost Ready To Fly ) model betreft, maar wel meer voldoening gevend. En, als je kan bouwen, kan je ook repareren, zeker met ondersteuning van ervaren modelbouwers. Daarom, en ook om het vliegen met zo min mogelijk brokken te leren, beveel ook ik je het contact opnemen met een club ten zeerste aan. Zij kunnen je ook verder adviseren over het aan te schaffen model, radioapparatuur en verdere uitrusting! Ik wens je veel succes en welkom in het midden van ons modelvliegerswereldje.

gerben
ik ben nooit echt goed geweest in schrijfen.
Praaten is mij strerke kant en dat zal ook altijd wel zo blijfen als ik dit zonder toetsen bord zou moeten doen dan kon je er helemaal niets van maken. :(
ik vind ARF niet iets voor mij omdat alles al is gedaan.
Behalve de electro maar je kunt zelf de vleugels niet de kleur geven die je wilt zonder dat het je extra kost en dat wist ik nog niet daarom heb ik dus ook eerst gekeken naar de freewind plus dat met het precies landen heeft mij ook aan het denken gezet heeft :? .
groeten
marco
p.s. mooie site van jou club mijn complimenten voor de gene die het onder houd

Paul Tupker zei:
Ik weet eigenlijk zeker dat, wanneer je bij een club langs gaat, daar zeker een ervaren modelbouwer bereid zal zijn om je de beginselen van het bekleden met folie voor te doen en te leren. Het is, zoals je door anderen in dit topic al is verteld, een handigheidje dat je snel kan aanleren, zeker als het je eerst gedemonstreerd wordt. En dat idee van "de heetste stand van je folieijzer"is niet juist, dit hangt van het merk en type folie af en zal je zonodig met proefstukjes moeten aanleren, een kwestie van ervaring opdoen dus. Hieruit kan je dus ook opmaken dat je een strijkijzer (liefst een speciaal folieijzer, lichter en compacter in gebruik dan een gewoon strijkijzer en gewoon verkrijgbaar bij de modelbouwzaken) nodig hebt met een regelbare temperatuurinstelling. En, jou situatie en interesses gelezen hebbende, denk ik dat een houtbouwmodel het meest in aanmerking komt. Niet goedkoper als het geen ARTF ( Almost Ready To Fly ) model betreft, maar wel meer voldoening gevend. En, als je kan bouwen, kan je ook repareren, zeker met ondersteuning van ervaren modelbouwers. Daarom, en ook om het vliegen met zo min mogelijk brokken te leren, beveel ook ik je het contact opnemen met een club ten zeerste aan. Zij kunnen je ook verder adviseren over het aan te schaffen model, radioapparatuur en verdere uitrusting! Ik wens je veel succes en welkom in het midden van ons modelvliegerswereldje.

Bertus zei:
Een hele goede beschrijving hoe je moet folieen staat op
www.hobbyin.nl klik op bespanning en dan op[ gebruiks aanwijzing.
Als je nog voor de spectra ga raad ik je wel aan er een klapprop op te zetten. dat is een prop die dicht klap als de motor uit is.
Dus minder weerstand en kans bij het landen dat de prop kapot gaat is er ook niet meer.
Koop ook een regelaar zodat je de motor kan regelen.
Dit zeg ik omdat er een vaste prop bijzit en een schakelaar maar daar heb je niets aan.
Hoe lang het motortje blijf leven weet ik niet die is helaas ook niet de beste kwaliteit.
Dit zijn de enige nadelen ik had ook liever dat ze deze artikelen er niet bij hadden gedaan en het model goedkoper hadden gemaakt maar het is helaas niet zo.

hallo bertus
Ik ben van midag net bij quartel in zwolle geweest beviel mij veel beter en heb daar de spectra besteld en die haal ik volgende maand de 16de op en koop dan ook meteen een klapprop ik had dat meteen al in gedachten dus heb ik ook dat al ff gezegt bij quartel.
Ze waren daar veel meer meedenkend kan dus echt zegen dat hun mij als een vaste klant hebben en nog bedankt voor de link.
:D
p.s ook iedereen anders bedankt voor de vele adviesen en meningen ik hoop dat ik ooit nog eens jullie kan helpen al is het maar met een van mijn andere hobby's zo als computers

Groeten marco

Marco,

Alvast heel veel plezier met bouwen en later vliegen. Het enthousiasme is er iig genoeg..

Houdt ons op de hoogte van je vorderingen en jouw ervaringen in deze hobby.

Gerben

hallo gerben

zal ik zekers doen en ik hoop dat als ik mijn bouw doos heb ik thuis ben en niet in het ziekenhuis voor een operaatie want dan kan ik lekerbouwen en naar mij zus trouwen dus ik heb mijn plezier in het leven dit jaar wel
M.Z.V.Gr.
marco

hallo johan

ik moet het jamer genoeg voor jou met bertus eens zijn je komt het internet niet op zonder een computer dus ja ik heb computers en onderhhoud er meerderen van familie en vrienden
maar nog wel bedankt voor die link heb het ook al ff bezocht en ik kende deze sim al via http://www.model-air.tk maar had het nog niet op mij nieuw computer staan dus ook meteen ff gedowned
groeten
marco

hi bertus
ja ik heb al een vliegsim maar dan eentje die is voor normaal vliegen dus in de cockpit maar je kunt er net zo mooi meer rc nadoen via een ander zichtveld alleen dan zou je kunnen zegen het is puur een schaal model sim
dus deze sim is ook wel mooi om te gebruiken
M.Z.V.Gr.

ik moet het jamer genoeg voor jou met bertus eens zijn je komt het internet niet op zonder een computer

In welke tijd leven jullie?

Niet op internet zonder computer?

Heb dit bericht net ingetypt op mijn Dreambox 7000s
dit is géén computer, echter een satelliet ontvanger met
internet aansluiting..

Vroeger, ja toen had je een computer nodig.

:D :D :D :D

Johan

K'weet het volledig off topic, maar wilde jullie even wijzen
op de moderne tijd.....

:twisted:

J o h a n zei:
ik moet het jamer genoeg voor jou met bertus eens zijn je komt het internet niet op zonder een computer

In welke tijd leven jullie?

Niet op internet zonder computer?

Heb dit bericht net ingetypt op mijn Dreambox 7000s
dit is géén computer, echter een satelliet ontvanger met
internet aansluiting..

Vroeger, ja toen had je een computer nodig.

:D :D :D :D

Johan

K'weet het volledig off topic, maar wilde jullie even wijzen
op de moderne tijd.....

:twisted:
jo johan ik weet niet of je het weet maar dan heb je ook een computer alleen in een ander jasje want een computer is niets meer dan een moederboard en processor en meschien wat werk geheugen alle andere dingen zijn gewoon randapp en een satelliet ontvanger met
internet aansluiting heeft dit echt wel nodig om het internet op te kunnen
, maar inderdaat dit is wel weer behoorlijk of topic
groeten marco

he mensen heb net mijn eerst vluchten gemaakt ging goed volgens de instukteur alleen kan ik het helaas niet onderbouwen met beelden want dat is niet gelukt
hopelijk volgende keer beter
groeten marco

Heee Marco,

Leuk leuk leuk!

Wat vond je er zelf van, het vliegen?

Ben benieuwd naar foto's. Altijd leuk om te zien wat iemand ervan gemaakt heeft.

Groeten,
Gerben

nou ik vond het top maar ja ik heb alleen nog maar eerdere ervarig met een gewoone cessna 172 dus ik ben niet echt onpartijdig maar zo dra ik toch nog wat van de beelden kan maken zonder dat het echt waardeloos beeld materiaal kan laten zien want ik heb het natuurlijk niet zelf kunen filme en mijn ma heeft nog niet echt veel ervaring met de cam dus zou ik heel veel moeten knipen en dat vind ik zonde en ik denk dat gerard dat wel met me deeld of niet :D
groeten marco

Hey

ik weet hoe blij ik was toen ik voor de eerste keer gevlogen had en er gewoon niks beters was dan modelvliegen!
nu nog steeds natuurlijk

ik las eerder in deze thread dat je eerder gelopen had en dat nu niet meer kunt, een moeilijke tijd zul je gehad hebben... :?

ik neem aan dat dit een beetje geluk brengt na zo'n moeilijke periode :wink:

één ding, fs 2004, is GEEN goede modelvliegsimulator, het is gebaseerd op ECHTE vliegtuigen, het is niet te vergelijken met bijv. easyFly.

Back