overtrokken??

daar kun jij om lachen?

ik vrees dat er sprake was van verregaand verkeerd laden. Een fout die minstens één iemand het leven heeft gekost....

groetjes Captain Krimson

ik dacht ergens gelezen te hebben dat het hoogteroer nog geblokkeerd was om het
klapperen in de wind tegen te gaan, en die was niet weg gehaald of iets dergelijks...

Odin

ik dacht ergens gelezen te hebben dat het hoogteroer nog geblokkeerd was om het
klapperen in de wind tegen te gaan, en die was niet weg gehaald of iets dergelijks...

Odin

Ja, dat wou ik precies ook net zeggen!

Heb ik ook ergens gelezen, een of andere lock, die ze vergeten waren er af te halen!

Ludo

"This aircraft was experimental and was undergoung testing- flight crew forgot to remove control lock during preflight. Tragic. "

Ik kan de humor er ook niet van inzien.

Wel indrukwekkend om te zien dat zo'n kist toch nog redelijk ver doortrekt, het is niet eens een echte stall, meer een mislukte looping..

Wat is nou precies de meerwaarde van dit linkje op dit forum?

Als ik crashes wil zien, kan ik deze (en vele andere crashes) zelf prima vinden op YouTube. Net als al het bijbehorende commentaar dat onder de betreffende filmpjes staat; wat ook meteen de verklaring geeft voor de crash.

Dus nogmaals: waarom dan nog dit specifieke linkje met deze specifieke crash?

Er is een discussie hier gaande, dat is ' de meerwaarde ' het is ook een vraag. is ie ' overtrokken ?'

Vooral een leerzaam stukje in het Engels: Flying-Vol 9 No. 2 Pg 78 : Giants on the Back Side

De grafiek laat het verband zien tussen vermogen en snelheid, aan de achterkant van de grafiek zit de stall-snelheid.
Alles halverwege deze grafiek is in handen van de piloot, de zogenaamde ' back side of the curve '

Het vermogen instellen om de vliegsnelheid te houden lukte hier niet, de invalshoek om de vliegsnelheid te houden lukte ook niet, resultaat: CRASH.

Wat is nou precies de meerwaarde van dit linkje op dit forum?
Net zoveel als jouw bijdrage aan dit topic ...lol...

Kijk even goed om je heen op dit forum, zal je zien dat jij voorlopig nog wel even voor je computer zit om in al die topics de vraag te stellen wat de meerwaarde is...

Maak je niet te druk, negeer het gewoon...

Laatst bewerkt:
Net zoveel als jij bijdrage aan dit topic ...lol...

Kijk even goed om je heen op dit forum, zal je zien dat jij voorlopig nog wel even voor je computer zit om in al die topics de vraag te stellen wat de meerwaarde is...

Nee hoor, ik maak me zeker niet snel druk. En al helemaal niet over wat in het algemeen in forums gepost wordt, want je heb anders geen leven als je alles (te) serieus neemt :-)

Maar een los linkje zonder enige tekst of uitleg (oorzaak van de crash was al bekend) vond ik wat vaag...Excuus dan voor mijn gebrek aan inzicht ;-)

Net zoveel als jij bijdrage aan dit topic ...lol...

Deze bijdrage van jouw, is anders net zoveel waard (0) ;)

Hoezo:?: Mari legt toch alleen maar uit hoe hij erover denkt en geeft aan hoe je het beste reageert in deze situaties?

Tssss niks vergeten de control-lock te verwijderen: stuurkabels verkeerd aangesloten waardoor de ailerons verkeerd om bewogen....
En ik maar denken dat wij modelbouwers de enigen waren die dat kon overkomen. Dat is wel heel erg zuur zeg.

Goeie vondst trouwens, dat NTSB document. Is het gelijk gedaan met alle speculaties en wilde fantasieën.

Dat kan je toch haast niet geloven? Zoals wij een servootje vergeten te 'reversen'....

En dat verhaal van die gust-locks dus gewoon verzonnen?

Dirk

Back